Ideologia de gen

Ideologia de gen Mareste imaginea.

Oamenii sunt pregătiți să accepte ideologia pentru că le oferă o explicație simplă și la îndemână a ceea ce se întâmplă pe lume. Evenimente de o complexitate care scapă minții umane, care sunt înțelese parțial, și sub rezerva că poate ne-a scăpat ceva esențial, sunt puse în câteva fraze, își dezvăluie secretele și oferă iluzia înțelegerii celor ce aderă. De ce au succes aceste forme false de explicare a lumii? Motivele sunt mai multe, țin de complexitatea firii umane, care însă preferă să reducă semnificația lumii la câteva propoziții simple, la dorința de a ne lăsa vrăjiți, dar și la ignoranța pe care nu vrem s-o tratăm. Astfel că m-aș gândi, printre multe alte cauze, că oamenii se lasă vrăjiți de ideologii pentru că nu au o cultură clasică solidă. Legătura nu pare deloc evidentă. O vedem însă dacă ne întrebăm ce diferențiază societatea noastră față de cele anterioare, iar una dintre diferențele majore este dispariția interesului față de cultura clasică, ceea ce ne face mult mai săraci intelectual, lipsiți de o perspectivă amplă, mult mai permeabili la ideologii care fac apel la sentimentele noastre în locul judecății, la condamnarea tuturor practicilor diferite de ceea ce se întâmplă în prezent.

Ele sunt seducătoare, fac apel la latura profundă a bunătății umane, și bunătatea ți-o arăți față de cei mai slabi și mai vulnerabili dintre oameni. Sunt suficiente câteva idei schematice despre suferința la care sunt supuși minoritarii sexuali, pentru a trezi simpatia celor ce se lasă seduși, concomitent cu antipatia față de reprezentanții culturii clasice creștine dominante. Nu au formate reflexele pentru a lupta cu ideile care le sunt inoculate. Așa cum istoria predată în vremea comunismului era lupta pentru emancipare a celor oprimați, este posibil să vedem, în viitorul apropiat, o istorie în care motorul principal va fi lupta de eliberare a minoritarilor sexuali, iar criteriul de judecată va fi cât de liberi erau homosexualii sau transgenderii în societățile trecute.

Trăim într-o societate hiper individualizată, urbanizată, în care familia și relațiile tradiționale de rudenie nu mai reprezintă nimic, în care viziunea formativă a comunității a fost eliminată, în care omul nu mai are nici un reper clasic la care să se raporteze. Astfel că orice argument care face praf trecutul, dar sună bine, se referă la drepturi, non-discriminare și progres, este gata să fie primit pe nemestecate, și devine armă de luptă împotriva retrograzilor care încă mai vor o familie în genul celei care a existat de sute de ani în țara noastră și în multe locuri ale lumii.

Neavând nimic din ceea ce ar putea oferi siguranță și stabilitate, mulți din semenii noștri se agață bucuroși de cei care pot să le ofere o cauză în care să creadă și pentru care să lupte. Așa cum comuniștii luptau ca, prin revoluție, să schimbe radical fața lumii în care trăiau prin eliminarea clasei exploatatoare, la fel astăzi cei ce se lasă seduși de ideologia de gen, vor să construiască o nouă societate, în care împărțirea în două sexe să nu mai fie valabilă, ci să avem, pe lângă lesbiene, gay, bisexuali, transexuali, o mulțime de alte genuri, și astfel să nu mai fie oprimați cei care le aparțin.

Cei care vin cu asemenea propuneri resping biologia, pe care o înlocuiesc cu ideologia genului, sunt lipsiți și de perspectiva istoriei, pentru ei totul începe acum, tot ce s-a petrecut în secolele trecute este aruncat la coș, ca o perioadă de care trebuie să ne rușinăm pentru că i-am oprimat pe cei care erau altfel decât noi, și pe care trebuie să o schimbăm rapid și în profunzime.

„Comunismul n-o murit, numai puțin s-o hodini” zice o vorbă recentă. Vechea ideologie marxistă s-a îmbrăcat în hainele noi ale corectitudinii politice și ideologiei de gen. În vechiul marxism rolul principal în deținea clasa muncitoare exploatată, clasa cea mai înaintată a istoriei și care avea datoria să facă revoluția care va instaura comunismul, luptând împotriva burgheziei deținătoare a proprietății, și instaurând o societate mai bună. Istoria pe care o învățam în timpul comunismului era istoria asupririi din care oamenii încercau să iasă. După Comuna Primitiva în care toți erau egali și nu exista proprietate privată (reverii care observ acum foarte surprins că reapar la oameni politici ai momentului) au urmat în istorie epoci ale exploatării. În perioada sclavagistă, proprietarii se bazau pe munca sclavilor, în perioada feudală pe raportul dintre stăpânul feudal și supusul său, care îi jura credință, apoi în capitalism pe raportul dintre burghezie și muncitorime. Aceeași schemă a asupririi este reluată în noua ideologie. Dar cei asupriți acum nu mai sunt nici sclavii, nici țăranii legați de pământ și nici măcar muncitorii care încă mai există. Acum grija și compasiunea se îndreaptă către minoritari, către cei care nu au avut niciodată puterea, dar au fost mereu marginalizați. Astfel, sunt socotiți victime ale unui sistem care își impune valorile samavolnic, femeile, negrii, musulmanii, homosexualii, lesbienele, transgenderii, și toate minoritățile sexuale, care au ajuns să fie deja câteva zeci, și deja nu mai țin pasul cu numărul lor. De vină pentru această situație intolerabilă este sistemul occidental, așa cum este el cunoscut și cum a existat în decursul secolelor până aproape de zilele noastre.

Adepții convinși ai acestei ideologii luptă cu ignoranța și cu „atitudinea discriminatorie” pe care încă o au majoritatea românilor. După ei există bărbați care s-au născut în trup de femeie, sau invers, și care trebuie înțeleși și acceptați așa cum sunt. Cei care îi resping dau dovadă de răutate. Este în spiritul Progresului, este foarte important pentru ei, să fim mai incluzivi. Iar pentru această incluzivitate este normal să modificăm orice i-ar putea deranja pe cei care nu sunt straight (termenul care-i denumește pe cei normali). Astfel, ca să enumăr câteva din modificările propuse, pare normal să se renunțe la numele de mamă și tată în certificatele de naștere, pentru că este discriminatoriu față de cei care nu pot fi astfel, iar acesta să fie înlocuit cu cel de părinte 1 și părinte 2, sau să fie făcute ore de educație sexuală, începând încă de la grădiniță, unde să li se vorbească copiilor nu numai despre cele două sexe, ci și despre toate celelalte orientări posibile. Sau dacă, la vârsta pubertății și adolesecenței, când tinerii încă își caută personalitatea, se gândește vreunul că din fată vrea să fie băiat, sau invers, atunci se trece imediat la tratamentul hormonal și la suport terapeutic, iar părinții nu au dreptul să intervină să-și convingă copilul să rămână ceea ce este.

Între cei care se opun Progresului și recunoașterii tuturor formelor de genuri sexuale, în primul rând sunt creștinii. Ei sunt considerați cei mai homofobi, de către protagoniștii schimbării mentalităților, cu toate că, dacă ar fi să își urmeze credința, în concepția adepților ideologiei de gen, dacă ar aplica principiul iubirii ar trebui să fie primii care să acceptă toate minoritățile sexuale. Creștinii în schimb au „confiscat” noțiunea de normalitate și o folosesc pentru a respinge dreptul acestor oameni la o viață normală. Își impun cu forța valorile, fără să le pese de cei din jur, care sunt diferiți de ei.

Pentru adepții noii ideologii, simplul fapt de a te numi creștin devine homofobie, care ar trebui pedepsită. În corectitudinea politică ei au grijă și de sentimentele tale, cum miros că ai nutri animozitate, dezgust, antipatie, pe care le constată din modul cum interpretează discuțiile cu cei care încă mai aderă la normalitate, nu din acțiuni, cum sunt gata să te facă vinovat și să ceară pedepsirea ta. Începe să semene mult cu sentințele date de propaganda comunistă, cu ura de clasă, pe care o tot descopereau la cei ce nu se aliniau doctrinei oficiale. Opinia devine bază a incriminării, acești noi ideologi au redescoperit delictul de incitare la ură. Deja începe să fie aplicat, și există persoane chemate să dea socoteală la CNCD (Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării) pentru opiniile lor.

Cei care propagă astfel ideile progresului și ale incluziunii sunt straight, dar se văd pe sine ca apostoli având o misiune sfântă, în numele căreia acționează. Se consideră cei mai avansați membri ai societății. Lupta lor nu este în numele unei nevoi personale, ci al grijii pe care o au față de cei mai năpăstuiți membri ai societății. De aceea ar trebui să le înțelegem dedicarea dezinteresată și să îi apreciem, și să nu vedem situațiile în care activitățile lor sun generos răsplătite bănește.

Iar pe noi, cei care nu aderăm la ideologia lor, ar trebui să ne cuprindă sentimentul de rușine, pentru că nu suntem în stare să înțelegem nevoile pe care le au semenii noștri, să îi înțelegem, să îi acceptăm și să îi ajutăm. În schimb, noi ne impunem în fața lor, fără să ne pese de răul pe care îl provocăm acestor persoane.

Toată această muncă de lămurire, în care sunt puși în centru homosexualii, lesbienele etc se duce ca să se modifice modul cum înțelegem normalitatea. Până acum știam că există două sexe masculin și feminin. În afară de acestea, mai există minorități, transgender, persoane cu înclinații homosexuale. Acestea erau și ele acceptate ca excepții la rândul lor în societate, iar în măsura în care doreau să lupte cu înclinațiile homosexuale, erau ajutate de medici, psihologi, de oricine se mai putea oferi. Iar dacă vroiau să își păstreze orientarea, era alegerea lor, putea fi practicată cu o anumită discreție. Heteronormativitatea este norma, trans, homo sau devierile care există nu ar trebui să modifice ce înseamnă normalitatea. Diferențele între aceste persoane țin de dispunerea cromozomilor. Dar o anomalie cromozomială nu determină ce este normalitatea.

La fel ca în toate situațiile similare, ideologia vine să ne învețe ce înseamnă firescul, să înlocuiască ceea ce credeam noi că înseamnă, cu ceea ce decretează ea. Dar stai și te întrebi, ar fi suficiente referințele la minoritățile sexuale, ca să se schimbe în mod fundamental modul cum privim și înțelegem lumea? Se poate răspunde, din păcate, fără vreo ezitare, că da. Ei sunt în stare să schimbe legile, biologia, bunul simț, să inventeze vini noi, cum ar fi homofobia, dar urmând un model vechi. Și vor ajunge, în curând, să schimbe, prin lege, și dreptul la opinie. Afirmarea credinței creștine va putea fi condamnată, pentru că poate fi asociată cu opiniile anti-gay, și atunci ideologia propovăduită de progresiști va putea scoate în afara legii creștinismul. În momentul acesta, o astfel de condamnare ar putea fi larg îmbrățișată de marea mulțime a celor ce se lasă îndoctrinați. Ei vor avea convingerea că eliminând creștinismul vor elimina marea sursă a răului din societatea contemporană. Nu sunt destui care zic că credința în Dumnezeu a provocat mai multe victime decât toate celelalte războaie și ideologii? Când se va decreta credința creștină ca un fapt periculos, și va fi scoasă în afara legii, vor fi mulți care vor jubila.

Încep să existe situații în care ideologia de gen provoacă nemulțumiri chiar în rândul adepților ei, prin consecințele pe care le are. Astfel, atunci când bărbați care se consideră femei participă la concursuri sportive feminine, și ajung să ocupe primele locuri, din cauză că, prin construcția biologică, bărbații sunt mai puternici decât femeile. Asemenea situații ne pot ajuta să vedem că, urmând ideologia de gen, ajungem la inegalități majore, înfăptuite chiar în numele egalității. Situația devine destul de delicată: nu poți să interzici bărbaților să se creadă femei, dar astfel riști ca ei să ocupe locurile fruntașe în toate competițiile destinate exclusiv femeilor. Dar poate așa, vor deveni conștienți de rezultatul la care se va ajunge.

Între argumentele în favoarea homosexualității apare și vechimea ei. De când există oameni au existat și homosexuali sau hermafrodiți, nu este normal să fie acceptați și ei? Dar vechimea nu este un argument, pentru că de când e lumea au existat crime, tâlhării, violuri, dar acestea nu au devenit niciodată normă. Nu vreau să pun semnul de egalitate între homosexualitate și crimă, vreau doar să spun că vechimea unui comportament nu îl face bun și moral, vechimea nu e un criteriu pentru ca un comportament să fie considerat normal.

Pericolul real nu este de a ne transforma pe toți în gay, libertatea de alegere sexuală va fi tot mai mare, omenirea e chiar încurajată să facă sex, și normal și homosexual (diferența între normal și homosexual va fi eliminată). Ceea ce se întâmplă în mod real este instituirea poliției gândirii, care obligă la schimbarea sistemului de valori, pe modelul reeducării. Va fi reinstituit delictul de opinie, așa cum a existat în statele totalitare. În acest context, creștinii vor deveni ținte predilecte. Iar oricine se va opune educației de gen în școli va fi pedepsit. Există recent cazul unui tată canadian care nu este lăsat să-și consilieze fiica de 14 ani, care a declarat că vrea să devină băiat, și vrea să înceapă un tratament hormonal, cu urmări ireversibile asupra corpului ei.

Văzând atâtea aberații, există și semne că oamenii s-au săturat de corectitudine politică, și sunt gata să accepte politicieni care vin cu alternative, care se poziționează conservator, și astfel se întâmplă atât în SUA, cât și în câteva țări ale Uniunii Europene. Deocamdată toate posibilitățile sunt deschise. Există premise serioase că lumea e gata să îmbrățișeze o nouă ideologie, așa cum au început să apară, și să prindă mai multă putere și cei care se opun nebuniei. Este un război cultural, care însă ne afectează întreaga viață.

Importante sunt tradiția, credința și toate valorile clasice și creștine. Nădejdea pe care mai putem să o nutrim se leagă de puterea tradiției de a rămâne vie. Lumea poate să o ia razna, s-a mai întâmplat de câteva ori în istorie, nu este nimeni și nimic care să garanteze că nu vom avea noi progromuri, noi catacombe, că nu se poate ucide în numele unor idei generoase. Crima făcută în numele ideologiei stă mereu la pândă. Nu putem să îi opunem decât apelul la rațiune, valorile clasice și credința că Dumnezeu încă nu și-a abandonat creația Sa.

Paul Curcă

Despre autor

Paul  Curca Paul Curca

Senior editor
129 articole postate
Publica din 07 Aprilie 2011

Pe aceeaşi temă

20 Martie 2019

Vizualizari: 730

Voteaza:

Ideologia de gen 5.00 / 5 din 2 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE