Procesul lui Iisus- un proces nedrept

Procesul lui Iisus- un proces nedrept

Acest proces ne intereseaza deoarece Iisus le-a spus continuatorilor ideilor sale sa-i comemoreze moartea, survenita in urma acestui proces, jerfa sa fiind de importanta vitala pentru noi si pentru viitorul nostru. Palestina sub ocupatie romana putea sa-si judece raufacatorii, dar nu sa-i si execute. Activitatea lui Iisus de predicare a deranjat foarte mult autoritatile religioase ale vremii, incat reprezentantii ei au hotarat ca trebuie sa moara. Desigur actiunea lor trebuia sa para legala. Actiunea judiciara impotriva cuiva trebuia sa inceapa numai dupa depozitiile a doi martori, care trebuiau sa fie concordante.

In cazul lui Iisus, autoritatile evreiesti au gasit cea mai buna modalitate de a scapa de El, L-au retinut intr-o noapte cand nu exista multime imprejur.

In momentul arestarii nu exista nici o plangere impotriva lui, preotii si Sanhedrinul incepand sa caute martori abia dupa arestare. Ei nu au putut gasi doua marturii care sa concorde, iar sarcina instantei nu era aceasta, deci procedura era ilegala. Cei care L-au prins pe Iisus, L-au dus in casa marelui preot Ana care a inceput sa-L interogheze. Din nou ilegal deoarece acuzatiile grave, conform legilor iudaice de atunci trebuiau sa se desfasoare ziua, iar procesul trebuia sa fie public. De asemenea Ana ar fi trebuit sa interogheze martorii despre faptele lui Iisus,deci nu pe acuzat, de aceea Iisus i-a raspuns :"De ce ma intrebi pe mine?". La aceste cuvinte una din garzi L-a palmuit, din nou contrar legii (nu trebuia bruscat pana la stabilirea vinovatiei).

A fost apoi dus la casa lui Caiafa, unde a continuat acest proces ilegal, tinut in miez de noapte. Negasind marturii concordante impotriva lui, marele preot Caiafa a incercat sa-L determine pe Iisus sa se incrimineze, dar nu au reusit. Nici aceasta tactica nu era in spiritul legii. In final L-au intrebat :'' Esti Hristos, Fiul Celui Binecuvantat"? Iisus a raspuns;"Sunt! Si voi Il veti vedea pe Fiul omului stand la dreapta puterii."Preotii au considerat aceasta drept o blasfemie si toti L-au condamnat la moarte. Dupa legea mozaica procesul trebuia sa se fi desfasurat cu usile deschise si nu in secret,de asemenea lui Iisus nu i s-a permis sa aduca martori in favoarea sa. Judecatorii nu au procedat la vot cum se facea de obicei,alta ilegalitate.

Deorece nu puteau sa-L execute fara avizul guvernatorului roman, L-au dus in fata lui Pilat. Acesta a intrebat ce acuzatie au impotriva lui. Preotii stiind ca acuzatia de blasfemie este neintemeiata, au inventat faptul ca Iisus instiga lumea sa nu plateasca impozitele Cezarului si ca se erijeaza in regele iudeilor. Pilat l-a intrebat pe Iisus: “Esti tu regele Iudeilor?”. Acesta i-a raspuns initial: “Tu zici!” Apoi a spus :"Imparatia mea nu este din aceasta lume!" Pilat si-a dat seama ca acest om nu este o amenintare pentru Roma si a spus ca nu gaseste nici o vina acestui om,convingere pe care si-a pastrat-o pe tot parcursul procesului. A spus preotilor ca nu gaseste nici o vina acestui om. A incercat sa-L elibereze, profitand de obiceiul evreilor de a elibera un detinut cu ocazia Pastelui, dar multimea a dorit eliberarea talharului Baraba. Preotii au strigat daca-l eliberezi pe omul acesta nu esti prieten al Cezarului. Pilat ii iritase destul pe evrei si se temea ca Imparatul de atunci, Tiberiu, il va considera nedemn de a mentine linistea in provincie. De frica a cedat si a dat ordin ca Iisus sa fie crucificat. Astfel s-a produs cea mai abjecta crima din istoria umanitatii.

Iisus a fost nevinovat, dar a stiut ca trebuia sa moara pentru a-i salva pe oamenii care vor asculta de El (Matei 20,28). Sa nu uitam niciodata sacrificiul Lui! La curtea Suprema din Jerusalim dupa anii 1950 s-au depus cereri de rejudecare a procesului lui Iisus. Prima cerere fiind a olandezului Ruble Groskamp.
Toate au fost respinse pe motiv ca acuzatiile de pretinsa mesianitate, de blasfemie si pangarirea Templului, aduse lui Iisus ar fi sub jurisdictia unui nou Sanhedrin si nu a unei instante civile.

VIZIREANU FULVIA (Felicis)

 

.

Despre autor

felicis Felicis felicis Felicis

Colaborator
30 articole postate
Publica din 29 Iulie 2010

Pe aceeaşi temă

11 Aprilie 2014

Vizualizari: 4040

Voteaza:

Procesul lui Iisus- un proces nedrept 0 / 5 din 0 voturi. 1 review utilizatori.

Comentarii (1)

  • alexandru fluturuPostat la 2013-01-10 11:25

    foarte bine facut articolul din punct de vedere al istoriei bine argumentat

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Bucuria convorbirii. Interviuri realizate de Costion Nicolescu
Bucuria convorbirii. Interviuri realizate de Costion Nicolescu Două sunt întâlnirile care m-au fascinat totdeauna: cea cu Nicodim (Ioan 3,1-21) și cea cu femeia samarineancă (Ioan 4,5-26). Una se petrece în miez de noapte, cealaltă în plină zi. Una este cu un fruntaș al iudeilor, alta cu o femeie simplă. Amândouă 20.00 Lei
Osebirea care tine laolalta. In memoriam acad. Sorin Dumitrescu
Osebirea care tine laolalta. In memoriam acad. Sorin Dumitrescu „Iar el este un iconar care a scris studii științifice, un ziarist care a pictat abstract, un orator care organiza expoziții, un editor care producea happeninguri, un profesor care intervieva sfinți, un librar care cânta la pian și chitară, un familist 60.00 Lei
Arsenie Boca. Sfantul cu inima cat cerul
Arsenie Boca. Sfantul cu inima cat cerul Despre el se vorbește adesea în șoaptă, cu evlavie sau cu întrebări. Se pomenesc minunile și mulțimile, dar mai rar osteneala lui de o viață: setea de a-L înțelege pe Hristos, grija față de oameni și față de tineri, puterea de a rămâne demn în mijlocul 60.00 Lei
Duhul Sfant si unitatea Bisericii. „Jurnal” de Conciliu
Duhul Sfant si unitatea Bisericii. „Jurnal” de Conciliu Ce altceva reprezintă reflecția sa teologică, pledoaria pentru dialog, efortul de a face posibile întâlniri și de a transmite chipul lăuntric al Ortodoxiei în lumea care-l ignora, decât o mărturie a celui care ascultă planul lui Dumnezeu? Viața tânărului 50.00 Lei
„Regula de aur” in religiile abrahamice. Perspective etice si ecumenice
„Regula de aur” in religiile abrahamice. Perspective etice si ecumenice Ce este „regula de aur”? Este o normă etică, o idee, o recomandare și chiar o poruncă care se regăsește în multe mitologii, religii și filosofii ale lumii. Părintele Dumitru Beșliu invocă în cartea sa în primul rând creștinismul. Trimiterile precise sunt 79.29 Lei
Din invataturile Ortodoxiei
Din invataturile Ortodoxiei Cartea de fata aduce in fata cititorilor ei cateva teme foarte importante si necesare pentru viata crestinului ortodox. Viata spirituala a fiecarui credincios trebuie sa fie impodobita, pe langa virtuti, si de o cunoastere temeinica a invataturii de 52.86 Lei
In singuratatea mintii mele
In singuratatea mintii mele „Bucuria de a te exprima, trufia pe care ți-o dă cuvântul domesticit, gata să și se supună, senzația că el este treapta care te poartă în locul acela înalt, la care îți faci uneori iluzia că doar tu poți ajunge. Știu, desigur, că prin cuvânt noi despărțim 78.23 Lei
Vinovatia. O introducere contemporana
Vinovatia. O introducere contemporana Ce este vinovăția? O povară inutilă, sau o resursă fundamentală pentru sănătatea noastră psihică și morală?Într-o societate în care rușinea a luat locul vinovăției, iar autocritica e tot mai des înlocuită de victimizare, Donald L. Carveth ne propune o 42.18 Lei
Inteligenta artificiala. Cum ne ajuta si cum ne ameninta o creatie superioara omului
Inteligenta artificiala. Cum ne ajuta si cum ne ameninta o creatie superioara omului Manfred Spitzer este un expert recunoscut în rețelele neuronale – fundamentul inteligenței artificiale. Cartea de față adună toate informațiile relevante existente pe această temă, punându-le într-o perspectivă realistă: se pot face multe speculații cu 67.66 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact