In zilele noastre se cere evaluarea copiilor nenascuti. In urma acestei evaluari, sunt medici care cer avortul in momentul in care copiii se dovedesc a fi cu malformatii, destinati sa traiasca cu un grav handicap o viata intreaga.
Se afirma ca se evita costurile societatii pentru un copil cu defecte grave, ca il ferim atat pe el cat si pe parinti de suferintele provocate din cauza acestor handicapuri.
Biserica nu este de acord cu avortul in astfel de situatii. Ea poate accepta avortul doar in cazul in care atat mama cat si copilul, in absenta acestei interventii, ar muri.
Accepta doar aceasta exceptie pentru ca de viata mamei depind si alte vieti (copii, sot).
Insa, chiar daca
avortul face parte dintr-o actiune de salvare a vietii mamei, nu exista scutire de la necesitatea
pocaintei. In astfel de situatii dificile, trebuie recunoscut si plans pacatul de a ucide un copil nenascut.
Este dureros ca dupa efectuarea unor investigatii medicale se poate ajunge la afirmatii de genul "viata care nu merita traita". Potrivit acestei mentalitati s-au omorat si se omoara copii cu un handicap fizic sau mental. Nu spun ca este usor sa-i cresti pe acesti copii, dar uitam ca nu avem dreptul sa le luam viata.
E adevarat ca este foarte greu sa primesti un astfel de copil ca pe un dar de la Dumnezeu. Poti ajunge chiar sa crezi ca Dumnezeu este lipsit de atotputernicie, de vreme ce ti-a daruit un copil "anormal". Dar indiferent de suferinta, nu trebuie sa cadem in necredinta sau sa afirmam ca Dumnezeu este nedrept. Daca El le-a daruit unora un drum mai abrupt de parcurs in viata, nu inseamna ca este nedrept. El este Tata pentru fiecare dintre noi, iar in aceasta calitate nu lucreaza impotriva noastra. Pe de alta parte sa nu pierdem din vedere ca ceea ce ni se arata noua a fi rau, nu este rau si in ochii lui Dumnezeu.
Parintii trebuie sa inteleaga ca acest tip de avort este o crima. Daca ei vor considera ca sunt lipsiti de puterea de a creste un astfel de copil, desi Dumnezeu nu-i va lipsi de putere, e bine sa stie ca acest copil poate fi crescut in institutii specializate. Nu noi trebuie sa hotaram cand trebuie sa sfarseasca viata cuiva, ci Dumnezeu.
Adrian Cocosila
.
Aboneaza-te la newsletter
-
Oana CucuPostat la 2012-09-12 13:46
Sunt de acord cu articolul.
Dar spre exeplu eu am avut o sarcina care s-a oprit din evolutie. Bebelusul a avut o malformatie si in cele din urma s-a oprit din evolutie. Am fost nevoieta sa ajung sa fac chiuretaj insa chiar si daca nu eu am luat aceasta decizie ci am fost nevoita, ma simt foarte prost. Noaptea am cosmaruri si nu imi pot reveni din acest soc.
Nu pot sa inteleg cum unii pot sa faca acest pas si sa doarma linistite. Eu una chiar si stiind ca nu am putut face nimic, am cosmaruri
-
Alexandra CPostat la 2012-01-10 13:56
Foarte bun si folositor articolul.
E adevarat ca medicii fac aceste investigatii ca sa informeze parintii, dar cat de usor spun - in cazul nefavorabil - ca e mai bine sa fie avortat... Ce e mai rau este ca foarte putini se gandesc ce s-ar putea face totusi pentru acel copil nenascut, cum sa amelioreze problema.
Cunosc un caz, o tanara care are un baietel de un an cu o malformatie la inima. La ecografia din timpul sarcinii i s-a spus ca are aceasta malformatie, dar cred ca medicul i-a spus ca se poate opera dupa nastere. Intr-adevar copilul a fost operat aproape de varsta de un an, operatia a fost grea si costisitoare dar Dumnezeu i-a ajutat si acum este bine. M-am bucurat nespus sa vad ca sunt si copii salvati, desi nu stiu ec ar fi fost daca i-ar fi gasit o malformatie mai grava...
Nu ar fi usor sa crestem un astfel de copil, dar sunt sigura ca Dumnezeu ar ajuta mult daca ar vedea credinta si dragoste la parinti.
-
Constantin BernathPostat la 2011-03-02 08:01
Ma alatur celor postate de Dl. Marian Ionita.
Bunul Dumnezeu STIE ce face si NIMIC nu se face fara VOIA LUI.
Doamne INDURA-TE de noi si ne MILUIESTE.
-
gabriel dan david Postat la 2011-02-26 20:23
citesc cu stupoare unele afirmatii : cum poate spune cineva ca Sfanta Biserica ORtodoxa accepta avortul ? ....stimabile autor !!! care sunt canoanele sfintilor parinti care acopera avortul in cazul in care viata mamei si copilului sun periclitate ???avortul este o crima ! este ucidere ....si nu orice ucidere , este ucidere a unui om care nu a avut posibilitatea de a se bucura de sfanta taina a botezului si a celor ce uremaza dupa ! deci a harului dumnezeisec SI A SFINTEI IMPARTASANII care conditioneaza mantuirea !!! cine isi permite o asemenea acoperire ?
o alta afirmatie care o regasesc intre cei care scriu comentarii : copii bolnavi sunt urmarea pacatelor ! Sa dau un raspuns : suntem un neam de farisei care am uitat de un drept Iov , de unii apostoli si ucenicii lor care erau adeseori in primejdii de moarte pentru numele lui hristos ! ei erau in suferinta pentru pacatele lor ? sau pentru numele lui hristos ?....eu sunt tatal unui copil cu handicap grav , un avorton cum mi au spus unii medici , si cu toate astea imi duc crucea cu fruntea sus ! CINE SUNT CEI CARE MA ACUZA DE PACATE ? SI CA PENTRU ALE MELE PACATE COPILUL MEU ESTE NASCUT CU UN HANDICAP GRAV?.......oare ce neam suntem ?
-
Mihai BPostat la 2011-02-26 12:20
Cred ca venirea unui copil cu malformatie este o dificila incercare a sufletelor parintilor. Esenta acestei incercari este data de faptul ca in ziua de azi se stie deja din viata intrauterina despre posibilele probleme congenitale ale copilului, pe cand inainte de inventarea sonarului se stia de defectul copilului doar la nastere. Si chiar daca se nastea asa, era acceptat asa. Adevaratul stres e dat de "stiutul de dinainte de nastere", drama este a constiintei celui ce i se pare inacceptabil un asemena copil, nu este o drama si in realitate. Un copil cu malformatii este o sperietoare pentru constiinta celui care nu se vede dedicandu-se ingrijirii lui, sau nu se vede amanetandu-si timpul liber in asta. E acelasi reflex pe care-l are si cel ce nu doreste pur si simplu un copil sanatos si recurge la avort (copilul inseamna in sistemul lui de valori o "conditionare" sau o "grija in plus").
De cele mai multe ori, femeile care au avut curajul sa mearga pana la capat cu o sarcina problematica au constatat ca lucrarea lui Dumnezeu a "ameliorat" aceasta situatie: fie defectul copilului se recupereaza, fie se gaseste rapid cine sa ajute aceasta familie, fie copilul se dezvolta aproape normal etc.
Asa si in cazul femeilor care tin sarcina pana la termen desi nasterea le pune viata in pericol: de obicei supravietuiesc, iar cazurile de mortalitate nu sunt mai dese decat in cele in situatia nasterilor normale.
Asadar teama de o viata "condamnata" la ingrijirea unui copil cu defecte sau teama de moarte la nastere sunt niste produse ale constiintei celui ce nu vrea sa se dedice.
-
andriesei florentinaPostat la 2011-02-24 21:27
Pacatul trebuie sa se plateasca undeva.De aceea a lasat Dumnezeu suferinta ca un bici aspru care pedepseste pe omul vinovat. Într-adevar nimic nu e întamplator. Eu am un copil bolnav de hidrocefalie acuta,si-mi pun în fata tabloul unei vieti vinovate...dar am si certitudinea ca multe se trag si din greselile parintilor nostri CARE CAD PE CAPUL NOSTRU CA UN BLESTEM DUMNEZEIESC. (suntem trei frati,unul e bolnav de epilepsie, un altul are ceroza la ficat si multe complicatii, eu am nascut copilul cu handicap...) Nu vreau sa judec sau sa intru în detalii ptr ca parintii mei sunt amandoi acolo sus în bratele lui Dumnezeu,sper, mie mi-au ramas doar in inima,însa, îmi da de gandit de unde pleaca rautatile si cine sunt autorii raului. Cauzele sunt multiple si caile necunoscute. Adevarat, Dumnezeu ne cheama în multe moduri si diferite feluri:unuia îi da boala, altuia îi da paguba,altuia trimite moarte,ca sa ne dezmeticeasca din vraja pacatului, si ptr tot ce se întampla nu poate fi de vina Bunul Dumnezeu, ci-i de vina omul.
Deci, pedeapsa dumnezeiasca în oarecare chip,la urma urmei,asa cum vine,trebuie sa-I multumim ,ptr ca se vede ca vrea sa ne curete ca sa fim mai buni în gradina raiului celui curat, caci pe cei care nu-i cearta Domnul pe aici,îi pastreaza ca pe niste uscaturi ptr focul vesnic al iadului.
Îmi cer iertare daca am spus ceva nelalocul lor,e doar ce gandesc...
Har si Pace tuturor!
-
felicis felicisPostat la 2011-02-24 20:22
Medicii sunt obligati sa faca teste genetice si alte ex. de tip echografie, etc.Daca au constatat ceva patologic, adica boala de orice natura ,trebuie sa informeze familia.Sunt anumite afectiuni clasificate international care permit intreruperea sarcinii.Dar decizia finala o ia familia, respectiv femeia.Daca medicul nu informeaza familia despre acest lucru si despre legislatia in vigoare , poate fi tras la raspundere penal de catre familia implicata in aceasta situatie. Deci medicul nu recomanda intreruperea sarcinii fiind ca vrea el,el face ceea ce spun tratatele medicale si legislatia privind intreruperea de sarcina din cauze patologice la mama sau embrion,fat.
.
-
costel popescu Postat la 2011-02-24 11:34
Eu nu impartasesc acest punct de vedere - copilul cu malformatii este un rezultat al pacatelor parintilor. Dumnezeu ne chema pe diverse cai la El.Pe unii ii cheama pe aceasta cale.
Si eu sunt de acord ca mama sa fie salvata in cazul in care din cauza sarcinii s-ar fi ajuns la moarte. Nu sunt de acord cu cei care spun ca e mai bine sa avem parte de doua morti decat de un avort.
-
Marian IonitaPostat la 2011-02-24 11:04
Si sa nu uitam ,ca un copil cu astfel de probleme se naste datorita pacatelor noastre, sau ale parintilor nostri.Privind in urma la pacatele noastre sau ale stramosilor nostri si incercand sa revigoram ramul bolnav din arborele nostru genealogic, vom pasi pe calea cea dreapta.De la Dumnezeu nu e nimic intamplator,toate au ca scop mantuirea noastra.Deci pacatele trebuie sa le purtam "noi" cu ajutorul institutiilor.Si inca ceva atentie la alimente,vaccinuri si medicamente pot provoca astfel de malformatii.Doamne ajuta!
Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.