Copilul nebotezat poate fi inmormantat in cimitir?

Copilul nebotezat poate fi inmormantat in cimitir? Mareste imaginea.

Copiii nebotezati, deoarece sunt nascuti din parinti crestini care aveau intentia sa-i boteze, desigur ca nu sunt crestini de vreme ce n-au intrat in comunitatea crestina prin , dar intr-un mod indirect sunt madulare ale Bisericii, am putea sa spunem "catehumeni".

In se vorbeste in mod special si se face o rugaciune pentru copil. Astfel, inprima rugaciune se spune: "Si pe acest prunc nascut dintr-insa fereste-l de toata fermecatura, de toata rautatea, de tot viforul potrivnicului, de duhurile viclene, cele de peste zi si cele de peste noapte".

In ziua a opta, este dus la biserica si este "pecetluit", i se da nume si i se citeste vechea rugaciune a inscrierii in randul catehumenilor: "Doamne, Dumnezeul nostru, Tie ne rugam si pe Tine Te chemam, sa se insemneze lumina fetei Tale peste robul Tau acesta.

". Si preotul face cu pruncul semnul Sfintei Cruci inaintea Usilor imparatesti sau a icoanei Nascatoarei de Dumnezeu.

Cu mult mai mult, in timpul slujbei care se face la patruzeci de zile, cand copilul este imbisericit, se citesc rugaciuni speciale pentru acesta, care deja din ziua a opta se numeste "robul lui Dumnezeu" si este dus in biserica si in Sfantul Altar.

Asadar, prin analogie, poate sa ia parte si la celelalte binecuvantari si rugaciuni ale Bisericii, de vreme ce acestea nu au caracter de Taina. De altfel, rugaciunea de deochi este un fel de exorcism si exorcismele se citeau si se citesc si astazi catehumenilor. In afara de aceasta, despre deochi se pomeneste, in mod special, in rugaciunea a doua care se citeste in prima zi de la nasterea copilului. Deci, cu siguranta, poate sa fie citita rugaciunea de deochi si copiilor nebotezati.

Inmormantarea acestor prunci nu se face dupa randuiala bisericeasca, deoarece nu sunt crestini. Ei sunt inmormantati fie in jurul paracliselor, asa cum se obisnuieste, fie intr-un colt al cimitirului, care se prefera din motive de siguranta si, intr-un fel anume, ei se odihnesc sub acoperamantul si mila lui Dumnezeu de vreme ce, in amandoua imprejurarile inmormantarea se face intr-un spatiu inchinat Domnului.
 

Ioannis Foundoulis , "Dialoguri liturgice" - Editura Bizantina
 

.

01 Octombrie 2009

Vizualizari: 16634

Voteaza:

Copilul nebotezat poate fi inmormantat in cimitir? 5.00 / 5 din 1 voturi. 4 review utilizatori.

Comentarii (4)

  • nick grbiciPostat la 2011-04-15 11:25

    luminita obreja, Luana ta este cu Isus. (inca nu in trup, nimeni nu este inca) Bucura te... Luana ti'a luat'o inainte... vezi I-Tesaloniceni 4 si I-Corinteni 15 In Psalmi David zice ca Dumnezeu L'a cunoscut dinnainte de a fii in pantecele mamei sale... David a pierdut un copil din curvie cu Batshiba (apoi mama lui Solomon) si a fost cu nadejde ca o sase intalneasca din nou (dincolo) Citeste Evanghelia dupa Ioan (dupa Luka) totul si I-Ioan (In Biblie Dupa Petru)

  • luminita obrejaPostat la 2011-02-18 14:07

    sunt ortodoxa dar nu sunt de acord cu aceasta fatarnicie a bisericii :adica se militeaza impotriva avorturilor,pentru acel mic embrion care preotii il considera un suflet inca din primele saptamani cu toate ca nu este botezat dar se refuza ingroparea unui copil nebotezat ,sau macar spusul unei mici rugaciuni la capul lui -acesta nu mai este un suflet? Vorbesc din propra-mi experienta am avut o sarcina gemelara cu 2 fetite nascute prin cezariana una a avut la nastere 3400 iar cea carea a murit cu cateva ore inainte de a o scoate avea 2900g toti preotii pe care i-am intrebat au spus ca nu au cum sa o ingroape -era un copil mare de 2900g nu era un caine .Poate trebuia sa o plantez intr-un ghiveci ca asa nu ajungea ca material experimental prin cine stie ce borcane cu formol sau arsa intr-un crematoriu dar am fost mult prea socata de ce mi se intampla si nu am reusit sa ma lupt mai mult pentru ea (era acolo si o asistenta ''coana preoteasa '' care-mi tot spunea ca n-o sa o ingroape nimeni).Nu trece o zi fara sa o plang mai ales ca nu am unde sa aprind macar o lumanare.Medeea sora ei are un 1 an 8luni au fost gemene nascute in zodia gemeni.Ea s-ar fi numit Luana .

  • iuliana petranPostat la 2011-01-16 18:21

    draga Manuela domnul sa te binecuvinteze de ceia ce tu scoti la iveala . da ai perfecta dreptate in ce priveste inmormintarea copiilor ,sti ce e dureros atunci cind moare un om care sa zicem ca e bogat si nu a avut nici o legetura cu Dumnezeu si a trait in mocirla pacatului e asezat la locul care el si la ales si nu oriunde si ce mai frumos mormint are ....etc DAR nu te-ai intrebat niciodata dc se spune ca acesti copii ar fi necrestini si care sunt aceei crestini....EI...si in font de ce ar avea un micut nevoie de rugeciunile lor ca ISUS i-a primit cu bretele deschise AAAA DA EI au mai multa nevoie de rugaciune ca Isus sa le chimbe inima aceeia de piatra. Si eu sunt mama a 2 copii { o fetita si un baiat}domnul sa -ti descopere adevarata cale esti o femeie deosebita si te rog sa nu taci cind simti o nedreptate.pacea lui Isus sa fie cu tine .

  • MANUELA MATITSPostat la 2010-08-18 16:45

    Vis-a-vis de inmormantarea copilasilor care mor si nu mai apuca sa fie botezati...Cred ca nu este ceva in regula aici... Vorbesc in primul rand din perspectiva unei mame care stie ce inseamna 9 luni de lupta zi si noapte pentru a aduce pe lume un copil: spitalizari, perfuzii ca sa traiesc eu si copilul, o lupta inimaginabila pentru a ajunge la 38 de saptamani de sarcina -pentru cine nu a trecut prin acest lucru, un efort considerabil din partea intregii familii la purtarea sarcinii, in sensul ca insarcinata cu mine a fost si familia mea: sotul, parintii, prietenii...E greu de inchipuit pentru cine nu a trecut printr-o asemenea experienta, dar poate Dumnezeu a vrut asta ca sa pot vorbi si sa trasnmit si altora ce am trait. E adevarat ca termenii medicali nu cred ca intereseaza pe cineva; important e ca azi traim si eu si copilul, care este perfect sanatos, multumesc lui Dumnezeu pentru asta. Azi, cand scriu acest mesaj ma aflu destul de aproape de momentul aducerii pe lume celui de-al doilea copil, desi majoritatea celor din jurul meu m-au incadrat undeva la limita intre curaj si inconstienta ca am luat decizia de a mai trece inca o data prin calvarul de care am scapat VIE in urma cu un an. Si sarcina cea de a doua e la indigo cu prima! Dar, Dumezeu e mare si voi scapa si de data asta! Dar, traind atata timp prin spital, vazand durerea unei femei care isi pierde copilul la un anumit moment al sarcinii sau la scurt timp dupa nastere nu sunt de acord cu ceva... Nu mi se pare normal si uman fata de suferinta unei mame si a familiei ca bietul copil sa nu beneficieze de o minima rugaciune din partea bisericii... Ok, dogmele spun ca omul are suflet din momentul conceptiei, ca a aduce pe lume un copil te face colaborator cu Dumnezeu Insusi, ca e pacat sa avortezi, dar daca copilul moare la un anumit momet al evolutiei sale intrauterine, se naste mort sau traieste putin dupa nastere si nu mai apuca sa fie botezat, il aruncam ca pe un catel la marginea cimitirului , argumentand faptul ca "nu este fiu al bisericii"... Mi se pare inuman, sincer! Nu exista nici o diferenta intre un spital care , printr-o semnatura a parintilor, incinereaza "avortonii"-asa li se spun copiilor avortati sau "fetusii"-bebelusii care mor inainte sau post partum, si biserica care in loc sa zica o mica rugaciune pentru sufletelul lor care NU ARE PACATE PERSONALE, il arunca la o margine de cimitir ca pe un pui de pisica sau de caine unde se ingroapa sinucigasii...E adevarat ca fiecare om se naste cu pacatul stramosesc si ca botezul sterge acest pacat si ca aceasta este calea naturala de mantuire de urmat pentru noi care suntem botezati, dar eu cred din tot sufletul ca DUMNEZEU NU SE IMPIEDICA DE ASA CEVA,si ca intervine in astfel de cazuri exceptionale, LA EL TOTUL E CU PUTINTA SI EU NU CRED CA EL NU PRIMESTE ACESTE SUFLETELE IN LUMINA LANGA EL...Ar fi absurd... Ce vina are un copil care este avortat la cerere de mama lui? Ce vina are el ca i s-a negat dreptul la viata? Eu cred ca acel sufletel e martizat de proprii parinti. Nici Dumnezeu sa nu il primeasca langa El in lumina? Nu cred, desi dogma spune altceva... Sa ne gandim la pruncii ucisi de Irod, pe care biserica i-a declarat sfinti martiri sau la toti "crestinii" - am pus ghilimele de rigoare pentru ca vorbesc de persoane care nu au mai apucat botezul-care au murit martirizati pentru simplu motiv ca l-au marturisit pe Hristos si au spus "Sunt crestin"! Credeti ca Dumnezeu a asteptat un sinod ecumenic ca sa fie declarati sfinti martiri, cu botezul sangelui si sa ii primeasca in Imparatia Lui? Dumnezeu care e Iubirea Absoluta care l-a iertat pe un talhar? Cred ca lucrurile trebuie simtite in profunzimea lor si ar trebui remediate niste lucruri care nu ne fac cinste! Imi amintesc ca am ascultat marturisirea unei mame care intamplator este persoana publica, desi acest lucru chiar nu conteaza, care m-a impresionat enorm pentru ca si eu am trecut prin multe pana mi-am adus pe lume puiutul. Din pacate pentru ea, povestea nu e cu final fericit... Ideea e ca fetita pe care urma sa o aiba a murit cu o zi inainte de nastere...Mama dorea ca un preot sa spuna o rugaciune si pentru sufleteul micutei si nu a gasit pe nimeni dispus...A gasit intr-un final un preot cu inima care a inteles-o si a acceptat sa spuna cateva rugaciuni ca sicriul minuscul al fetitei...In mometul in care au intrat in biserica, a intrat impreuna cu fetita o randunica pe care nu au putut-o scoate afara si care a atat mereu pe sicriu. La final randunica a iesit singura o data cu sicriul...Preotul , impresionat, a spus ca randunica a fost sufleteleul fetitei si a rugat-o pe mama sa pastreze secretul vis-a-vis de ce a facut ca sa nu aiba probleme cu "superiorii" lui. Ce spuneti de cei patru bebelusi de o zi-doua care au murit in tragedia de la Maternitatea Giulesti? Ei nu pot beneficia de un minim serviciu religios pentru ca nu au fost botezati? Noi ne mai numim "crestini"??? Nu exista un minim respect si compasiune fata de tragedia care li s-a intamplat pe langa ca s-au nascut micuti si prematur si au murit sarmanii in conditii greu de imaginat pentru un adult, nu pot beneficia de o mica rugaciune?Credeti ca pe acesti ingerasi nu ii primeste Dumnezeu pentru ca nu s-a implinit din motive tragice botezul? Nu exista un minim respect pentru corpusoarele lor care au fost crescut tot din mila lui Dumnezeu? Si paganii au ritualuri pentru ingroparea mortilor lor! Noi crestinii ii aruncam ca pe catei la marginea cimitirului, pe motiv ca "nu au fost fii ai Bisericii",dar copiii lui Dumezeu au fost cu siguranta! Cred ca multe chestiuni ar trebui remediate, pentru ca nu ne fac deloc cinste si ii indeparteaza pe oameni de credinta! P.S. Mentionez ca nu sunt o ignoranta, ca stiu ce vorbesc si ca am citit mult in domeniu si chiar imi cunosc credinta ortodoxa.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE