
Cand vorbim de Botez, luam in discutie stergerea pacatului stramosesc, moartea omului celui vechi si renasterea la o noua viata. Dar tot prin Botez, omul ajunge sa fie membru al Bisericii, un madular al Trupului lui Hristos. Din acest motiv, la Botez trebuie sa fie prezenta intreaga comunitate, nu doar rudele si cunoscutii celui ce urmeaza sa fie botezat.
In cele mai multe biserici, Taina Botezului se savarseste doar in prezenta neamurilor. Daca se intampla sa fie facuta duminica, toti cei ce urmeaza a fi prezenti la Botez stau afara si nu intra decat atunci cand biserica este goala. Nu mai vorbesc de faptul ca se poate intampla sa existe chiar o grabire in a lasa cat mai repede biserica goala pentru Taina Botezului - o predica mai scurta, o miruire mai rapida etc, toate facute cu stiinta ca "au venit cei cu Botezul".
De vreme ce Botezul aduce o schimbare in Biserica, pentru ca ea se imbogateste cu un nou membru, ar trebui ca Taina Botezului sa fie savarsita intr-o biserica plina. Prin Botez, persoana botezata nu apartine doar familiei de acasa, ci si familiei celei mari, care este Biserica.
Daca vedem ca o persoana care nu face parte din rudele trupesti, ramane in biserica dupa Sfanta Liturghie ca sa participe la Botez, imediat o consideram bolnava.
Pierdem din vedere ca intrand in Biserica, intram in Trupul lui Hristos, ne facem madulare ale acestui trup. Asadar, toti cei care traim in Biserica alcatuim un singur Trup al Lui, al carui Cap este Hristos, iar fiecare in parte alcatuieste o mica parte a acestui intreg. In Biserica suntem chemati sa traim o viata duhovniceasca. Iar acest fel de viata nu este niciodata de sine statator. Sa nu uitam ca daca mana este scoasa din trup, ea nu mai traieste, iar daca este in suferinta, sufera intreg trupul. Astfel, a fi departe de cei botezati inseamna moarte, si in acest fel vom alcatui doar o aparenta a Trupului lui Hristos.
Pe scurt, trebuie sa ne revizuim complet conceptia despre Botez.
Adrian Cocosila
Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.