Unirea ipostatica

Unirea ipostatica

 

Unirea ipostatica

 

Prin Intruparea Fiului lui Dumnezeu s-a realizat unirea intr-un singur ipostas a firii omenesti si dumnezeiesti. Astfel, ipostasul Cuvantului dumnezeiesc nu s-a unit cu un alt ipostas omenesc. Deosebirea lui Hristos ca om de ceilalti oameni sta in faptul ca El ca om nu este un centru autonom de acte si reactii, ci centrul omenesc al acestora este in acelasi timp si centru dumnezeiesc al lor si al actelor Sale dumnezeiesti.

 

Dogma ipostatica a fost formulata la Sinodul  III Ecumenic -(431) si cu aprobarea celor 12 anatematisme ale Sf. Chiril al Alexandriei. A fost dezvoltata si precizata la Sinodul IV si  VI Ecumenic.

 

Cuprinsul dogmei:

1.  In Iisus Hristos sunt doua firi cu doua vointe si doua lucrari corespunzatoare, unite intr-o singura persoana sau, ipostas;

 

2.  Aceasta persoana este Dumnezeu Cuvantul, care este si ramane singurul subiect neimpartit al celor doua firi;

 

3. Modul unirii este fara impartirea sau despartirea,  ames­tecarea  sau schimbarea firilor. Modul de unire al  firilor este definit ca intrepatrundere sau perihoreza; firea umana se  lasa intrepatrunsa de firea divina.

 

Neintelegerea corecta a acestei dogme a dus la aparitia ereziilor.

 

Impotriva nestorianismului s-a afirmat ca unirea firilor s-a facut neimpartit si nedespartit. Cele doua firi nu subzista separat in Hristos, ci isi au subzistenta in persoana unica.

 

Impotriva monofizitismului sta unirea firilor in chip nea­mestecat si neschimbat. Prin unirea firilor, Dumnezeu nu devine om si nici firea omeneasca nu devine dumnezeire si nu ia nastere nici o a treia fire.

 

Unirea ipostatica si raportul ei cu Sfanta Treime

1.  In persoana Mantuitorului  sunt unite  cele doua firi dar nu toate cele trei persoane se unesc cu umanitatea, ci numai persoana Cuvantului. Firea divina se uneste cu cea omeneasca prin ipostasul Cuvantului; cele doua persoane, Tatal si Sf. Duh, participa la unire prin intelegere si bunavoire.

 

2. Sfanta Treime nu se schimba in urma unirii ipostatice. Pe de o parte, in Sf. Treime nu apare un alt ipostas  (ca  sa  fie patru),  iar pe de alta, firea umana este cea care,  prin unirea ipostatica, are posibilitatea perfectionarii sau transfigurarii.

 

3. Unirea ipostatica ramane in veci.

 

 

Pe aceeaşi temă

11 Iulie 2012

Vizualizari: 10929

Voteaza:

Unirea ipostatica 4.00 / 5 din 1 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Dumnezeu sa pazeasca iubirea. Taine care schimba familia si viata
Dumnezeu sa pazeasca iubirea. Taine care schimba familia si viata Tradiţia noastră bisericească îl vede pe om în perspectiva relaţiei cu Dumnezeu mai înainte de toate ca Tată. Aceeaşi nevoie de filiaţie o are fiecare dintre noi şi în relaţiile lui cu aproapele şi desigur cu cei dragi lui. Unii dintre noi suntem chemaţi 10.00 Lei
Asteptand pe Mirele Hristos. Sfinte femei care au mucenicit pentru Hristos
Asteptand pe Mirele Hristos. Sfinte femei care au mucenicit pentru Hristos Aici vei întâlni fete care au avut o viaţă diferită, care ardeau de dragoste dumnezeiască şi îşi doreau cu râvnă să plece la mănăstire şi cineva nu le lăsa să facă asta. Oamenii răi chinuiesc, lovesc sau constrâng. Aici vei sta cu basmaua băgată între 16.00 Lei
Dumnezeu si singuratatea
Dumnezeu si singuratatea Singurătatea are multe fețe și, negreșit, fiecare dintre noi se va regăsi în portretele și scenele de viață pe care părintele Haralambos Papadopoulos le reunește în acest volum, în care se întrețes tainic și gingaș tensiunea înfruntării și secretul 18.00 Lei
Mai presus decat armele
Mai presus decat armele O poveste despre dragoste și război, despre întâlnirea omului cu Dumnezeu „Scopul principal al cărților mele este de a trezi în inimile cititorilor mei capacitatea de a iubi, fără de care întâlnirea cu Dumnezeu va conduce nu la unirea cu El, ci la 32.00 Lei
Credinta ortodoxa si viata in Hristos
Credinta ortodoxa si viata in Hristos “Această sfântă carte e plină de mare înţelepciune. Ea este o tainică vistierie de înţelegere ascunsă a înţelepciunii lui Dumnezeu. Nu oriunde, nu oricine o poate pricepe. Totuşi, pe măsura fiecăruia dintre cei ce caută să o înţeleagă, conţine toate cele 18.00 Lei
Vinovatia - cea inchipuita si cea adevarata
Vinovatia - cea inchipuita si cea adevarata Cartea de faţă ne învaţă să vedem distincția – atât de delicată şi importantă – dintre vinovăţia nevrotică, autodevoratoare, distructivă, şi cea sănătoasă, care duce la însănătoşirea sufletească, la pocăinţă, la regăsirea de sine şi la apropierea de 25.00 Lei
Canonul de chilie al unui patriarh isihast - Sfantul Filotei Kokkinos al Constantinopolului
Canonul de chilie al unui patriarh isihast - Sfantul Filotei Kokkinos al Constantinopolului Preasfântul patriarh kyr Filotei Kokkinos către unul din frații sârguincioși care l-a întrebat cum să-și ducă viața în chilia sa; Scrisoarea bătrânului Teoctist către un frate care l-a întrebat stăruitor cum să-și țină canonul/regula de rugăciune, fiind 13.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact