Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Toti aceia care refuza sa-i cinsteasca pe sfinti motiveaza refuzul lor spunand ca cinstirea sfintilor este idolatrie, fiindca inlocuieste inchinarea la Dumnezeu si deci cultul sfintilor contravine adorarii lui Dumnezeu. Cu toate ca s-ar parea ca acesta este singurul motiv pentru
Lumea nu este expresia unui impunator exercitiu al puterii lui Dumnezeu, la capatul caruia sa rezulte un simplu context - sau decor - pentru aventura de natura etica a omului. La originea creatiei se afla vointa iubitoare si proiectul creator al Sfintei Treimi
Intruparea Cuvantului nu a adus nici o schimbare in natura Sa dumnezeiasca. Dreapta Celui Prea inalt Ps. 76, 10 si-a schimbat doar fata aratata catre om si nu putem sa vorbim despre o schimbare in afara de iconomia mantuirii. Nu exista schimbare decat pentru
Pelerinajul este un fenomen religios cu dimensiuni foarte largi in timp si spatiu, care decurg dintr-o experienta religioasa. Originile sale se pierd in timp, iar ca extindere geografica, este aproape planetar. A pleca in pelerinaj este un act important in viata oricarui credincios.
In lumea moderna, si poate chiar ceva mai devreme, teologia ortodoxa pare sa fi pierdut relatia cu spiritul traditiei Parintilor, cu criteriile constitutive acestei traditii
Capitolul 4 Energiile necreate Revelatia lui Dumnezeu-Treime, Tatal, Fiul si Sfintul Duh, sta la temelia intregii teologii crestine; este teologia insasi, potrivit sensului pe care Parintii greci il dadeau cuvintului "teologie", care pentru ei insemna, cel mai adesea, taina Treimii revelata Bise
Francmasoneria este o societate secreta, raspandita azi in lumea intreaga, pretinzand a avea un scop filosofic si umanitarist. Nu vom incepe prin a da o definitie completa a Francmasoneriei, ci vom arata pe rand originile, organizatia si diferitele ei aspecte, rezumandu-le la sfarsit intr-o...
Cunoasterea crestina in dorul ei nostalgic dupa divin il cauta pe Dumnezeu nu ca obiect, ci ca realitate vie, sesizand divinul ca ceva de se alfla dincolo de obiect. Dumnezeu in teologia crestina este Tu-ul suprem al existentei
Cultura dominanta in Europa de astazi este o cultura secularizata. Inainte insa de a cauta sa clarificam conceptul de secularizare, care are conotatii diferite - la noi la romani se vorbeste adesea de secularizarea averilor manastiresti, adica trecerea mosiilor manastiresti
In vederea intalnirii omului cu Dumnezeu, este nevoie ca roadele rascumpararii sa fie insusite de natura decazuta, iar aceasta sa fie restaurata in Taina Botezului. Potrivit Sfantului Simeon Noul Teolog
Filon Evreul s-a nascut in Alexandria. In a. 40 d.Hr., il intalnim pe Filon in Roma, trimis fiind de catre evreii alexandrini in calitate de ambasador, pe langa imparatul Caligula, ca sa intervina pentru evrei. Anul mortii lui Filon
Dumnezeul Bibliei se numeste pe Sine Cel Ce Este: Eu sunt Cel ce sunt - Ies. 3, 14. Eu sunt Eu, Eu sunt Sine. Nu se poate face niciodata din Dumnezeu un obiect, nici sa ai vreo idee despre El, nici sa-L descoperi, caci nu se poate veni la Dumnezeu
Invierea lui Hristos a. Realitatea invierii lui Hristos. Mult timp critica teologiei liberale a contestat invierea lui Iisus Hristos, socotind-o produsul nalucirilor unora dintre ucenicii Lui, sau ale unora din femeile din cercul apropiat Lui. Astazi aproape toti teologii protestanti accepta...
EXISTĂ TERMENUL DE LAIC, CARE vine de la grecescul laos = popor, deci un om din popor; cuvântul are o conotaţie nereligioasă, laică. Mirean însă este un termen cu conotaţie bisericească. Vine tot din greceşte, de la verbul miro, care înseamnă a unge cu untdelemn impregnat cu mirodenii...
Se pare că lumea de astăzi care explorează planete și galaxii îndepărtate și-a pierdut mare parte din vederea spirituală încât nu mai poate percepe, nu mai poate zări pe bolta înstelată a cerului steaua strălucitoare care la plinirea vremii a vestit lumii marea bucurie a nașterii...
Toate aceste tehnici nu reprezintă rugăciunea contemplativă, ci o asceză eliberatoare pur negativă, care pregăteşte o formă a acesteia. Abia atunci când atenţia este unificată şi localizată până în punctul în care se ajunge la o concentrare deplină, lucrarea duhovnicească.
Eclesiologia, indiscutabil este una dintre temele fundamentale ale teologiei ortodoxe a secolului trecut, reprezinta, de cateva decenii bune, punctul major al preocuparilor in spatiul dialogului dintre Biserici. Aceasta dinamica eclesiologica
Crestinii nu sunt senili, ci senini. Nu sunt dementi, nici amanti, nici ametiti. Nu fabuleaza, nu inventeaza buchii despre vecin, nu lupta pentru parade. Nu cauta adepti. Crestinul se roaga doar sa dobandeasca pacea interioara. Poezia inimii lui e rugaciune. Muzica sferelor il acompaniaza. Nu pune...
Harul este o energie necreata care izvoraste neincetat din fiinta dumnezeiasca a celor trei Ipostasuri dumnezeiesti. Transmiterea harului reprezinta forma cea mai profunda de manifestare personala a lui Dumnezeu. Harul care pleaca din fiinta lui Dumnezeu nu se identifica cu ea. Asadar, fiinta lui...
O lume grabita, grabita, grabita. Spre propria moarte. O lume care fuge de salvare. Care rade de salvatori. Care se incapataneaza sa se scufunde. O lume bolnava, care rejecteaza Leacul. O lume mantuita, care poate inca sa mai spere.