Cine are nevoie de un mars al diversitatii?

Cine are nevoie de un mars al diversitatii?

Inainte de 1990, romanii priveau fascinati catre Occident. Viata de dincolo de Cortina de fier parea pentru multi dintre noi un vis prea frumos pentru a fi adevarat, chiar daca regimul de atunci ne ”bombarda” cu imagini sau informatii despre "capitalismul putred". Printre altele, povestirile prietenilor care reusisera sa ajunga in "lumea libera" si imaginile din revistele occidentale care mai ajungeau in tara, ne faceau sa tanjim dupa traiul din vest.

A venit Revolutia, comunismul a cazut, iar dupa cativa ani de buimaceala Romania a batut timida la poarta Europei care, desi la inceput s-a facut ca nu prea ne aude, intr-un final ne-a deschis. Dar pentru a ne primi, ne-a spus ca trebuie sa jucam dupa regulile ei. La plecare ne-a oferit mai multe cadouri specifice marii familii europene, printre care si un mars. Nu cel al lui Radetzky, ci al...diversitatii, probabil pentru a intra si noi in rand cu lumea buna.

In ultimii 5-6 ani avem parte, in fiecare luna iunie, de un mars, pe strazile Capitalei, a gay-ilor, transsexualilor si lesbienelor, care se desfasoara sub culorile curcubeului si care se doreste a fi, spun organizatorii, un indemn la toleranta si acceptare a diversitatii umane.

Conform DEX, a tolera inseamna a ingadui, a permite o situatie, un fapt (nepermis); a trece cu vederea. Nu stiu de ce indivizii care se aduna an de an in centrul Capitalei pentru a marsalui sub semnul diversitatii considera ca trebuie sa dea acest semnal. Societatea romaneasca este in general una toleranta.

Sincer, nu am auzit ca homosexualii ar fi batuti la ordinea zilei pe strazi, ca ar fi discriminati la munca sau persecutati in alt fel. Este strict problema lor. De aceea nici nu inteleg actiunea lor. Ei sunt acceptati oricum de societatea noastra si nu pricep de ce tin mortis sa atraga atentia asupra lor. Asta, mai ales ca nu stiu daca homosexualitatea este un lucru de lauda, ci dimpotriva. Mai degraba cred ca acest mars este unul provocator iar atunci cand tii neaparat si cu orice pret sa iesi in evidenta cu ceva, trebuie sa te astepti si la reactii contrare. Pana la urma, a incerca sa transformi anormalul in normal si, mai mult, sa doresti sa-l prezinti ca pe o calitate mi se pare absurd. Nu stiu ce si-ar dori mai mult organizatiile si asociatiile care militeaza pentru drepturile minoritatilor sexuale.

Practic, acesti oameni nu sunt exclusi din societate, sunt tolerati si am amici care spun ca la serviciu au astfel de colegi. Nimeni nu are nimic cu ei, lucreaza cot la cot cu ceilalti, sunt vazuti si evaluati prin prisma a ceea ce fac, prin rezultatele obtinute si nu prin prisma a ceea ce sunt. Si atunci de ce ne trebuie un astfel de mars? Sau poate, mai repede, este vorba de bani, de fonduri, sume care trebuie justificate intr-un fel?

E adevarat, exista tari unde sunt recunoscute casatoriile gay si, mai mult, acestora li se permite sa infieze copii. Cu asa ceva nu as putea fi de acord, dar culmea este ca nu am auzit ca la marsurile astea de pe la noi sa se ceara asemenea lucruri. Si atunci revin si intreb: care este scopul marsului? De ce se tine neaparat sa fie organizat? Care sunt, concret, urmarile sale? Se imbunatateste viata acelor oameni, devin ei mai fericiti? Cred ca, mai repede, acesti oameni scosi in strada sunt o masa de manevra. Pentru ce si in folosul cui, ramane de vazut iar fiecare ar putea avea propriul raspuns.

Adi Ionescu

Despre autor

Adi Ionescu Adi Ionescu

Colaborator
21 articole postate
Publica din 12 Mai 2011

Pe aceeaşi temă

30 Iulie 2012

Vizualizari: 1558

Voteaza:

Cine are nevoie de un mars al diversitatii? 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Predici si Cuvantari
Predici si Cuvantari Cuviosul a slujit și a predicat cu timp și fără timp. Omiliile sale, rostite ori de câte ori avea ocazia, însă cu precădere în duminici și sărbători, precum și în ajunul praznicelor și în serile de vineri și de duminică, au ajutat foarte mult la 80.00 Lei
Cuvinte care vindeca. Despre regasirea sensului intr-o lume haotica
Cuvinte care vindeca. Despre regasirea sensului intr-o lume haotica Cuvinte care vindecă s-a născut din întâlnirea noastră – un preot ortodox și un psiholog, amândoi preocupați de același lucru: cum putem reda cuvintelor greutatea lor firească și cum putem crea spații de viață în care oamenii să se simtă înțeleși, respect 63.32 Lei
Parintele Dumitru Staniloae - o viziune filocalica despre lume
Parintele Dumitru Staniloae - o viziune filocalica despre lume Rezultat a peste jumătate de secol de susținută activitate teologică, opera părintelui Stăniloae continuă încă să intimideze prin vastitatea aproape incredibilă a abordărilor și concretizărilor. Interesul pe care acestea îl suscită în Occident este 33.83 Lei
Sfantul Cuvios Marturisitor Sofian de la Antim. Viata si invataturile
Sfantul Cuvios Marturisitor Sofian de la Antim. Viata si invataturile Părintele arhimandrit Sofian Boghiu, fost stareț al mănăstirilor Antim și Plumbuita din București, a fost una dintre cele mai rodnice personalități ale monahismului românesc din secolul al XX-lea, un trăitor exemplar al Evangheliei Mântuitorului 42.29 Lei
Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant
Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant Părintele Dumitru Stăniloae este cu siguranță cel mai mare teolog ortodox al sfârșitului secolului XX. Vastă și profundă, opera sa exprimă în același timp sensibilitatea mistică și rigoarea dogmatică a Ortodoxiei patristice, cât și geniul specific al 21.14 Lei
Indumnezeire si etica in „Spiritualitatea ortodoxa. Ascetica si mistica” a parintelui Dumitru Staniloae
Indumnezeire si etica in „Spiritualitatea ortodoxa. Ascetica si mistica” a parintelui Dumitru Staniloae „Cartea de față - teza de doctorat a teologului german Jürgen Henkel susținută în 2001 la Facultatea de Teologie Evanghelică a Universității din Erlangen - e o excelentă introducere în teologia ascetică și mistică a Bisericii Ortodoxe așa cum a fost 42.29 Lei
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949)
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949) Într-o epocă marcată de suferință și prigoană, când credința era greu încercată, iar Biserica Ortodoxă părea aproape nimicită, Sfântul Serafim de Vîrița a fost lumină, nădejde și mângâiere pentru multe suflete rănite. Așa cum spunea adesea părintele 28.54 Lei
Stiinta si religia - editia a doua
Stiinta si religia - editia a doua Știința și religia este o lucrare de neegalat atât în literatura de specialitate rusă, cât și în cea străină. Ideea scrierii unui articol dedicat relației dintre știință și religie i-a venit lui Valentin Feliksovici Voino-Iasenețki (numele de mirean al 23.26 Lei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei Lumea nevăzută şi războiul duhovnicesc împotriva duhurilor care au încercat să uzurpe domnia lui Dumnezeu Cel slăvit în Treime sunt subiectul cărţii Domnul duhurilor. Părintele Andrew S. Damick foloseşte ca instrumente istoria, Scriptura, mitologia, scrie 42.29 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact