Batjocorirea publica a moralei crestine

Batjocorirea publica a moralei crestine

Recenta declaratie a primarului Radu Mazare despre legalizarea prostitutiei n-a facut decat sa urce, din nou, pe scena mediatica, un subiect ce se globalizeaza: batjocorirea moralei crestine, prin legalizarea imoralitatilor, de catre diverse autoritati.

Intrebarea fundamentala in raport cu o lege ar fi: care este rostul ei? Evident, unul social, ar spune multi, deoarece o lege reglementeaza societatea, raspunzand unor nevoi ale ei.

Incomplet, as spune eu, pentru ca, in mod fundamental, legea trebuie sa desavarseasca umanitatea, societatea. Daca legea permite omului sa nu mai caute desavarsirea, atunci umanitatea se degradeaza ireversibil. Ajungem la situatia paradoxala cand legea omoara chiar subiectul ei, omul.

Sa facem putina istorie a legii. Prima lege in istoria umanitatii avea ca scop mentinerea omul pe calea desavarsirii. Porunca divina data omului Din pomul cunostintei binelui si raului sa nu mananci insemna ca ascultarea de Dumnezeu il desavarsea pe acesta. Calcand porunca, omul a ajuns sa cunoasca binele in care a fost si raul in care a ajuns, dupa cum spun Sfintii. Ca o paranteza, este interesanta similitudinea gandirii omului inselat in Rai (rodul pomului este bun de mancat si placut ochilor la vedere si vrednic de dorit, pentru ca da stiinta) cu a gandirii omului contemporan lumesc, decazut, la Sf. Ioan Evanghelistul (pofta trupului, pofta ochilor si trufia vietii).

Apoi, Dumnezeu, in infinita Sa iubire fata de om, a incercat, sa incetineasca procesul degradarii morale a lumii, cu ajutorul Legii lui Moise, trimisa unui popor ales anume. Aici remarcam universalitatea celor 10 Porunci, ca mijloc de ocrotire a omului si a societatii. Dar nici acestea nu au folosit prea mult, omenirea degradandu-se moral in continuare.

In cele din urma, insusi Dumnezeu S-a intrupat, in Iisus Hristos, pentru a restaura integral, "pe dinauntru", firea umana. Avem aici o culme a desavarsirii: indumnezeirea firii omenesti si salasluirea Duhului Sfant in om. Desigur, prin libera alegere a unei noi, singure si supreme Legi: Legea Iubirii, exprimata divin in sintagma Porunca noua dau voua: Sa va iubiti unul pe altul. Precum Eu v-am iubit pe voi, asa si voi sa va iubiti unul pe altul. Astfel, cercul decaderii se inchide, puterea pacatului se surpa iar omul devine, prin har, fiul lui Dumnezeu.

Insa diavolul nu doarme. Omul, socotind prea tiranica aceasta noua Lege, comite o noua inselare universala, cea asupra rostului legilor: ele trebuie sa serveasca strict scopurilor sociale, ignorand aspectul moral, divin. In acest fel, legea, instrumentul salvator al divinitatii, se razbuna pe Creatorul ei si, precum copilul ce-si omoara tatal, reuseste sa alunge teocentrismul din spatiul public, instaurand antropocentrismul (un virtual sistem 666).

Altfel spus, in centrul realitatilor umane nu mai este Dumnezeu, ci omul. Pe cale de consecinta, morala sufera si ea un regres, ajungand la un soi de morala relativista, comunitara, limitata. Mai mult, ea este violata de catre lege, deoarece legea se incanta cu placerea binelui social, dar fara a avea legatura cu morala divina. In aparenta, violul pare dragoste, deoarece fiecare om isi simte respectate drepturile. In realitate, vorbim de violarea moralei divine, prin legalizarea dreptului la pacat.

Asa ajungem in zilele noastre, cand legile au doar rolul de a satisface interesele unor grupuri umane, mai mari sau mai mici, fara a mai tine cont de divinitate. De pilda, apar legi imorale care satisfac dorintele de afirmare sociala ale gruparilor LGBT (Lesbi, Gay, Bisex, Transex), prin legalizarea casatoriilor si adoptiilor de copii, sau legiferari ale unor interese economice imorale, precum legalizarea prostitutiei. Nu este singurul caz in care economia se bazeaza pe imoralitate. Economia bancara, industria farmaceutica, exploatarea resurselor naturale, iata doar alte cateva domenii in care lucrurile incep sa se intample cam la fel. In acest fel, desavarsirea umana este sufocata sub dictatura legilor, culmea, facute tot de oameni.

Revenind asupra legalizarii prostitutiei, remarc doar cateva chestiuni. Personal, declaratia primarului m-a intristat, dar nu m-a surprins (am vazut ca unii asteptau "infurierea Bisericii",ceea ce nu cred ca se va produce). La inceput, ideile erotico-imorale s-au itit timid prin spatiul public romanesc, de frica maniei majoritatii „credinciosilor”, care sunt si votanti. Odata insa cu imbunatatirea indecenta a „mecanismelor de vot” (micul, sacosa, trocul politic, etc.), dar si sincron cu saracirea votantilor (mai usor de manipulat deci), aceste idei incep sa circule mai curajos. Caci politicienii stiu ca „dragostea trece prin stomac”, iar gura umpluta temporar a omului flamand nu mai are timp si chef sa ia atitudine.

Pe alt front, sofismul atacurilor mediatice la Biserica si cler pare sa dea roade. „Credinciosii” isi pierd, zice „sondajul”, increderea in institutia Bisericii, care isi permite criticarea imoralitatilor, independent de negocierile globaliste. Prin urmare, pe viitor, ei vor fi mult mai usor de manipulat ideologic, pentru a accepta ceea ce doresc autoritatile. Cu toate acestea, Biserica ar vrea ca autoritatile sa fie expresia moralitatii crestine a acestui popor, pentru ca de aceea sunt alese, ca reprezentante ale poporului.

Argumentul pro-legalizare cum ca prostitutia deja exista, nu sta deloc in picioare. Ar insemna ca, urmand aceiasi logica, sa urmeze legalizarea furtului, a minciunii, a crimei si a consumului de droguri. Caci si acestea exista in cotidiana noastra existenta.

Daca mergem mai in profunzime, lucrurile devin mai grave. Instaurarea unei legislatii permisive, de tip Babilonul cel mare, mama desfranatelor si a uraciunilor pamantului, nu ar face decat sa confirme ca, din dorinta de profit, economia mondiala devine anti-iconomie divina, deoarece contribuie la degradarea morala a persoanei umane, a familiei si a societatii. Apoi, legalizarea vanzarii de placeri trupesti ar confirma fariseismul politicienilor, pentru care comisionul si afacerile proprii sunt esenta vietii politice (ma intreb cati vor patrona bordeluri?!). In fine, ridicarea bordelului la rang de institutie legala si impozitabila va deschide o noua era fariseica in societatea romaneasca, majoritar crestina: economia noastra va include oficial adulterul si desfraul printre factorii de crestere economica. Acestea vor fi numai bune de pus in catalogul altor „virtuti” nationale, gen furtul, minciuna si manipularea, in aceste vremuri de delasare a constiintei globale.

PS. Ca sa incheiem totusi cu fruntile descretite, ma gandesc la faptul ca, in ignoranta lor mercantila si duplicitara, unii vor indrazni sa cheme clericii la sfintire de bordeluri. Insa, ar fi de-a dreptul nebunesc, ca acestia sa accepte.

Parintele Eugen Tanasescu

(Acest text a fost publicat prima data pe blogul Parintelui Eugen Tanasescu de pe adevarul.ro)

.

Despre autor

Eugen Tanasescu Parintele Eugen Tanasescu

Senior editor
184 articole postate
Publica din 03 Octombrie 2025

Pe aceeaşi temă

11 Aprilie 2014

Vizualizari: 1157

Voteaza:

Batjocorirea publica a moralei crestine 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Predici si Cuvantari
Predici si Cuvantari Cuviosul a slujit și a predicat cu timp și fără timp. Omiliile sale, rostite ori de câte ori avea ocazia, însă cu precădere în duminici și sărbători, precum și în ajunul praznicelor și în serile de vineri și de duminică, au ajutat foarte mult la 80.00 Lei
Cuvinte care vindeca. Despre regasirea sensului intr-o lume haotica
Cuvinte care vindeca. Despre regasirea sensului intr-o lume haotica Cuvinte care vindecă s-a născut din întâlnirea noastră – un preot ortodox și un psiholog, amândoi preocupați de același lucru: cum putem reda cuvintelor greutatea lor firească și cum putem crea spații de viață în care oamenii să se simtă înțeleși, respect 63.32 Lei
Parintele Dumitru Staniloae - o viziune filocalica despre lume
Parintele Dumitru Staniloae - o viziune filocalica despre lume Rezultat a peste jumătate de secol de susținută activitate teologică, opera părintelui Stăniloae continuă încă să intimideze prin vastitatea aproape incredibilă a abordărilor și concretizărilor. Interesul pe care acestea îl suscită în Occident este 33.83 Lei
Sfantul Cuvios Marturisitor Sofian de la Antim. Viata si invataturile
Sfantul Cuvios Marturisitor Sofian de la Antim. Viata si invataturile Părintele arhimandrit Sofian Boghiu, fost stareț al mănăstirilor Antim și Plumbuita din București, a fost una dintre cele mai rodnice personalități ale monahismului românesc din secolul al XX-lea, un trăitor exemplar al Evangheliei Mântuitorului 42.29 Lei
Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant
Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant Părintele Dumitru Stăniloae este cu siguranță cel mai mare teolog ortodox al sfârșitului secolului XX. Vastă și profundă, opera sa exprimă în același timp sensibilitatea mistică și rigoarea dogmatică a Ortodoxiei patristice, cât și geniul specific al 21.14 Lei
Indumnezeire si etica in „Spiritualitatea ortodoxa. Ascetica si mistica” a parintelui Dumitru Staniloae
Indumnezeire si etica in „Spiritualitatea ortodoxa. Ascetica si mistica” a parintelui Dumitru Staniloae „Cartea de față - teza de doctorat a teologului german Jürgen Henkel susținută în 2001 la Facultatea de Teologie Evanghelică a Universității din Erlangen - e o excelentă introducere în teologia ascetică și mistică a Bisericii Ortodoxe așa cum a fost 42.29 Lei
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949)
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949) Într-o epocă marcată de suferință și prigoană, când credința era greu încercată, iar Biserica Ortodoxă părea aproape nimicită, Sfântul Serafim de Vîrița a fost lumină, nădejde și mângâiere pentru multe suflete rănite. Așa cum spunea adesea părintele 28.54 Lei
Stiinta si religia - editia a doua
Stiinta si religia - editia a doua Știința și religia este o lucrare de neegalat atât în literatura de specialitate rusă, cât și în cea străină. Ideea scrierii unui articol dedicat relației dintre știință și religie i-a venit lui Valentin Feliksovici Voino-Iasenețki (numele de mirean al 23.26 Lei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei Lumea nevăzută şi războiul duhovnicesc împotriva duhurilor care au încercat să uzurpe domnia lui Dumnezeu Cel slăvit în Treime sunt subiectul cărţii Domnul duhurilor. Părintele Andrew S. Damick foloseşte ca instrumente istoria, Scriptura, mitologia, scrie 42.29 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact