Cand nu primim iertarea pacatelor?

Cand nu primim iertarea pacatelor?

Prin marturisirea pacatelor facem primul act de iesire din ceea ce este contrar voii lui Dumnezeu. Cel ce doreste sa se indrepte, trebuie sa-si marturiseasca toate pacatele savarsite. Nu trebuie sa omitem voit nici un pacat. Trebuie sa luam seama ca marturisirea se face in mod nevazut in fata lui Hristos, dupa cum reiese si din cuvintele pe care preotul le rosteste in cadrul Spovedaniei: "Iata, fiule, Hristos sta nevazut, primind marturisirea ta cea cu umilinta. Deci nu te rusina, nici nu te teme, ca sa ascunzi de mine vreun pacat, ci fara sfiala spune toate cate ai facut, ca sa iei iertare de la Domnul nostru Iisus Hristos. Iata, si sfanta Lui icoana este inaintea noastra. Iar eu sunt numai un martor, ca sa marturisesc inaintea Lui toate cate-mi vei spune mie; iar de vei ascunde de mine ceva, sa stii ca toate pacatele indoite le vei avea; ia seama, dar, de vreme ce ai venit la doctor, sa nu te intorci nevindecat".

Se intampla ca uneori sa asteptam sa fim intrebati despre cele neplacute lui Dumnezeu. Si asta pentru ca ne-am obisnuit cu prezenta pacatului in noi. Intr-o astfel de stare, nu mai simtim durere pentru savarsirea lui, tristete pentru departarea de Dumnezeu si dorinta de a-l lepada cat mai grabnic. Nu-l mai vedem ca pe ceva ce nu tine de firea omeneasca.

Este adevarat ca duhovnicul ne poate ajuta prin intrebarile sale sa avem o marturisire cat mai deplina. Dar nu trebuie sa mergem la marturisire cu gandul ca nu avem pacate sau manati de curiozitate: sa vedem daca parintele descopera in mine vreun pacat.

Nu trebuie sa fim disperati pentru pacatele savarsite, dar nici sa vietuim in nepasare si absenta sufleteasca.

Nu trebuie sa ne grabim in marturisire, caci trebuie sa stim care au fost si sunt cauzele pentru savarsirea pacatului si care leacurile pentru slabiciunile omenesti.

A ajunge la Spovedanie nu inseamna a primi iertarea pacatelor. Ea vine in momentul in care omul a marturisit toate pacatele stiute. Omiterea intentionata a unor pacate sau nemarturisirea completa, il poate face pe duhovnic sa nu rosteasca rugaciunea pentru dezlegarea de pacate.

A ramane in ura fata de cineva, e semn ca inima nu este deschisa pentru orice om. Iar intr-o astfel de inima nu poate locui Dumnezeu. Si astfel, nu primim iertarea pacatelor.

Refuzul de a indeplini canonul de pocainta este un alt motiv pentru care duhovnicul poate amana rostirea rugaciunii pentru dezlegarea pacatelor marturisite.

Preotul este cel care roaga pe Hristos sa ne daruiasca iertare pentru pacatele savarsite. Nu preotul de la sine da iertarea pacatelor, ci ea vine de la Dumnezeu prin rugaciunea sa. Dupa cum preotul nu da de la sine iertarea, tot astfel se cuvine sa nu asteptam de la el sa ne arate pacatul din noi. In concluzie, sansa de a nu evita marturisirea vreunui pacat savarsit nu sta in intrebarile preotului, ci in puterea noastra de a marturisi fara retineri cele neplacute lui Dumnezeu. Iar facand o marturisire deplina, insotita de parerea de rau pentru pacatele savarsite si de dorinta de indreptare, vom fi partasi si iertarii tuturor pacatelor.

Adrian Cocosila

23 Mai 2011

Vizualizari: 28447

Voteaza:

Cand nu primim iertarea pacatelor? 5.00 / 5 din 6 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Plante tamaduitoare. Remedii naturale pentru cele mai intalnite boli
Plante tamaduitoare. Remedii naturale pentru cele mai intalnite boli După 30 de ani petrecuți în comuniune cu natura, Nicolae Onu și Mihaela Onu îți arată care sunt plantele tămăduitoare ce alină durerile trupului și suferințele sufletului. De la roinița care liniștește creierul și sufletul, la ciupercile care se luptă cu 73.89 Lei
Icoana Sfintei Treimi a cuviosului Andrei Rubliov sau Celalalt Paraclet
Icoana Sfintei Treimi a cuviosului Andrei Rubliov sau Celalalt Paraclet În acest volum, părintele schimarhimandrit Gabriel Bunge ne oferă tulburătoarea poveste a celei mai faimoase icoane a Ortodoxiei: Troița Cuviosului iconar Andrei Rubliov. Uitat sau deformat în interpretările moderne, secretul teologic și duhovnicesc al 37.00 Lei
Cuvioasa Parascheva. Viata, minunile, acatistul
Cuvioasa Parascheva. Viata, minunile, acatistul Troparul Cuvioasei Întru tine, Maică, cu osârdie s-a mântuit cel după chip, că luând CRucea ai urmat lui Hristos și lucrând ai învățat să nu se uite la trup căci este trecător, ci să poarte grijă de suflet, de lucrul cel nemuritor. Pentru acesta și cu în 16.91 Lei
Mangaiere pentru bolnavi
Mangaiere pentru bolnavi În Condacul al 8-lea din Acatistul Slavă lui Dumnezeu pentru toate putem citi: Cât de apropiat ești de noi în ziua bolii! Tu Însuți îi cercetezei pe cei bolnavi, Tu Însuți Te apleci spre patul celui suferind. Și inima lui stă de vorbă cu Tine. Tu luminezi 31.71 Lei
Viata Maicii Domnului in traditia bizantina
Viata Maicii Domnului in traditia bizantina Relativa puținătate a episoadelor evanghelice care o au în centru pe Maica Domnului reflectă atât centralitatea hristologică a Evangheliei Bisericii, cât și discreția și smerenia exemplară care au caracterizat întreaga existență pământească a Fecioarei 37.00 Lei
Despre Maica Domnului si sfinti
Despre Maica Domnului si sfinti Cuvintele Sfântului Nectarie sunt ­descoperire a învățăturii celei adevărate și ­drept‑slăvitoare și, totodată, izvod de rugăciune necontenită, înăl­țân­du‑ne inimile și cugetele la Dumnezeu spre a primi vindecare, luminare și întărire.  15.86 Lei
File de Pateric din imparatia monahilor, Sfantul Munte Athos
File de Pateric din imparatia monahilor, Sfantul Munte Athos Sfântul Munte se aseamănă unui stup. Așa cum în acesta există cuiburi de albine, tot astfel şi în Athos – multe chilii monahale. Şi, precum în stup fără încetare zumzăie albinele, tot la fel şi în Athos monahii, ziua şi noaptea, rostesc psalmi şi imnuri 47.57 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact