Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Cunoasterea crestina in dorul ei nostalgic dupa divin il cauta pe Dumnezeu nu ca obiect, ci ca realitate vie, sesizand divinul ca ceva de se alfla dincolo de obiect. Dumnezeu in teologia crestina este Tu-ul suprem al existentei
c) Semnificatia vietii Mantuitorului in lumina Invierii Sale. Sfintii Apostoli spun, ca "aratarile" Mantuitorului au avut loc timp de patruzeci de zile (F Ap. 1,3), desigur, cu atat mai rar, cu cat ei erau mai patrunsi, nu doar de realitatea invierii, ci mai ales de "adevarul", vietii Sale, ca unul
Lumea si lumina vin la existenta deodata, intrucat universul apare si se organizeaza in lumina. Structurile lumii, la chemarea lui Dumnezeu, isi iau rand pe rand locul in univers, conform planului creatiei, expus in cartea Facerii. Lumina initiala
Astazi, prin Invierea Domnului, locul intristarii din inimile noastre l-a luat bucuria cea duhovniceasca; in locul intune-ricului, s-a salasluit lumina; in locul rautatii si al pacatelor de tot felul, au sosit iubirea si puterea lui Dumnezeu. Daca, in Saptamana Sfintelor Patimiri, ne-au cuprins...
Despre cunoastere Cu cat cineva e mai neatent cu sine insusi, cu atat se socoteste pe sine mai placut lui Dumnezeu. Dar acela ce se sileste sa se curete de patimi, acela se rusineaza sa-si ridice ochii sai la Dumnezeu, caci se vede pe sine ca pe unul ce sta foarte departe de El (Avva Isaia Pustnicu
6. Ce este Descoperirea Dumnezeiasca ? Descoperirea sau Revelatia Dumnezeiasca este comoara de adevaruri pe care Dumnezeu a dat-o oamenilor, pentru ca acestia cunoscandu-L pe El, voia Lui si lucrarea Lui, sa-L cins teasca dupa vrednicie, sa-I implineasca voia si prin aceasta sa se mantuiasca. 7. Ce...
3. LUMINA SI CRUCEA IN SFANTA EVANGHELIE. TARIA ZIDITOARE A LUMINII SUB CRUCE. PATIMIRILE SFINTITOARE ALE MANTUITORULUI a) Chemarea la luarea Crucii. Duminica a treia a Postului. Biruind la ispitire "ademenirea" prin post si rugaciune, Mantuitorul a pastrat Lumina Duhului Sfant, care la iesirea di
Sfantul Ioan L-a marturisit pe Iisus ca "Mesia", fara sa cunoasca "taina" vietii vesnice din viata Lui in trup. "Taria" Luminii pandite de intuneric, era o taina pentru Sfantul Ioan Botezatorul. Mantuitorul avea sa spuna ca o lege ca: "Cine nu este cu Mine, este impotriva Mea" (Matei 12, 3
Se intrerupe rugaciunea, celelalte madulare inceteaza a mai lucra si numai mintea vede cu vederea cea duhovniceasca in marea de lumina Iubita fiica in Hristos si surori in Domnul, bucurati-va. Iarasi incep sa vorbesc unor urechi care doresc si cauta sa asculte. " Cereti si vi se va da - spune dulc
Pastile sunt in Ortodoxie "sarbatoarea sarbatorilor". Daca sarbatoarea este o tasnire de viata dumnezeiasca in creatie si ca atare o tasnire de lumina mai presus de fire, Pastile sunt tasnirea deplina a vietii dumnezeiesti in existenta noastra crestina. Natura noastra omeneasca
Pastile sunt in Ortodoxie - sarbatoarea sarbatorilor- . Daca sarbatoarea este o tasnire de viata dumnezeiasca in creatie si ca atare o tasnire de lumina mai presus de fire, Pastile sunt tasnirea deplina a vietii dumnezeiesti in existenta noastra crestina. Natura noastra omeneasca nu mai e...
NEDUMERIREA SFANTULUI IOAN BOTEZATORUL IN LEGATURA CU LUCRAREA MESIANICA A LUI HRISTOS "DREPTATE" SI "DESAVARSIRE" IN LUMINA SFINTEI SCRIPTURI Ca toti profetii Legii Vechi, Sfantul Ioan Botezatorul anuntase judecata lui Dumnezeu impotriva celor necredinciosi - dintre care cel dintai era po
3. SENSUL DUHOVNICESC AL SFINTEI SCRIPTURI IN LUMINA ANULUI LITURGIC APOSTOLIC SI PATRISTIC Anul Liturgic Ortodox este apostolic si patristic prin faptul, ca in cadrul sau este redat, ca o permanenta propovaduire orala prin Duhul Sfant, acel intreg organic care este "duhul lui Hristos" (ICor.2,16
CAPITOLUL VII Despre lumina, foc, luminatori, soare, luna si stele Focul este unul din cele patru elemente. Este usor si se ridica mai sus decat toate celelalte; este caustic si luminator in acelasi timp. A fost creat de creator in prima zi. Caci dumnezeiasca Scriptura zice: "Si a zis Dumnezeu
Fiecare existenta marginita este o lumina, are un sens si, cand e constienta, isi pune ea insasi intrebarea despre sensul ei, iar, in cazul individuatiunilor pur fizice, punand existentelor umane constiente intrebarea despre sensul lor. Iar raspunsul, dat de persoanele umane constiente la...
Iconomia dumnezeiasca la Sfantul Atanasie cel Mare Sfantul Atanasie cel Mare Sfantul Atanasie cel Mare (+373), nascut in Alexandria pe la anul 295, a primit o frumoasa educatie clasica si crestina. Ajungand diacon al patriarhului Alexandru al Alexandriei, inca din aceasta perioada (318) el era pre
Minunea Nasterii Domnului are loc sub semnul misterului; ea va fi perceputa numai de cativa alesi - pastorii, magii -, care o vor vesti insa celor din jurul lor. Ea nu va ramane totusi mereu ascunsa, caci lumina din acea sfanta noapte va radia peste veacuri, risipind intunericul din lume si...
51. Hotararea cu privire la moartea sufletului, care a venit la indeplinire prin calcarea poruncii, potrivit cu dreptatea Ziditorului, (caci parasindu-L noi, ne-a parasit si El, fara sa ne sileasca, ca pe unii ce aveam voie libera), a fost vestita de mai inainte de catre Dumnezeu cu iubire de oame
Daca Sfanta Evanghelie de la Ioan incepe cu marturisirea: "Si Cuvantul trup S-a facut" (Ioan 1, 14), Cuvantul, care la inceput era la Dumnezeu si "Dumnezeu era Cuvantul" (Ioan 1, 1), astfel indata ni se arata scopul intruparii Fiului lui Dumnezeu, impartasirea in oameni a chipului lui Dumnezeu
Conditia proprie a crestinului e data in cea de a doua nastere a lui: nasterea din Duh. Despre aceasta conditie, vocatie, Mantuitorul descopera si invata: De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in imparatia lui Dumnezeu