Adevarul Evangheliilor despre Nasterea Domnului, confirmat de documente

 

Adevarul Evangheliilor despre Nasterea Domnului, confirmat de documente

Ne apropiem cu pasi repezi de cea mai draga sarbatoare a crestinilor: nasterea Pruncului Iisus. In decursul vremii insa nasterea Sa a fost poate cea mai contestata dintre toate momentele consemnate despre El in Scriptura. S-a incercat totul pentru a se dovedi ca El nici nu a existat ca persoana istorica, ca totul este un mit sau o legenda. Ne propunem astazi sa discutam tocmai despre acest moment crucial al omenirii si sa demonstram cu argumente ca, intr-adevar, informatiile referitoare la aceste evenimente, cuprinse in Evangheliile lui Matei si Luca, sunt adevarate.

Sir William M.

Ramsay, un important reprezentant al Bisericii Presbiteriene din SUA, care a predat Biblia la Colegiul Bethle din orasul Mc.Kenzie, statul Tennessee, declara ca a fost un necredincios, dar dupa ce a fost adus in contact cu cartea Faptele Apostolilor, atitudinea lui s-a schimbat. Mai mult, efectuarea unei investigatii arheologice, studierea geografiei si topografiei locurilor sfinte i-au demonstrat ca evanghelistul Luca este vrednic de crezare in tot ceea a scris despre dumnezeiasca nastere.

Evanghelia lui Luca este confirmata de documente egiptene


Luca scrie in Evanghelia sa ca, la vremea nasterii Domnului, imparatul Cezar August a dat porunca pentru efectuarea unui recensamant, fiecare om fiind obligat sa se inscrie in cetatea lui. Si tot Luca spune ca aceasta inscriere s-a facut, "intaia data", pe cand Quirinius era dregator in Siria.


Scepticii au replicat ca aceasta informatie este o facatura, de vreme ce romanii nu "inventariau" oamenii, ci numai animalele, si pentru asta nu trebuia sa se deplaseze in alte localitati.


Un formular de recensamant din anul 48 d.Hr., descoperit in nisipurile Egiptului, confirma insa spusele lui Luca. Documentul respectiv contine declaratia unei anume Thermoutharion, data sub prestare de juramant, in care se vorbeste despre recensamantul persoanelor: "Eu, susnumita Thermoutharion, cu protectorul meu numitul Apollonius, juram pe Tiberius Claudius, Cezarul imparat, ca i-am declarat in mod sigur, onest, vrednic de incredere, pe cei ce locuiesc cu mine, nici pe un strain, nici pe un alexandrian, nici pe un liberat, nici roman, nici egiptean, decat pe cei spusi mai sus.", se arata in respectivul document.

Acelasi lucru reiese si dintr-un alt document din 104 d.Hr., prin care prefectul Egiptului, Gaius Vibiu, cerea, "din pricina apropierii recensamantului,. ca toti cei care pentru anumite motive locuiesc in alta parte decat districtul lor, sa se pregateasca de indata sa se reintoarca la guvernamantul lor, spre a putea completa formularele de inregistrare a familiei."


Aceste documente arata clar ca stapanirea romana efectua asemenea recensaminte in tot imperiul, adica si in Egipt si in Palestina. Astazi se cunosc mai multe documente care vorbesc despre recensamintele, desfasurate la 14 ani o data, din anii 34, 48, 62, 90, 104, 118, 132, 230 d.Hr. si, indirect, chiar despre cel din anul 20 d.Hr. De aceea, a tagadui recensamantul pomenit de Luca inseamna a nega o realitate demonstrata indubitabil.

Eroarea lui Exiguus il reabiliteaza pe Matei


O alta intrebare ridicata de sceptici se refera la aparenta neconcordanta din Evanghelia lui Matei, care spune: "Dupa ce S-a nascut Isus in Bethleemul din Iudeea, in zilele imparatului Irod.". Ori se stie, cu certitudine, ca Irod a murit in anul 4 i.d. Hr. ! Eroarea ii apartine insa calugarului scit Dionysius Exiguus care, in secolul al saselea, a calculat gresit ca inceputul erei crestine ar coincide cu anul 754 de la fondarea Romei, in loc de 749, cand S-a nascut Iisus, cu o eroare de mai bine de patru ani. Iosif Flaviu spune clar ca Irod a murit la Ierihon pe 13 martie, cu ceva inainte de Pastele evreiesc al anului 750. Deci, Irod traia in momentul nasterii lui Iisus, iar Matei a consemnat corect evenimentele.

Cele doua guvernari si recensamintele lui Quirinius


Revenind la Luca, trebuie sa mai spunem ca mentionarea lui Quirinius in Evanghelia sa nu era confirmata de documentele istorice romane, care aratau ca recensamantul pomenit pe vreme acestuia avusese loc in anul 7 d.Hr.


In 1828 insa, s-a gasit la Roma o inscriptie care indica faptul ca Quirinius a fost guvernator de doua ori, fapt confirmat si de descoperirea lui Sir William Ramsey, care a gasit la Antiohia Pisidiei, in Asia Mica, un monument care arata ca Quirinius a fost de doua ori guvernator. Precizarea lui Luca "intaia data" este facuta tocmai spre a deosebi primul recensamant de cel de-al doilea, facut de Quirinius la anul 7 d.Hr., cu ocazia celei de a doua guvernari a sa in Siria. In acest mod, lucrurile s-au limpezit, iar nasterea Celui mai presus de fire, consemnata in cele doua Evanghelii, iata, capata si sustinere documentara, reducandu-i la tacere pe sceptici.

 

D. Manolache

 

 

.

14 Decembrie 2007

Vizualizari: 1152

Voteaza:

Adevarul Evangheliilor despre Nasterea Domnului, confirmat de documente 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

Asculta colinde de craciun

RETELE SOCIALE