Duminica Sfantului Toma

Biserica Ortodoxa se va afla duminica, 27 aprilie, in Duminica a doua dupa Sfintele Pasti, inchinata Sfantului Apostol Toma. Sfanta Evanghelie care se va citi in cadrul Sfintei Liturghii relateaza una dintre cele mai cunoscute aratari ale Mantuitorului de dupa Inviere, cea in care Sfantul Apostol Toma se incredinteaza, atingandu-se de coasta Domnului Hristos, de realitatea ridicarii din morti.

Aceasta duminica marcheaza, totodata, si incheierea Saptamanii Luminate.

Preafericitul Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, in cuvantul de invatatura rostit pe 14 aprilie 2013 in Paraclisul Sf. M. Mc. Gheorghe din Resedinta Patriarhala, a explicat semnificatiile Pericopei Evanghelice a Duminicii a II-a dupa Pasti de la Sfantul Evanghelist Ioan, capitolul al XX-lea, versetele de la 19 la 31, in care este prezentata aratarea Mantuitorului Iisus Hristos cel inviat din morti Sfantului Apostol Toma.

„Vedem ca Sfantul Toma nu doar a marturisit ca Hristos a inviat din morti El Cel rastignit, ci a marturisit Rastignirea Lui care pentru un evreu era un lucru neobisnuit. A vazut trup omenesc si a marturisit pe Dumnezeu, izvorul vietii. A vazut trup limitat si a marturisit pe Dumnezeu cel necuprins. A vazut trupul Celui rastignit si a marturisit pe Dumnezeu Omul, pe Iisus Hristos Cel inviat din morti. Din om cu o credinta sovaitoare, nedeplina, amestecata cu indoiala, Apostolul Toma devine un marturisitor nu numai al Invierii lui Hristos, ci si al Dumnezeirii Lui”, a explicat Preafericirea Sa.

Credinta este o comuniune vie a omului cu Dumnezeu

Patriarhul Romaniei a evidentiat si faptul ca rodul credintei este dobandirea vietii vesnice: „Evanghelia de astazi se termina cu aceste cuvinte Deci si alte multe minuni a facut Iisus inaintea ucenicilor Sai, care nu sunt scrise in cartea aceasta. Iar acestea s-au scris, ca sa credeti ca Iisus este Hristosul, Fiul lui Dumnezeu, si, crezand, sa aveti viata in numele Lui. Prin aceasta vedem ca rostul scrierii Evangheliei este intarirea credintei si cultivarea credintei, iar rodul credintei este dobandirea vietii vesnice. Cu alte cuvinte, cand marturisim credinta noastra ca Iisus Hristos Cel rastignit este Iisus Hristos Cel inviat si Iisus Hristos Cel inviat este Iisus Hristos Cel rastignit si marturisim ca El este Fiul lui Dumnezeu Care S-a facut Om din iubire pentru oameni si pentru mantuirea lor noi ne aflam pe drumul sau pe calea dobandirii vietii vesnice. Credinta nu este doar o simpla convingere intelectuala sau un simplu fenomen cultural, ci credinta este o relatie sau o legatura vie, o comuniune vie a omului cu Dumnezeu si aceasta legatura vie a omului cu Dumnezeu il ajuta pe om sa vada cele nevazute. Sa vada pe Dumnezeu Cel nevazut, Facatorul Cerului si al pamantului prezent in creatia Sa si sa vada in Iisus Hristos Fiul lui Dumnezeu Care S-a facut Om lucrarea mantuitoare a lui Dumnezeu pentru oameni. Credinta este deci o vedere dincolo de vederea trupeasca. Fericiti cei care n-au vazut, dar au crezut inseamna fericiti sunt cei care au darul credintei ca vedere duhovniceasca a lui Dumnezeu cel nevazut cu ochii trupesti. Dumnezeu este nevazut pentru ca este necuprins. El este netrecator, nelimitat si nematerialnic”.

Duminica viitoare Biserica Ortodoxa se va afla in Duminica a III-a dupa Pasti sau a Mironositelor.

Sursa: basilica.ro

.
Pe aceeaşi temă

24 Aprilie 2014

Vizualizari: 699

Voteaza:

Duminica Sfantului Toma 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE