Iuda sfarama ostirea lui Lisias. Lisias face pace intre Iuda si rege.

l. Iar dupa putina vreme Lisias, care era epitrop al regelui si rudenie si ispravnic peste toate treburile regelui foarte greu suparandu-se pentru lucrul acesta ce s-a facut,
2. A adunat aproape optzeci de mii si toata calarimea, si a venit impotriva Iudeilor, gandind sa faca cetatea locas Elinilor,
3. Templul sa-l vanda cu bani, ca si pe celelalte capisti ale paganilor, si arhieria in fiecare an sa o scoata in vanzare.
4.
Si nicidecum nu se gandea la puterea lui Dumnezeu, ci se semetea cu zecile de mii de pedestrasi si cu miile de calareti si cu optzeci de elefanti.
5. Deci intrand in Iudeea, s-a indreptat spre Bettur, care era in loc greu de ajuns si departe de Ierusalim ca la cinci stadii, si l-a impresurat.
6. Iar daca au aflat cei care erau cu Iuda Macabeul ca bate cetatile, cu plangere si cu lacrimi se rugau Domnului impreuna eu tot poporul ca sa trimita inger bun spre izbavirea lui Israel.
7. Si Macabeu, luand cel dintai armele, a indemnat pe ceilalti sa stea impreuna cu el la primejdii si sa ajute pe fratii sai.
8. Si impreuna cu osardie pornind, si la Ierusalim fiind ei, s-a aratat un calaret eu haina alba mergand inaintea lor si cu arme de aur sclipind.
9. Si toti impreuna au binecuvantat pe milostivul Dumnezeu si s-au intarit cu inimile, fiind gata a navali nu numai asupra oamenilor, ci si asupra fiarelor salbatice si a zidurilor de fier.
10. Deci, apropiindu-se cu buna randuiala, avand ajutor pe Domnul cel din car, Care Se milostivea spre ei,
11. Si ca niste lei navalind asupra vrajmasilor, au doborat la pamant din ei unsprezece mii de pedestrasi, precum si o mie sase sute de calareti.
12. Si pe toti i-au pus pe fuga si mai multi dintre ei raniti, goi au scapat si insusi Lisias a scapat fugind cu ocara.
13. Si pentru ca nu era lipsit de minte, chibzuind asupra injosirii ce i s-a facut si socotind ca Evreii sunt nebiruiti, pentru ca Atotputernicul Dumnezeu le ajuta,
14. Trimitand la ei, a fagaduit ca toate cele drepte le va primi si ca si pe rege il va indupleca sa le fie prieten.
15. Si a ascultat Macabeu de rugaciunile lui Lisias, in toate purtand grija de cele de folos; caci cate a cerut Macabeu lui Lisias prin scrisori in privinta Iudeilor, regele le-a ingaduit.
16. Iar cartile cele scrise de Lisias Iudeilor erau astfel: "Lisias, multimii Iudeilor, bucurie.
17. Ioan si Abesalom, pe care voi i-ati trimis, dand scrisorile cele de la voi, au cerut sa implinesc cele scrise in ele.
18. Deci cate se cadeau a se arata regelui, am aratat, si cele ce s-au intamplat le-a iertat.
19. Deci de veti pazi bunavointa fata de stapanire, si de aici inainte ma voi nevoi a ma face pricina de bunatati pentru voi.
20. Si pentru acestea am poruncit si acestora si celor de la mine trimisi, cu de-amanuntul sa va vorbeasca.
21. Fiti sanatosi. Anul o suta patruzeci si opt, a lunii lui Distros, ziua a douazeci si patra".
22. Iar epistola regelui cuprindea acestea: "Regele Antioh fratelui Lisias bucurie.
23. Dupa ce tatal nostru s-a mutat intre zei, noi vrem ca acei de sub carmuirea noastra sa fie netulburati intru a lor purtare de grija;
24. Auzind ca Iudeii n-au voit a asculta de tatal meu, ca sa treaca la obiceiurile elinesti, ci mai bine voiesc sa-si tina legea lor, iar acum se roaga de noi, ca sa-i ingaduim sa-si tina legea lor,
25. Voind noi ca si neamul acesta sa fie fara tulburare, am judecat ca si templul sa li se intoarca si sa petreaca dupa obiceiurile stramosilor lor.
26. Drept aceea bine vei face de vei trimite la ei si vei incheia pace cu ei, ca stiind voia noastra sa fie cu inima buna si veseli sa-si ispraveasca lucrurile lor".
27. Iar Epistola pe care a scris-o regele catre neamul Iudeilor era astfel: "Regele Antioh, marelui sfat al Iudeilor si celorlalti Iudei bucurie.
28. De sunteti sanatosi, sunteti precum voim, si noi suntem sanatosi.
29. Aratatu-ne-a Menelau cum ca voi voiti a merge in patrie si a fi la ale voastre.
30. Drept aceea, celor care se vor intoarce pana in treizeci de zile ale lunii Xantic, le dam libera voie,
31. Ca Iudeii sa-si tina bucatele si legile lor ca si mai inainte, si nimeni dintre ei nici o suparare sa nu aiba pentru cele ce prin nestiinta s-au facut.
32. Si am trimis si pe Menelau sa va mangaie.
33. Fiti sanatosi. Anul o suta patruzeci si opt, in cincisprezece zile ale lunii Xantic".
34. Trimis-au si Romanii la ei carte asa scrisa: "Quintus Memius, si Titus Manlius, imputernicitii Romanilor, poporului Iudeilor, bucurie!
35. Cele ce Lisias, ruda regelui, v-a ingaduit, si noi le ingaduim.
36. Iar pentru cele ce a judecat sa se supuna imparatului, trimiteti pe cineva indata, dupa ce veti fi cercetat toata pricina, ca sa infatisam totul imparatului precum voiti voi, fiindca noi venim la Antiohia.
37. Drept aceea, grabiti si trimiteti pe careva, ca si noi sa stim ce voiti.
38. Fiti sanatosi.
Anul o suta patruzeci si opt, zile cincisprezece ale lunii Xantic".
.

12 Februarie 2009

Vizualizari: 449

Voteaza:

Iuda sfarama ostirea lui Lisias. Lisias face pace intre Iuda si rege. 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact