Chipul celui care-L cunoaste pe Dumnezeu si care-I implineste voia

Chipul celui care-L cunoaste pe Dumnezeu si care-I implineste voia

A cunoaşte şi a ne împlini datoria faţă de Dumnezeu este cea dintâi virtute. Cel ce a dobândit-o îl mărturiseşte pe Dumnezeu drept Creator, Făcător şi Ziditor al întregii lumi şi simte că pentru aceasta a fost zidit şi că acesta este scopul pentru care a fost făcut fiinţă gânditoare şi liberă, de sine stătătoare şi înzestrată cu voinţă proprie. O voce lăuntrică îl îndeamnă la lauda şi la slăvirea lui Dumnezeu. Işi simte sufletul atras spre Dumnezeu şi simte cum în inimă îi creşte iubirea pentru El. Duhul îi este purtat într-o pornire firească spre Domnul şi se desfată cercetând lucrările Sale minunate. O voce tainică grăieşte urechilor sufletului său, spunându-i că pentru aceasta a fost zidit, că pentru aceasta a luat fiinţă din nefiinţă şi că menirea lui este cunoaşterea lui Dumnezeu, asemănarea cu El, lauda şi mulţumirea adusă Lui. Simte că, neglijând îndatoririle înalte pe care le are faţă de Domnul, s-ar abate de la această menire înaltă şi s-ar întoarce din calea adevărului şi a dreptăţii hărăzite lui. Simte deopotrivă că voia lui trebuie să fie una cu voia lui Dumnezeu, fiindcă numai în această unire se simte liber sufleteşte şi deasupra firii înrobite. Nepăsarea faţă de îndatoririle către Dumnezeu o socoteşte nerecunoştinţa faţă de Cel ce l-a copleşit cu darurile şi bunătăţile Sale.

Cel ce îl cunoaşte pe Dumnezeu mărturiseşte feluritele taine descoperite lui de Domnul în multe chipuri, pentru dobândirea învăţăturii, pentru călăuzirea şi mântuirea lui, ca şi cele întâmplate de la începutul lumii spre luminarea omului, prin bunăvoirea lui Dumnezeu, adeverite şi de istorie, şi îl slăveşte şi îi mulţumeşte lui Dumnezeu.

Cel ce îl cunoaşte pe Dumnezeu mărturiseşte în toate împrejurările descoperirea făcută lui prin Fiul lui Dumnezeu pentru mântuirea lumii. Mărturiseşte că, prin şederea Fiului printre oameni, Preasfântul Duh s-a coborât în lume, de asemenea, că prin Fiul lui Dumnezeu lumea s-a eliberat şi a scăpat de tirania diavolului, că prin Fiul lui Dumnezeu omul s-a făcut fiu al lui Dumnezeu şi că prin Fiul omul a trăit în pace cu Dumnezeu şi a moştenit bunurile cereşti. Adevereşte că cel ce nu primeşte credinţa şi nu recunoaşte mărturisirea aceasta este lipsit de harul dumnezeiesc, că slujeşte ca un rob celui rău şi că nu se va afla printre cei ce se vor mântui.

Cel ce îl cunoaşte pe Dumnezeu socoteşte că este dator a-L mări şi a-I slăvi dumnezeieştile Lui calităţi. Cântă înţelepciunea lui Dumnezeu revărsată asupra tuturor făpturilor, înţelegerea şi atotcunoaşterea Lui, purtarea de grijă şi bunătatea Lui, sfinţenia şi dreptatea Lui şi îi mulţumeşte lui Dumnezeu şi îl cântă pentru iubirea Sa dumnezeiască ce-l atrage spre ea, spre a-i da să se împărtăşească din izvorul pururea nesecat al iubirii.

Cel care nesocoteşte această mărturisire nu voieşte a-şi împlini datoria de a arăta recunoştinţă dumnezeirii, dovedind că are un suflet nerecunoscător. Cel ce nu-L binecuvântează pe Dumnezeu în fiece clipă se leapădă de binefacerile felurite ce vin fără contenire către el de la Dânsul. Cel ce se dovedeşte recunoscător îşi împlineşte îndatoririle de slujitor al Domnului, ţine legea Sa, crede neclintit şi nădăjduieşte fără şovăire la Domnul, îl iubeşte din tot sufletul său, din toată inima sa şi din tot cugetul său pe Dumnezeu şi pe aproapele.

Cel ce-şi împlineşte îndatoririle faţă de Dumnezeu îl slujeşte şi îi aduce jertfă inima sa, ca o slujire adevărată şi duhovnicească. Cere să fie după chipul şi asemănarea lui Dumnezeu, caută cu stăruinţă să ajungă la desăvârşire şi pe sine se păstrează neprihănit şi curat de toată întinarea inimii şi a cugetului.

Cel ce-şi împlineşte îndatoririle faţă de Dumnezeu caută ca pacea Lui să domnească în lume şi luptă pentru statornicirea împărăţiei lui Dumnezeu pe pământ, ca precum în cer aşa şi pe pământ să fie preamărit şi să se împlinească voia Sa.

Datoria celui care-L cunoaşte pe Dumnezeu în dumnezeieştile Lui însuşiri îi mişcă inima spre mărturisirea şi revărsarea iubirii ei pentru Domnul. Limba şi buzele lui îi cântă mărirea, îi slăvesc însuşirile cu nemărginire desăvârşite şi preamăresc strălucirea şi măreţia firii dumnezeieşti.

Cel ce îl cunoaşte pe Dumnezeu socoteşte că datoria lui este a trăi nu pentru sine, ci pentru Dumnezeu.

SFANTUL NECTARIE DIN EGHINA

Fragment din cartea "Sfantul Nectarie din Egina, facatorul de minuni. Viata, invataturi, predici, scrisori"

 

Pe aceeaşi temă

18 Mai 2018

Vizualizari: 1497

Voteaza:

Chipul celui care-L cunoaste pe Dumnezeu si care-I implineste voia 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact