![]() |
![]() |
|
#171
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca Vocea i-a spus lui Efrem Katunakiotul ca Biserica se afla acolo unde este Chrysostom de Florina, oare de ce ar trebui sa cred ca dupa 1950 Biserica s-a mutat intr-alta parte, unde era Patriarhul Ecumenic? Renuntase intre timp Patriarhia Ecumenica la ecumenism (erezia ereziilor) si pusese Sfinta Traditie inapoi in loc revenind la calendarul Parintilor Bisericii? Citat:
Voi cei ce “rezistati” in biserica ecumenista sinteti mai pacatosi decit ecumenistii. Impartasindu-va cu ei subscrieti la toate ereziile lor. In plus mai si negati existenta Bisericii lui Cristos aducind ocari martirilor Ei. Sinteti mindri crezind ca istoria a inceput odata cu voi, si lasi si blesfemiatori cind rescrieti ortodoxia ca sa va justificati razboiul inchipuit. “Sfintii” vostri propovaduiesc o falsa ortodoxie si vor avea de dat socoteala si pentru sufletele celor inocenti care le-au stat alaturi crezind ca-i duc spre Cer. In ceea ce te priveste, stii tot ceea ce trebuie sa stii, mai ramine sa te rogi lui Dumnezeu sa-ti dea curaj sa te lasi dus pe poarta-ngusta. |
#172
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu vreau sa zic ca incalcarea canoanelor ar fi buna. E mult mai complicat, depinde cum sunt incalcate, de catre cine, daca se poate vorbi de iconomie, cu ce motiv, cu stiinta sau nestiinta, etc... Harul lui Dumnezeu nu paraseste Biserica imediat, pe baza unui sistem legal bazat pe litera legii, asa cum era in Legea Veche. Vezi iarasi exemplul lui filioque. Dumnezeu a rabdat sute de ani aceasta erezie crunta, care ataca chiar Sfanta Treime, pana a luat Harul de la Apuseni. Si ce diferenta mare e intre calendar si filoque. Nu suntem noi in masura sa decidem cand paraseste Harul o Biserica, sau cum sa aplicam Sfintele Canoane. Avem insa din fericire Sfinti Parinti chiar si in zilele noastre care sa ne spuna daca e asa sau nu. Si legat de serghianism, am o vaga impresie ca si Biserica Greciei a fost dominata de conducerea politica musulmana a imperiului otoman pentru cateva sute de ani. Asta nu a dus la pierderea Harului. Oare nu s-a intamplat ca turcii sa puna si sa schimbe Patriarhi la Constantinopol? Bogdan. Last edited by BogdanF2; 07.11.2009 at 11:18:24. |
#173
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"De vreme ce in unele eparhii (mitropolii) se permite citeților (lectorilor) și cintăreților să se căsătorească (și după hirotesie) sfintul sinod a orinduit sa nu fie ingăduit vreunuia dintre aceștia să ia femeie eterodoxă. Iar cei ce dintr-o astfel de căsătorie au și dobindit copii, dacă nu au apucat să-i boteze la eretici pe cei născuți dintr-inșii, să-i aducă pe aceștia la impreunarea cu soborniceasca Biserică (in comuniunea Bisericii sobornicești), iar dacă nu i-au botezat, să nu poată să-i boteze pe aceștia la eretici și nici să-i lege spre căsătorie cu eretic ori cu iudeu ori cu păgin, decit numai dacă fața (persoana) care vrea să se lege (prin căsătorie) cu cel ortodox va făgădui că va trece la credința ortodoxă. Iar dacă cineva ar călca această orinduire a sfitului sinod, să fie supus pedepsei canonice." Dupa cum vezi, pare sa fie vorba de aplicarea unei ikonomii in mod foarte generos. Daca o sa aflu detalii, am sa-ti spun si tie. Citat:
"The decrees of this last council were examined by Pope Leo III, who approved of the doctrine conveyed by the Filioque, but gave the advice to omit the expression in the Creed. The practice of adding the Filioque was retained in spite of the papal advice, and in the middle of the eleventh century it had gained a firm foothold in Rome itself. Scholars do not agree as to the exact time of its introduction into Rome , but most assign it to the reign of Benedict VIII (1014-15)." Si-ntr-un caz, si-n altul, schisma s-a produs cind erezia a devenit oficiala. Sa vedem acum ce au de spus si ortodocsii si o sa fac trimitere la Enciclica Consiliului Pan-Ortodox de la 1848 semnata de 4 patriarhi si 29 de episcopi. La punctul 5.6 gasim urmatoarea referire la modul in care Filoque a intrat in Biserica: "It clandestinely found an entrance at first in the Churches of the West, "a wolf in sheep's clothing," that is, under the signification not of procession, according to the Greek meaning in the Gospel and the Creed, but under the signification of mission, as Pope Martin explained it to the Confessor Maximus, and as Anastasius the Librarian explained it to John VIII. Sau, si mai explicit la punctul 6: "This heresy, which has united to itself many innovations, as has been said, appeared about the middle of the seventh century, at first and secretly, and then under various disguises, over the Western Provinces of Europe, until by degrees, creeping along for four or five centuries, it obtained precedence over the ancient orthodoxy of those parts, through the heedlessness of Pastors and the countenance of Princes. Little by little it overspread not only the hitherto orthodox Churches of Spain, but also the German, and French, and Italian Churches, whose orthodoxy at one time was sounded throughout the world..." Unde vezi tu asemanare cu schimbarea calendarului caruia i-a trebuit doar 1 an (in Romania si Grecia) pina sa fie declarat oficial, introdus si impus fara exceptie? Citat:
Citat:
Last edited by orthodoxia.i.thanatos; 07.11.2009 at 23:51:51. |
#174
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#175
|
|||
|
|||
![]()
A fost intotdeauna dupa caderea Constatinopolului. Mahomed al II-lea l-a facut pe Patriarh millet-bashi (capetenie a poporului ortodox din Imperiu). Patriarhul raspundea direct de modul in care ortodocsii se supuneau Sultanului. Daca nu ma insel, Patriarhia stringea si impozitele de la ortodocsi pentru Stat. Cu toate astea, turcii nu s-au infiltrat in Biserica ca episcopi si preoti.
|
#176
|
|||
|
|||
![]()
Dupa cum am vazut, in 1965 masonul Athenagoras (aka Patriarh Ecumenic) a ridicat anatema din 1054 aruncata asupra trimisilor papei, iar din '68 a inceput si sa-l comemoreze pe papa in dipticele de la Constantinopol. Ca lucrurile stau asa, ti-am aratat prin scrisoarea Sf. Filaret. De asemenea, am mai facut trimitere si la documentul acordului de la Ravena (il gasesti pe websiteul Patriarhiei BOR) din care reiese clar ca semnatarii recunosc cel putin succesiunea apostolica in Biserica Romano - Catolica. Sa vedem acuma ce are de spus in 2007 Ips Vsevolod al Diocezei de Vest a Mitropoliei Ucrainiene pentru America aflata sub jurisdictia Patriarhiei Ecumenice:
“Sint optimist in ceea ce priveste unitatea. Probabil nu in timpul vietii mele – o sa am 80 de ani anul acesta, dar in curind! Cred ca Ortodocsii si Catolicii au ajuns sa realizeze destul de bine ca singura zona problematica care a mai ramas este aceea a rolului Episcopului Romei care implica chestiuni privind jurisdictia universala, primatul si infailibilitatea. Ne recunoastem unii altora tainele; ne acceptam succesiunea apostolica; avem aceeasi credinta in Eucharist si in prezenta reala a lui Cristos; promovam un echilibru intre Scriptura si Traditie. Avind teren comun in proportie de 98% putem cu siguranta gasi solutii pentru acel 2% care a mai ramas cu ajutorul si indrumarea Duhului Sfint. Trebuie doar sa implinim poruncile lui Cristos sa ne punem dorintele si preocuparile personale deoparte si sa ne dedicam vietile raspindirii Evangheliei Lui peste tot pamintul.” ("I am optimistic that unity will come. Probably not in my lifetime – I will turn 80 later this year! But soon. I believe we Catholics and Orthodox have pretty much come to understand that the only remaining problem area is that of the role of the Bishop of Rome which deal with universal jurisdiction, primacy and infallibility. We recognize each other’s sacraments; we all accept Apostolic succession; we have the same beliefs in the Eucharist and the real presence of Christ; we follow a balance between Scripture and Tradition. With 98% common ground, we certainly can find solutions to the remaining 2% with the help and guidance of the Holy Spirit. We simply need to fulfill Christ’s commandments to put aside our personal desires and cares, and dedicate our lives to spreading His Gospel throughout the world."Ips. Vsevolod a murit in acelasi an, 2007. A fost in repetate rinduri reprezentantul Patriarhului Ecumenic la dialogurile purtate cu romano - catolicii. Imi inchipui ca stia perfect ceea ce spune. |
#177
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Bogdan. |
#178
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hai sa vedem acum ce are de zis la 17 octombrie 2009, in cadrul programului TV “Biserica si Lumea” al postului “Russia” Ips Ilarion, vicar al Prea Fericirii Sale Patriarhul Moscovei si seful departamentului pentru relatii externe a Bisericii Ruse (Ecumeniste): “Practic, exista deja recunoastere mutuala a Tainelor fiecaruia dintre noi. Nu avem comuniune in Taine, dar ne recunoastem Tainele unii altora.” “Daca un preot romano-catolic se converteste la ortodoxie, il primim ca si preot, noi nu il re-hirotonim. Si aceasta inseamna, de facto, ca recunoastem Tainele Bisericii Romano-Catolice.” (http://eirenikon.wordpress.com/2009/...lic-sacraments) |
#179
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Intr-un fel poate ca e mai bine ca se dau pe fata, poate ca asa se vor separa cei adevarati de cei ecumenisti. Bogdan. |
#180
|
|||
|
|||
![]()
Ei ala e blogul unui catolic.Atata vreme cat BC nu anatemizeaza ideile lui Anselm de Canterbury care a zis ca Dumnezeu Tatal a trimis pe Dumnezeu Fiul sa fie jertfit ca sa ii plateasca jignirea de i-au adus-o oamenii pacatuind nu prea ar trebui sa existe dialog teologic.
Ca aceasta dogma ataca ce se teologhiseste despre Sfanta Treime si mai mult decat celalta ratacire cu purcederea Duhului Sfant si de la Fiul.Ca doar zice Sfantul Ioan Damaschinul ca Sfanta Treime Tatal Fiul si Sfantul Duh au aceeasi vointa. http://www.balamand.edu.lb/theology/JoWrit_trinity.htm Din ce absurditati au propovaduit duhurile rele prin Anselm de Canterbury ar rezulta ca Dumnezeu Tatal era manios si Dumnezeu Fiul ne-a luat apararea fata de Dumnezeu Tatal.Iar noi nu am fost mantuiti de urmarile pacatului ci de mania lui Dumnezeu... Cititi ce zice IPS Ierotheos in "deosebire dintre papism si ortodoxie": http://www.crestinortodox.ro/diverse...m-si-ortodoxie "Potrivit lui Anselm, Dumnezeu in fiinta Sa este dragoste si dreptate. Pacatul savarsit de Adam, ca si oricare pacat al omului, este o jignire adusa dreptatii lui Dumnezeu. Dreptatea lui Dumnezeu este jignita prin savarsirea pacatului si, ca urmare, cerinta unei pedepse este o necesitate a firii dumnezeiesti. Din felul exprimarii, s-ar parea ca Dumnezeu e supus unei oarecare legi a necesitatii. De aceea el are nevoie de satisfacerea si imbunarea dreptatii Sale, fapt care s-a savarsit prin intruparea lui Hristos, a doua persoana a Sfintei Treimi, si prin jertfirea Sa pe Cruce. Deci, scopul intruparii Cuvantului si al jertfirii Sale pe Cruce era imbunarea dreptatii dumnezeiesti, ce fusese jignita de pacatul omului." Aceasta erezie impreuna cu infailibilitatea papala sunt cele mai cumplite inselari dracesti care sunt propovaduite in BC. Si parintele Staniloae spunea la fel cu IPS Ierotheos Vlachos. Si IPS Ierotheos zice ca aceasta e erezie: "Parerea sa nu este intemeiata din punct de vedere ortodox, putand fi socotita drept eretica. Putem afla la Sfintii Parinti elemente ce combat invatatura lui Anselm. Vom rezuma aici cateva dintre parerile patristice." Iata invatatura pe care dracii au dat-o prin Anselm de Canterbury pe wikipedia: http://ro.wikipedia.org/wiki/Anselm_de_Canterbury " După Anselm, păcatul e o ofensă grea împotriva lui Dumnezeu, care îi dă dreptate acestuia din urmă de a se mânia împotriva omului. Prin păcat, omul răpește cinstea lui Dumnezeu. Or dacă Dumnezeu se lasă călcat în picioare de către propria creatură, atunci nu face diferență între păcătos și drept, deci nu poate fi Dumnezeu. Să ierte doar din milostivire nu se poate; să împlinească dreptatea fără milostivire, nici aceasta nu se poate. Dumnezeu trebuie să fie deopotrivă drept și milostiv. Drept aceea, urmează că păcatul va trebui pedepsit ori reparat printr-o despăgubire (satisfactio), pe care omul trebuie să o dea lui Dumnezeu. Aici Anselm răspunde: nu o pedeapsă, ci o despăgubire. Pe această despăgubire, fie că Dumnezeu și-o ia singur, fie că omul o dă lui Dumnezeu. Cum?
Last edited by mihailt; 20.11.2009 at 04:09:34. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Botezul | Hartford | Biserica Ortodoxa Romana | 34 | 30.12.2009 13:30:00 |
botezul | dulcineea | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 70 | 09.09.2008 10:17:27 |
Botezul | ionut | Botezul | 33 | 03.12.2006 12:48:10 |
botezul | mircea/ovidiu | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 0 | 28.08.2005 01:10:00 |
|