Consecintele caderii: dezastre, boli si moarte

Consecintele caderii: dezastre, boli si moarte

Toată omenirea este atrasă continuu şi puternic de păcat în toate formele sale şi experimentează consecinţele acestuia: confuzie, distrugere, tristeţe şi suferinţă şi tot felul de calamităţi, cu moartea în cele din urmă. Există un singur Eliberator din acest păcat care dăunează tuturor: Domnul Iisus Hristos. Dar cât de puţină credinţă au oamenii în El! Câţi nu batjocoresc sfinţenia şi neprihănirea Lui? Câte doctrine nu sunt împotriva învăţăturilor Sale?

La început, omul s-a abătut de la temelia fermă a voinţei şi a poruncilor lui Dumnezeu, ca de pe nişte şine ferme, la figurat vorbind, şi a deviat pe calea alunecoasă a voinţei proprii şi a voinţei diavolului: vrăjmaşul şi apostatul de la Dumnezeu. De aceea necazurile sale nu au sfârşit şi nici măsură. Tu eşti o creatură, iar Dumnezeu este Făcătorul tău, Artistul tău, Care ţi-a format sufletul şi trupul; eşti în puterea Lui deplină, El fiind bun, drept, atotputernic şi desăvârşit.

Precum Creatorul este bun, drept, înţelept, desăvârşit, infinit, ţi-a dat aceeaşi lege perfectă, bună, dreaptă, binecuvântată, prin care să devii sfânt, drept şi fericit în vecii vecilor. In calitate de Creator, a făcut, de asemenea, ca toate creaturile, vorbitoare şi nevorbitoare, animate şi inanimate, să fie supuse unor legi. Prin aceste legi înţelepte, creaturile înfloresc, sunt în bunăstare, în interacţiune corectă şi oportună, frumoasă; în ordine, armonie şi frumuseţe.

Dar când omul a adus în viata sa neascultarea faţă de Creator, voinţa proprie, atunci întreaga viaţă a omului a fost dată peste cap, pe dos. A devenit dezordonată, urâtă, mizerabilă, deplorabilă din cauza nenumăratelor patimi ale omului: mândria, iubirea de sine, interesul personal, ambiţia, lăcomia de bani, neînfrânarea, beţia, curvia, orice fel de depravare, împietrirea inimii, răutatea, invidia, lenea, neascultarea, nerăbdarea, nestăpânirea de sine şi alte patimi.

Din aceste pricini neamul omenesc a fost supus la nenumărate calamităţi. Abia atunci începe să prospere când ajunge la discernământ, pocăinţă, îndreptare şi supunere totală faţă de legile Creatorului şi trăieşte în conformitate cu ele, cu acurateţe.

In lume, ca într-o casă magnifică, vedem o ordine şi o inteligenţă minunată în toate: în mişcarea stelelor şi a pământului, în circuitul vânturilor, în schimbările anului, în dezvoltarea plantelor, în frumuseţea lor minunată, în regnul plantelor şi al animalelor. In toate - în lucrurile mici şi mari - observăm legi înţelepte, ordine, armonie, frumuseţe inimitabilă, pe înţeleptul Constructor şi Stăpân. Dar în omenire predomină nenumărate dezordini, fărădelegi, tulburări, necazuri, incongruenţe, haos. Unii sunt săraci, alţii au
lux în toate şi se dedau la excese, zgârcenie, împietrire de inimă faţă de semeni, invidie, neînfrânare, crimă, sinucidere. Din aceeaşi categorie face parte neascultarea celor tineri faţă de cei mai în vârstă. Iată ce a făcut şi la ce duce păcatul!

Totuşi, străduieşte-te să practici faptele dreptăţii. Domnul Dumnezeu este o Fiinţă atotmilostivă, bunătatea însăşi, iubirea, frumuseţea nestricăcioasă, mireasma inexprimabilă, dulceaţa infinită, înţelepciunea de neconceput, lumina lină care străluceşte asupra celor credincioşi, simplitatea şi adevărul atotsfânt. Toate creaturile raţionale aspiră în mod organic la El.

Or, păcatul, care a pătruns în firea noastră, a pervertit întreaga ordine morală. Diavolul a inventat pentru omul rătăcit de poftele sale josnice: orgoliul, lenea, răutatea, gelozia, hoţia, ambiţia, mândria şi aşa mai departe. Prin aceste mijloace îi înşală pe oameni, îi îndepărtează de Dumnezeu şi îi aruncă în moarte şi în chinuri, în suferinţă, în confuzie, în întuneric şi în ruşine. Prietenia lumii este duşmănie faţă de Dumnezeu (Iacov 4, 4).

Cine deci va voi să fie prieten cu lumea se face vrăjmaş lui Dumnezeu (Iacov 4, 4). Aceasta este dualitatea care domneşte în firea noastră, din cauza păcatului! Iată o bătălie pe care trebuie să o purtăm zi şi noapte! Omul, trăind pe pământ, persistă în necredinţă, deşertăciune şi corupţie, în dependenţa sa de trup şi de lucrurile stricăcioase. Şi nu trăieşte în Dumnezeu, în adevăr, în dreptate, în cele duhovniceşti şi nestricăcioase. De aceea va moşteni în cele din urmă, dacă nu se pocăieşte, nu viaţa, ci stricăciunea şi moartea.

Cel ce seamănă în trupul său însuşi, din trup va secera stricăciune; iar cel ce seamănă în Duhul din Duh va secera viaţă veşnică (Galateni 6, 8). Tot pomul care nu face roadă
hună se taie şi se aruncă în foc (Matei 3,10). Aceasta este o parabolă: prin pom se înţelege omul; prin roadă se înţeleg faptele bune, pentru care am fost creaţi; prin seceriş se înţelege alegerea morţii veşnice sau pierderea vieţii vremelnice; prin foc se înţelege focul iadului sau chinul veşnic; focul nestins, la care sunt condamnate toate duhurile rele, ticăloase şi viclene - demonii.

Sfântul Ioan de Kronstadt

Fragment din cartea "FRUMUSEŢEA VIEŢII CREŞTINE", Editura Egumenita

Cumpara cartea "FRUMUSEŢEA VIEŢII CREŞTINE"

Pe aceeaşi temă

18 Octombrie 2022

Vizualizari: 534

Voteaza:

Consecintele caderii: dezastre, boli si moarte 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact