Cine are nevoie de un mars al diversitatii?

Cine are nevoie de un mars al diversitatii?

Inainte de 1990, romanii priveau fascinati catre Occident. Viata de dincolo de Cortina de fier parea pentru multi dintre noi un vis prea frumos pentru a fi adevarat, chiar daca regimul de atunci ne ”bombarda” cu imagini sau informatii despre "capitalismul putred". Printre altele, povestirile prietenilor care reusisera sa ajunga in "lumea libera" si imaginile din revistele occidentale care mai ajungeau in tara, ne faceau sa tanjim dupa traiul din vest.

A venit Revolutia, comunismul a cazut, iar dupa cativa ani de buimaceala Romania a batut timida la poarta Europei care, desi la inceput s-a facut ca nu prea ne aude, intr-un final ne-a deschis. Dar pentru a ne primi, ne-a spus ca trebuie sa jucam dupa regulile ei. La plecare ne-a oferit mai multe cadouri specifice marii familii europene, printre care si un mars. Nu cel al lui Radetzky, ci al...diversitatii, probabil pentru a intra si noi in rand cu lumea buna.

In ultimii 5-6 ani avem parte, in fiecare luna iunie, de un mars, pe strazile Capitalei, a gay-ilor, transsexualilor si lesbienelor, care se desfasoara sub culorile curcubeului si care se doreste a fi, spun organizatorii, un indemn la toleranta si acceptare a diversitatii umane.

Conform DEX, a tolera inseamna a ingadui, a permite o situatie, un fapt (nepermis); a trece cu vederea. Nu stiu de ce indivizii care se aduna an de an in centrul Capitalei pentru a marsalui sub semnul diversitatii considera ca trebuie sa dea acest semnal. Societatea romaneasca este in general una toleranta.

Sincer, nu am auzit ca homosexualii ar fi batuti la ordinea zilei pe strazi, ca ar fi discriminati la munca sau persecutati in alt fel. Este strict problema lor. De aceea nici nu inteleg actiunea lor. Ei sunt acceptati oricum de societatea noastra si nu pricep de ce tin mortis sa atraga atentia asupra lor. Asta, mai ales ca nu stiu daca homosexualitatea este un lucru de lauda, ci dimpotriva. Mai degraba cred ca acest mars este unul provocator iar atunci cand tii neaparat si cu orice pret sa iesi in evidenta cu ceva, trebuie sa te astepti si la reactii contrare. Pana la urma, a incerca sa transformi anormalul in normal si, mai mult, sa doresti sa-l prezinti ca pe o calitate mi se pare absurd. Nu stiu ce si-ar dori mai mult organizatiile si asociatiile care militeaza pentru drepturile minoritatilor sexuale.

Practic, acesti oameni nu sunt exclusi din societate, sunt tolerati si am amici care spun ca la serviciu au astfel de colegi. Nimeni nu are nimic cu ei, lucreaza cot la cot cu ceilalti, sunt vazuti si evaluati prin prisma a ceea ce fac, prin rezultatele obtinute si nu prin prisma a ceea ce sunt. Si atunci de ce ne trebuie un astfel de mars? Sau poate, mai repede, este vorba de bani, de fonduri, sume care trebuie justificate intr-un fel?

E adevarat, exista tari unde sunt recunoscute casatoriile gay si, mai mult, acestora li se permite sa infieze copii. Cu asa ceva nu as putea fi de acord, dar culmea este ca nu am auzit ca la marsurile astea de pe la noi sa se ceara asemenea lucruri. Si atunci revin si intreb: care este scopul marsului? De ce se tine neaparat sa fie organizat? Care sunt, concret, urmarile sale? Se imbunatateste viata acelor oameni, devin ei mai fericiti? Cred ca, mai repede, acesti oameni scosi in strada sunt o masa de manevra. Pentru ce si in folosul cui, ramane de vazut iar fiecare ar putea avea propriul raspuns.

Adi Ionescu

Despre autor

Adi Ionescu Adi Ionescu

Colaborator
21 articole postate
Publica din 12 Mai 2011

30 Iulie 2012

Vizualizari: 1507

Voteaza:

Cine are nevoie de un mars al diversitatii? 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Dumnezeu sa pazeasca iubirea. Taine care schimba familia si viata
Dumnezeu sa pazeasca iubirea. Taine care schimba familia si viata Tradiţia noastră bisericească îl vede pe om în perspectiva relaţiei cu Dumnezeu mai înainte de toate ca Tată. Aceeaşi nevoie de filiaţie o are fiecare dintre noi şi în relaţiile lui cu aproapele şi desigur cu cei dragi lui. Unii dintre noi suntem chemaţi 10.00 Lei
Asteptand pe Mirele Hristos. Sfinte femei care au mucenicit pentru Hristos
Asteptand pe Mirele Hristos. Sfinte femei care au mucenicit pentru Hristos Aici vei întâlni fete care au avut o viaţă diferită, care ardeau de dragoste dumnezeiască şi îşi doreau cu râvnă să plece la mănăstire şi cineva nu le lăsa să facă asta. Oamenii răi chinuiesc, lovesc sau constrâng. Aici vei sta cu basmaua băgată între 16.00 Lei
Dumnezeu si singuratatea
Dumnezeu si singuratatea Singurătatea are multe fețe și, negreșit, fiecare dintre noi se va regăsi în portretele și scenele de viață pe care părintele Haralambos Papadopoulos le reunește în acest volum, în care se întrețes tainic și gingaș tensiunea înfruntării și secretul 18.00 Lei
Mai presus decat armele
Mai presus decat armele O poveste despre dragoste și război, despre întâlnirea omului cu Dumnezeu „Scopul principal al cărților mele este de a trezi în inimile cititorilor mei capacitatea de a iubi, fără de care întâlnirea cu Dumnezeu va conduce nu la unirea cu El, ci la 32.00 Lei
Credinta ortodoxa si viata in Hristos
Credinta ortodoxa si viata in Hristos “Această sfântă carte e plină de mare înţelepciune. Ea este o tainică vistierie de înţelegere ascunsă a înţelepciunii lui Dumnezeu. Nu oriunde, nu oricine o poate pricepe. Totuşi, pe măsura fiecăruia dintre cei ce caută să o înţeleagă, conţine toate cele 18.00 Lei
Vinovatia - cea inchipuita si cea adevarata
Vinovatia - cea inchipuita si cea adevarata Cartea de faţă ne învaţă să vedem distincția – atât de delicată şi importantă – dintre vinovăţia nevrotică, autodevoratoare, distructivă, şi cea sănătoasă, care duce la însănătoşirea sufletească, la pocăinţă, la regăsirea de sine şi la apropierea de 25.00 Lei
Canonul de chilie al unui patriarh isihast - Sfantul Filotei Kokkinos al Constantinopolului
Canonul de chilie al unui patriarh isihast - Sfantul Filotei Kokkinos al Constantinopolului Preasfântul patriarh kyr Filotei Kokkinos către unul din frații sârguincioși care l-a întrebat cum să-și ducă viața în chilia sa; Scrisoarea bătrânului Teoctist către un frate care l-a întrebat stăruitor cum să-și țină canonul/regula de rugăciune, fiind 13.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact