Limba de lemn in Biserica

Limba de lemn in Biserica

Limba de lemn este o limba incremenita. Ea nu-l face pe om sa vibreze la auzul vorbelor. A fi de lemn inseamna a nu simti nimic, a fi insensibil. Asa se face, si nu trebuie sa ne ascundem sa afirmam, ca intalnim si in Biserica un limbaj uscat. Avem si aici de-a face cu persoane care au cules diverse formule pe care le reproduc mecanic. Nu e vorba ca nu mai gandesc, ci tristetea sta in faptul ca nu mai sunt vii pentru Dumnezeu. Astfel, niste morti au ajuns sa ne vorbeasca despre “Cel ce sunt” (Iesire, 3,14).

Cand cineva este lipsit de experienta, se margineste la cateva cuvinte si le considera a fi absolute. Insa, cand ajunge sa traiasca Cuvantul, atunci constientizeaza micimea cuvintelor. E ceva asemanator cu un om care traieste o vreme inchis in casa sa. El va crede ca aceasta casa este totul. In momentul in care va cunoaste orasul, tara, continentul, se va lamuri de micimea casei sale.

Mantuitorul spune: “Litera ucide, iar duhul face viu” (2 Cor 3, 6). Asadar imobilitatea mentala, neputinta de a scapa de “paralizia” lingvista este data de lipsa prezentei lui Dumnezeu din om. Uitam ca painea si vinul de pe masa Sfantului Altar sunt prefacute in Trupul si Sangele Domnului prin Duhul. Daca incetam sa-L mai invocam pe Sfantul Duh, pe masa altarului vom avea doar paine si vin.

Extinzand putin problematica, devine mai evidenta nevoia trairii lui Dumnezeu. Arie, desi a studiat mult, a ajuns sa afirme ca Fiul, a doua Persoana a Sfintei Treimi este creatura si nu Dumnezeu adevarat. De ce a ajuns la aceasta ratacire? Pentru ca nu avea experienta adevarului. Sfintii Parinti avand experienta adevarului sunt marturisitori. Marturisitorul nu are ceva nou de spus; el nu creeaza, nu inventeaza, nu produce. El vesteste umanitatii, ceea ce ne-a vestit Hristos. Si asa niciodata oamenii nu vor fi dezamagiti de cuvant. Caci nu mai intalnesc oameni care spun multe si nu lamuresc nimic.

„Limbajul de lemn - ca indepartare de metabolismul viu al Cuvantului - e, nici mai mult, nici mai putin decat emblema omului cazut, chipul vorbit al pacatului originar. Limbajul de lemn este la antipodul limbii care se aude in Paradis, este opusul a ceea ce anumite traditii numesc „limba pasarilor”... Cuvantul inviat - iata sfarsitul limbajului de lemn si al vietii de lemn la care ne-au condamnat stramosii”. (Andrei Plesu)

Adrian Cocosila

Pe aceeaşi temă

04 Aprilie 2012

Vizualizari: 10981

Voteaza:

Limba de lemn in Biserica 1.00 / 5 din 1 voturi. 3 review utilizatori.

Comentarii (3)

  • Emilia Stelian Postat la 2011-05-31 08:33

    Da, este adevarat, "experienta Adevarului", traiul in Duhul Sfant, duce la marturisirea Evangheliei lui Iisus Hristos. Din proprie experienta stiu ca la inceputul intoarcerii mele la Dumnezeu am avut si eu momente in care limba ce se vorbea in Sfanta Biserica era greoaie (de lemn cum ziceti). Acum insa, si-i multumesc lui Dumnezeu,ea este pentru mine o desfatare, intrucat cuvintele sfinte au o vibratie foarte inalta spirituala, care ma unesc prin Duhul Sfant cu Dumnezeu, savarsind astfel inchinarea in Duh si Adevar. Si, daca eu pot, toti putem sau "Indrazniti, Eu am cucerit lumea" dupa cum zice Domnul noatru Iisus Hristos. Gasiti mai multe pe emiliastelian.blogspot.com

  • Stefan DumitrescuPostat la 2010-08-22 23:42

    Teama de comunisti (de Securitate) - pentru cei mai in varsta, apoi delasarea si lipsa vietii cu adevarat duhovnicesti... Viata in capitalism ne face pe unii sa uitam de faptul ca nu-i putem invata pe altii pana nu ajungem noi insine la anumite stadii si etape ale vietii duhovnicesti. Ne e greu sa ne mai facem timp pentru ceea ce - de fapt - este esential in viata crestina... Ne e greu tuturor sa "lepadam grija cea lumeasca". De acolo vine si limbajul de lemn... Poate generatiile tinere vor remedia problema. Doamne-ajuta !

  • iulia georgianaPostat la 2010-05-17 18:30

    Dureros de adevarat!

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Bucuria convorbirii. Interviuri realizate de Costion Nicolescu
Bucuria convorbirii. Interviuri realizate de Costion Nicolescu Două sunt întâlnirile care m-au fascinat totdeauna: cea cu Nicodim (Ioan 3,1-21) și cea cu femeia samarineancă (Ioan 4,5-26). Una se petrece în miez de noapte, cealaltă în plină zi. Una este cu un fruntaș al iudeilor, alta cu o femeie simplă. Amândouă 20.00 Lei
Osebirea care tine laolalta. In memoriam acad. Sorin Dumitrescu
Osebirea care tine laolalta. In memoriam acad. Sorin Dumitrescu „Iar el este un iconar care a scris studii științifice, un ziarist care a pictat abstract, un orator care organiza expoziții, un editor care producea happeninguri, un profesor care intervieva sfinți, un librar care cânta la pian și chitară, un familist 60.00 Lei
Arsenie Boca. Sfantul cu inima cat cerul
Arsenie Boca. Sfantul cu inima cat cerul Despre el se vorbește adesea în șoaptă, cu evlavie sau cu întrebări. Se pomenesc minunile și mulțimile, dar mai rar osteneala lui de o viață: setea de a-L înțelege pe Hristos, grija față de oameni și față de tineri, puterea de a rămâne demn în mijlocul 60.00 Lei
Duhul Sfant si unitatea Bisericii. „Jurnal” de Conciliu
Duhul Sfant si unitatea Bisericii. „Jurnal” de Conciliu Ce altceva reprezintă reflecția sa teologică, pledoaria pentru dialog, efortul de a face posibile întâlniri și de a transmite chipul lăuntric al Ortodoxiei în lumea care-l ignora, decât o mărturie a celui care ascultă planul lui Dumnezeu? Viața tânărului 50.00 Lei
„Regula de aur” in religiile abrahamice. Perspective etice si ecumenice
„Regula de aur” in religiile abrahamice. Perspective etice si ecumenice Ce este „regula de aur”? Este o normă etică, o idee, o recomandare și chiar o poruncă care se regăsește în multe mitologii, religii și filosofii ale lumii. Părintele Dumitru Beșliu invocă în cartea sa în primul rând creștinismul. Trimiterile precise sunt 79.29 Lei
Din invataturile Ortodoxiei
Din invataturile Ortodoxiei Cartea de fata aduce in fata cititorilor ei cateva teme foarte importante si necesare pentru viata crestinului ortodox. Viata spirituala a fiecarui credincios trebuie sa fie impodobita, pe langa virtuti, si de o cunoastere temeinica a invataturii de 52.86 Lei
In singuratatea mintii mele
In singuratatea mintii mele „Bucuria de a te exprima, trufia pe care ți-o dă cuvântul domesticit, gata să și se supună, senzația că el este treapta care te poartă în locul acela înalt, la care îți faci uneori iluzia că doar tu poți ajunge. Știu, desigur, că prin cuvânt noi despărțim 78.23 Lei
Vinovatia. O introducere contemporana
Vinovatia. O introducere contemporana Ce este vinovăția? O povară inutilă, sau o resursă fundamentală pentru sănătatea noastră psihică și morală?Într-o societate în care rușinea a luat locul vinovăției, iar autocritica e tot mai des înlocuită de victimizare, Donald L. Carveth ne propune o 42.18 Lei
Inteligenta artificiala. Cum ne ajuta si cum ne ameninta o creatie superioara omului
Inteligenta artificiala. Cum ne ajuta si cum ne ameninta o creatie superioara omului Manfred Spitzer este un expert recunoscut în rețelele neuronale – fundamentul inteligenței artificiale. Cartea de față adună toate informațiile relevante existente pe această temă, punându-le într-o perspectivă realistă: se pot face multe speculații cu 67.66 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact