Spiritismul

Spiritismul

 

Lipsa de temeinicie a spiritismului

 

Spiritismul este cel mai raspandit, mai molipsitor si mai inselator dintre curentele "neo-spiritualiste", datorita interpretarii false si exploatarii intense a unor fenomene reale. El este in esenta un ansamblu de practici pentru stabilirea unor comunicari intre cei vii si sufletele mortilor.

 

In doctrina lor, Iisus Hristos este doar "fiul Mariei", "discipol al esenienilor", "unul din marii misionari".  Insa, textele evanghelice, clare si categorice, ne redau propria marturisire a Domnului, dovedita prin invatatura si minunile Sale de totala stapanire asupra naturii, despre divinitatea Sa.

 

Domnul Iisus Hristos este Fiul lui Dumnezeu, intrupat pentru izbavirea , noastra de sub stapanirea pacatului si a mortii, asa cum El insusi o spune: "Fiul Omului n-a venit ca sa I se slujeasca, ci ca sa slujeasca El si sa-si dea sufletul Sau drept pret de rascumparare pentru multi".

 

In parabola despre bogatul nemilostiv si saracul Lazar,  se arata prapastia care este, nu numai intre rai si iad, dar si intre lumea de aici si cea de dincolo, de vreme ce opreste intoarcerea lui Lazar pe pamant, ca sa-i previna pe tatal si pe fratii bogatului, dupa rugamintea acestuia, asupra chinurilor vesnice care-i asteapta si pe ei, daca nu se pocaiesc. Aceasta  prapastie sta insa la voia lui Dumnezeu, caci din parabola se intelege ca  Dumnezeu  putea   sa-l  trimita   iarasi  pe  pamant,  prin  inviere   sau  altfel, dar n-a facut-o, pentru ca le-a descoperit oamenilor tot ce le era necesar, si tot ce puteau ei cuprinde despre viata de dincolo, prin Moisi si prooroci  si in chip desavarsit prin Fiul Sau.

 

Posibilitatea aparitiei  sufletelor celor morti, sau a altor fiinte din lumea de dincolo, este evidenta, si Sf. Scriptura ne da destule exemple: arhangheli si ingeri, care iau chip ome­nesc si sfinti ca Moisi si Ilie, care apar langa Domnul pe Muntele Taborului, sau care invie din morminte la moartea Domnului. Dar din in­susi rostul acestor aparitii, se intelege ca ele s-au produs si se pot pro­duce inca, din porunca lui Dumnezeu, in scopuri legate de iconomia mantuirii, dar nu pentru a indreptati si a sustine dorinta si curiozitatea bolnava a unor oameni, de a fi in comunicare cu mortii. Iar despre o inte­meiere a teoriei reincarnarii pe invatatura Domnului, ca o realitate si conditie a mantuirii, nu se poate vorbi.

 

Revenirea lui Ilie pe pamant este in adevar afirmata in eshatologia crestina, dar el va veni cu corpul sau propriu, cu care a fost inaltat la cer si cu care Ilie constituie individualitatea si personalitatea sa proprie - ca si fiecare om, cu sufletul si corpul sau propriu.

 

Tot asa rastalmacesc ei si intrebarea ucenicilor: "Rabi, cine a pacatuit: acesta sau parintii lui de s-a nascut orb?" - ca si cum ispasirea unui pacat propriu, sau al parintilor, este dovada unei reincarnari. Dar n-a fost vorba nici macar de atat, caci Mantuitorul precizeaza in raspunsul sau, ca nici orbul n-a pacatuit si nici parintii lui, ci s-a nascut orb ca sa se arate in el lucrurile lui Dumnezeu. Mantuitorul nu invata nicairi, ca dreptatea lui Dumnezeu pedepseste inca din viata aceasta. Aici, pe pamant este indreptare si iertare, iertare si indreptare si  doar unele inceputuri  de  ispasire.  Adevarata osanda  se va rosti abia la Judecata de Apoi, dar nu pentru "purificare", ci ca rasplata definitiva.

 

Nu exista decat o singura viata pe pamant, precum arata intreaga Sf. Scriptura si o singura moarte, care este "plata pacatului", "precum este randuit oamenilor, odata sa moara, iar dupa aceea sa fie judecata". Aceasta unica viata de pe pamant este foarte pretioasa in planul iconomiei dumnezeesti si hotaratoare pentru viata de dincolo, iar la Judecata de Apoi va fi reluata si transfigurata, prin invierea trupurilor si reunirea lor cu sufletele.

 

De aici se intelege si adevarul ca sufletele nu sunt emanatii din Dum­nezeu si nu sunt preexistente, ci sunt create de Dumnezeu odata cu trupurile lor. 

 

Rascumpararea a facut-o numai Mantuitorul pentru toti si nimeni nu si-o poate face singur. Invocarea sfintilor sau a ingerilor nu este in favoarea comunicarii cu mortii, caci crestinul cere ajutorul celor alesi si bine pla­cuti lui Dumnezeu, inaltandu-se sufleteste prin rugaciune, pe cand spiritistii cheama in primul rand si aproape exclusiv, prin zadarnice mijloace sensibile, spiritele celor placuti lor si nu in scop de ajutorare si edificare a vietii - ceea ce, evident, n-o pot face presupusele spirite ale lor -, ci pentru a obtine descoperiri cu privire la viitor si la soarta de aici si de dincolo. Profetii au descoperit voia lui Dumnezeu, dar au fost trimisi de El in acest scop, cand a trebuit si in masura in care a trebuit.

 

Este, deci, evidenta ratacirea totala  a spiritismului, care traieste din exploatarea semidoctismului si a sentimentalismului unor oameni. 

09 Mai 2012

Vizualizari: 7527

Voteaza:

Spiritismul 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact