
Ne intrebam, in ce masura poate si se impune sa ramana tinerii neprihaniti pana la nunta? Ar starni aceasta rasete?
Este o problema grea. Indiscutabil, trebuie sa ramana neprihaniti. Cum se poate convinge tanarul, in strafundurile sale, ca trebuie, si poate, sa ramana neprihanit?
Astazi, multi oameni savarsesc de nevoie Taina Cununiei in biserica, si o fac pentru ca nunta lor sa fie valida in Grecia. Poate ar fi fost mai bine sa existe casatoria civila pentru cei care nu cred, ca sa nu se intample aceasta batjocura. Acum, omul, fie ca doreste fie ca nu doreste, fie ca are sau nu are legatura cu Biserica, fie ca este credincios sau nu, merge la biserica pentru a se cununa.
Ne vom adresa crestinilor convinsi, care vor merge la biserica sa savarseasca Taina Cununiei, indiferent daca a fost savarsita casatoria civila.
Deci, plecand de la acest aspect, ne intrebam: de ce este nevoie de Taina Cununiei? Pentru ce motiv se savarseste aceasta? Daca presupunem ca oamenii se pot casatori cand sunt suficient de maturi ca sa-si intemeieze o familie, de ce mai este necesara Taina Cununiei? Acum, prin Taina Cununiei, in Grecia, se valideaza casatoria civila. Daca intr-o zi validitatea casatoriei nu va mai depinde de savarsirea Tainei Cununiei, atunci vor savarsi nunta religioasa numai aceia care doresc ca Dumnezeu sa binecuvanteze casatoria lor, care doresc ca Biserica sa binecuvanteze nunta lor!
Ce insemnatate are Taina Cununiei? Biserica noastra are Taina Nuntii. Taina este si Botezul. Omul vechi se boteaza, moare si inviaza impreuna cu Hristos si devine crestin. Taina este si Dumnezeiasca impartasanie. Painea se transforma in Trupul lui Hristos, vinul se transforma in Sangele lui Hristos, iar cand ne impartasim, primim Trupul si Sangele lui Hristos, si trupul nostru devine Trupul lui Hristos, sangele nostru devine Sangele lui Hristos. Taina este si Preotia. Cineva are voce frumoasa, are si alte calitati, dar nu poate sta inaintea Sfintei Mese sa savarseasca Dumnezeiasca Liturghie, daca nu a fost hirotonit prin Taina Preotiei, randuiala prin care, in chip tainic, se coboara asupra omului un har special care-l face vrednic sa savarseasca Sfintele Taine. Adica, il face preot si poate savarsi cele ale preotiei. Pana in acel moment, desi avea cunostinte, avea voce buna, stia bine si tipicul, totusi nu putea sluji ca preot. Trebuia sa se savarseasca Taina Preotiei ca sa devina slujitor al Bisericii.
Prin urmare, in Biserica lui Hristos, pentru fiecare madular al Bisericii este necesar sa se savarseasca Taina Cununiei, pentru ca cei doi sa se uneasca „intr-un trup", asa cum zice Domnul, sa intemeieze familie si sa nasca prunci. Cand sunt pregatiti sa se casatoreasca, se savarseste Taina Cununiei, pentru ca sa fie pusa in lucrare capacitatea lor de soti si de parinti, ca sa spun asa. Este necesar un har special, un dar special de la Dumnezeu ca sa se implineasca toate cele care decurg din nunta.
Cei care consuma cele ale nuntii inaintea savarsirii Tainei, am putea sa spunem ca se prezinta inaintea lui Dumnezeu, asemenea slujitorului nehirotonit, care savarseste cele ale preotiei: inmormantari, nunti, botezuri, etc, fara sa fie investit cu har special prin Taina Hirotoniei.
Arhimadrit Simeon Kraiopoulos
Extras din "Cartea Adolescenta, Feciorie, Casatorie", Ed. Bizantina
.-
Taina Nuntii
Publicat in : Sfintele Taine -
Barbatul - cap femeii
Publicat in : Editoriale -
Familia, imparatie a iubirii jertfelnice
Publicat in : Sfaturi duhovnicesti -
De ce nu e permis sa fie mai multi nasi la Taina Nuntii?
Publicat in : Nunta
Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.