Bucuria familiei crestine, o regasire a paradisului

Bucuria familiei crestine, o regasire a paradisului

Bucuria familiei crestine este un dar al unirii celor doi miri in Taina Nuntii. "Sa ne veselim si sa-I dam slava, caci a venit nunta Mielului. Fericiti cei chemati la cina nuntii Mielului" (Apocalipsa 19, 7-9).

Momentul suprem al bucuriei dobandite la aceasta Nunta este Cincizecimea, adica o reala si personala comuniune cu Duhul Sfant. In crestinism, orice Nunta este o Cincizecime si o Bunavestire. Pentru a ne da seama ce valoare are darul bucuriei de care se impartasesc mirii la Cununie si de care nu se lipsesc uneori viata intreaga, se cuvine sa-l cunoastem din ceasul Buneivestiri, precum si din minunea ce s-a petrecut in Cana, la care au luat parte Mantuitorul, impreuna cu Maica Sa.

La randul ei, maternitatea este sursa de bucurie in casatorie. "Femeia aduce sotului implinire si mangaiere", zice Sfantul Ioan Gura de Aur. Bucuria avuta de Fecioara ne descopera modul in care se regaseste faptura in iubirea lui Dumnezeu. Fecioara Maria a acceptat sa-si daruiasca trupul si sangele, adica viata, a inteles menirea ei de mama. Iubirea ei isi descopera mai ales carcterul creator. Ea a acceptat de a descoperi si implini feminitatea creatiei.

Este semnificativ sa intelegem relatia dintre Dumnezeu si creatura, restaurata in Biserica, exprimate in termenii iubirii si ai unirii conjugale. Iubirea lui Dumnezeu pentru lume, ca si iubirea lui Hristos pentru Biserica, nu poate fi inteleasa decat prin experienta iubirii conjugale, iar aceasta iubire isi are radacinile, profunzimea si implinirea ei reala in marea taina a lui Hristos. Deci, creatia si-a dobandit restaurarea si plinatatea in Biserica, fiind salvata de pacat si inaltata la o noua demnitate.

Bucuria este modul desavarsit de a trai iubirea in unitatea conjugala. Este un mod prin care se desavarsesc in iubire cei doi soti. Bucuria este vinul miraculous al Imparatiei lui Dumnezeu. Vinul de care se invrednicesc mirii, provenind din minunea savarsita de Hristos, in Cana, este simbolul darurilor dumnezeiesti. Degustarea vinului aduce mirilor bucurie si fericire. Hristos se reflecta in sufletul mirelui, respectiv al miresei, care gusta fericirea nespusa a bucuriei. Imaginea simbolica a vinului iluminat de raze scoate in relief transformarea integrala a fiintei umane, in iubirea conjugala.

In orice iubire umana se afirma un elan spre vesnicie. Iubirea nu suporta sa-i fie ingradita aceasta libertate. Copilul este eternitatea iubirii conjugale, este bucuria iubirii. Iubirea inseamna daruire, iar daruirea se face prin copil. Iubirea comuna a sotilor se marturiseste, se cimenteaza si se intrupeaza in copil. Mama este aceea care daruieste viata fiindca este sursa a vietii. Iubirea se implineste prin aceasta daruire, prin aceasta nastere de prunci, implinind astfel si porunca de a fi creatori.

In daruire reciproca se descopera bucuria si castitatea. Fecioara Maria isi descopera valoarea maternitatii tocmai pentru ca fecioria ei este plinatatea iubirii. Ceea ce sotii afla in Maica Domnului, si constituie bucuria suprema a intregii creatii, este, in primul rand, aceasta adorare a lui Hristos, aceasta acceptare urmata de o Parusie, precum si aceasta iubire pentru El.

Pe drept cuvant sustine Alexandre Schmemann ca, in Ortodoxie, in realitate, nu exista un "cult al Mariei", ci in Maria cultul Bisericii devine o vibratie de bucurie, de lucrare a harului, de acceptare, de celebrare a unirii noastre cu Dumnezeu, singura bucurie plenara pe pamant. Asemenea este si deplina bucurie a sotilor in casatorie.

Dumnezeu aseaza in fapturi un elan asemanator iubirii Sale, care se descopera, in erosul fermecator al vietii conjugale. Iubirea este lumina care, izvoraste din misterul Sfintei Treimi si se revarsa asupra lumii, cuprinzand aceasta lume. Aceste raze ale iubirii inunda lumea in bunatate, in frumusete si intelepciune.

"Puterea divina cea de la obarsie se revarsa si se intinde peste toate, patrunde neimpiedicata in toate lucrurile si cu toate acestea este din nou nevazuta, nu numai prin aceea ca este mai presus de fiinta, deasupra tuturor, ci si pentru ca, in chip tainic, ea trimite asupra tuturor inrauririle sale providentiale" (Dionisie Areopagitul, Ierarhia cereasca, XIII, 3).

Iulian Predescu

30 Iulie 2012

Vizualizari: 2096

Voteaza:

Bucuria familiei crestine, o regasire a paradisului 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact