Dumnezeu a creat sexualitatea si atractia dintre sexe

Dumnezeu a creat sexualitatea si atractia dintre sexe

Trebuie spus dintru început că Dumnezeu a creat toate lucrurile, nu doar pe unele. N-a existat un alt spirit sau alt Creator de mai mică importanţă care să fi creat sexualitatea. O astfel de idee păgână este hulitoare atât la adresa lui Dumnezeu, cât şi a creaţiei Sale. Scripturile spun că Dumnezeu a creat sexualitatea omului. El a creat-o sub forma a două sexe complementare, care se împlinesc reciproc dintru început şi apoi a numit-o „bună" şi chiar „bună foarte" (Fac.

1:27-31). Hristos ne reaminteşte că Dumnezeu a fost Cel „ce de la început i-a făcut bărbat şi femeie" (Mt. 19:5). Dumnezeu a creat atracţia dintre sexe pentru ca omul să-şi afle desăvârşirea firii sale nu doar în sine, ci într-o altă persoană. Aceasta este tâlcuirea pasajului „Nu este bine să fie omul singur; să-i facem ajutor potrivit pentru el" (Fac. 2:18).

Dintru început, Dumnezeu a pregătit această unire a bărbatului cu femeia şi a vorbit despre ei numindu-i „un trup" (Fac. 2:24). „Nu există nicio altă relaţie între oameni atât de intensă ca cea dintre soţ şi soţie. Puterea acestei iubiri este într-adevăr mai intensă decât orice altă pasiune; şi alte dorinţe pot fi puternice, însă aceasta nu se stinge niciodată. Această iubire (eros) este adânc sădită înăuntrul fiinţei noastre. Atrage trupurile bărbaţilor şi ale femeilor pentru că, la început, femeia s-a născut din bărbat. Vedeţi deci cât de strânsă este această legătură şi cât de providenţial a creat-o Dumnezeu dintr-o singură fiinţă? I-a îngăduit lui Adam să se căsătorească cu Eva, care era mai mult decât sora sau fiica sa; era carne din carnea sa. A făcut în aşa fel ca bărbatul sau femeia să nu-şi fie suficienţi lor înşişi."

Dorinţa bărbatului pentru femeie şi a femeii pentru bărbat este, aşadar, profund sădită în noi de voinţa dumnezeiască şi nu este rea: „Dorinţa nu este păcat. Dar atunci când scapă de sub control şi este satisfăcută în afara căsătoriei, în văzul lumii, devine adulter, nu datorită dorinţei propriu-zise, ci datorită lipsei de măsura."

„Intr-adevăr, căsătoria a fost lăsată de Dumnezeu pentru naşterea de copii. Dar a fost lăsată de Dumnezeu şi pen-tru o altă pricină, cu mult mai mare, anume ca să stingă aprinderile firii noastre. Martor îmi este Sf. Ap. Pavel care spune: «Dar din cauza desfrânării, fiecare să-şi aibă femeia sa». Şi porunceşte ca să se împreuneze, însă nu pentru a deveni părinţi de mulţi copii. Atunci pentru ce? Pentru ca, spune el, diavolul să nu vă ispitească. Dar nu spune: impreunaţi-vă dacă vreţi să aveţi copii. Ce spune deci? «Dacă nu se pot înfrâna, să se căsătorească atunci», căci dintru început căsătoria avea două meniri. Mai târziu însă, când pământul şi marea şi întreaga lume s-au umplut de oameni, a rămas una singură: să alunge desfrânarea şi pofta nestăpânită."

„Care e motivul nunţii şi pentru ce a dat-o Dumnezeu? Ascultă-l pe Pavel, care zice: Din pricina desfrâului fiecare să aibă femeia lui. Astfel poate omul scăpa de desfrânare, de pofte ascunse, pentru a trăi împreună în cumpătare şi pentru a fi bineplăcut lui Dumnezeu, fiind mulţumit cu femeia sa. Aşadar, doar pentru o pricină trebuie a ne lua femeie: ca să nu cădem în păcat şi să fim izbăviţi de orice desfrânare. De aceea este dată căsătoria, pentru ca toate ale sale să lucreze în numele cumpătării."

Trebuie amintit că în anumite scrieri patristice este posibil să găsim o referinţă trecătoare la procreare ca scop al căsătoriei, dar niciodată nu apare sub formă de canon sau formulă. Dacă cercetăm Părinţii mai îndeaproape, vom descoperi că în alte locuri aceştia spun că nunta este lăsată pentru a dobândi înfrânare şi castitate, pentru a rezista desfrânării. Doar Sf. Ioan Gură de Aur a scris într-o manieră atât de complexă şi punctuală pe marginea acestui subiect. Aşadar, este crucial să înţelegem duhul Părinţilor în contextul întregii lor gândiri şi opere.

DR. GEORGE S. GABRIEL

Taina omului si taina cununiei, Editura Theosis

Cumpara cartea "Taina omului si taina cununiei"

.
Pe aceeaşi temă

01 Aprilie 2015

Vizualizari: 2734

Voteaza:

Dumnezeu a creat sexualitatea si atractia dintre sexe 5.00 / 5 din 1 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Predici si Cuvantari
Predici si Cuvantari Cuviosul a slujit și a predicat cu timp și fără timp. Omiliile sale, rostite ori de câte ori avea ocazia, însă cu precădere în duminici și sărbători, precum și în ajunul praznicelor și în serile de vineri și de duminică, au ajutat foarte mult la 80.00 Lei
Cuvinte care vindeca. Despre regasirea sensului intr-o lume haotica
Cuvinte care vindeca. Despre regasirea sensului intr-o lume haotica Cuvinte care vindecă s-a născut din întâlnirea noastră – un preot ortodox și un psiholog, amândoi preocupați de același lucru: cum putem reda cuvintelor greutatea lor firească și cum putem crea spații de viață în care oamenii să se simtă înțeleși, respect 63.32 Lei
Parintele Dumitru Staniloae - o viziune filocalica despre lume
Parintele Dumitru Staniloae - o viziune filocalica despre lume Rezultat a peste jumătate de secol de susținută activitate teologică, opera părintelui Stăniloae continuă încă să intimideze prin vastitatea aproape incredibilă a abordărilor și concretizărilor. Interesul pe care acestea îl suscită în Occident este 33.83 Lei
Sfantul Cuvios Marturisitor Sofian de la Antim. Viata si invataturile
Sfantul Cuvios Marturisitor Sofian de la Antim. Viata si invataturile Părintele arhimandrit Sofian Boghiu, fost stareț al mănăstirilor Antim și Plumbuita din București, a fost una dintre cele mai rodnice personalități ale monahismului românesc din secolul al XX-lea, un trăitor exemplar al Evangheliei Mântuitorului 42.29 Lei
Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant
Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant Părintele Dumitru Stăniloae este cu siguranță cel mai mare teolog ortodox al sfârșitului secolului XX. Vastă și profundă, opera sa exprimă în același timp sensibilitatea mistică și rigoarea dogmatică a Ortodoxiei patristice, cât și geniul specific al 21.14 Lei
Indumnezeire si etica in „Spiritualitatea ortodoxa. Ascetica si mistica” a parintelui Dumitru Staniloae
Indumnezeire si etica in „Spiritualitatea ortodoxa. Ascetica si mistica” a parintelui Dumitru Staniloae „Cartea de față - teza de doctorat a teologului german Jürgen Henkel susținută în 2001 la Facultatea de Teologie Evanghelică a Universității din Erlangen - e o excelentă introducere în teologia ascetică și mistică a Bisericii Ortodoxe așa cum a fost 42.29 Lei
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949)
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949) Într-o epocă marcată de suferință și prigoană, când credința era greu încercată, iar Biserica Ortodoxă părea aproape nimicită, Sfântul Serafim de Vîrița a fost lumină, nădejde și mângâiere pentru multe suflete rănite. Așa cum spunea adesea părintele 28.54 Lei
Stiinta si religia - editia a doua
Stiinta si religia - editia a doua Știința și religia este o lucrare de neegalat atât în literatura de specialitate rusă, cât și în cea străină. Ideea scrierii unui articol dedicat relației dintre știință și religie i-a venit lui Valentin Feliksovici Voino-Iasenețki (numele de mirean al 23.26 Lei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei Lumea nevăzută şi războiul duhovnicesc împotriva duhurilor care au încercat să uzurpe domnia lui Dumnezeu Cel slăvit în Treime sunt subiectul cărţii Domnul duhurilor. Părintele Andrew S. Damick foloseşte ca instrumente istoria, Scriptura, mitologia, scrie 42.29 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact