Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Analizand firea omeneasca inainte si dupa caderea ei in pacat, Sfintii Parinti au ajuns la concluzia ca patimile nu apartin naturii umane de la creatie, ci au fost aparut in firea umana dupa caderea omului in pacat
Generatia definita sociologic ca grup de varsta lasa insa deschisa o problema importanta pentru constituirea solida a grupurilor de acest fel, pe care diversitatea domeniilor de manifestare tinde sa le risipeasca in structura sociala a ramurilor de activitate respectiva si a functiilor lor.
Societatea noastra si mentalitatea moderna - si noi suntem oameni moderni, chiar daca ideologia modernista a progresului nu mai este in voga - se caracterizeaza prin a fi netraditionale sau chiar antitraditionale, reprezentative pentru o cultura a dihotomiilor impinse
Femeile si Preotia reprezinta o consecinta insemnata, din punctul meu de vedere, a uneia dintre cele mai stringente probleme ale vremii noastre, si anume cea a importantei si a scopului existentei firii omenesti in doua forme consubstantiale - barbat si femeie
Este un articol care ne pune in fata cele mai grele pacate ale omului contemporan. autorul vorbeste despre practicile pacatoase ale vietii de cuplu dintre care amintim avortul si practicile avortive, sterilitatea voluntara, cu tot cortegiul sau. In partea a doua sunt tratate aberatiile sexuale...
Daca morala crestina considera ca avortul este pacat strigator la cer, constituind o crima cu premeditare, savarsita in cadrul familiei sau in afara ei, nu inseamna ca intotdeauna si de catre toti oamenii, nasterea de copii a fost si este asteptata cu bucurie si entuziasm.
Familia a ocupat dintotdeauna un loc central in invatatura crestina referitoare la viata. Conform doctrinei ortodoxe, familia reprezinta un asezamant dumnezeiesc si constituie temelia vietii de obste.
Lumea este opera vointei divine, dupa cum marturiseste Sfantul Ioan in Apocalipsa (4,11): Vrednic esti, Doamne si Dumnezeul nostru, sa primesti slava si cinstea si puterea, caci Tu ai zidit toate lucrurile si prin vointa Ta ele erau si s-au facut
Fiecare Taina are in comun cu celelalte prezenta Duhului Sfant, restituit lumii vazute de Iisus Hristos, salvatorul fiintei umane si garantia vietuirii ei vesnice in imparatia lui Dumnezeu. Dar fiecare din ele priveste o parte, o directie, o activitate a omului, in general, sau a unor oameni in mod...
Biserica crestina este pusa astazi in fata multor probleme, care framanta lumea contemporana, odata cu transformarile de ordin social, economic si politic pe care le-au produs. Se cunoaste faptul ca Ortodoxia pune accent pe transformarea sufleteasca
Daca pornim deci sa definim crestinismul de la precipitatele lui istorice si sa cautam in forma de cultura, sau de civilizatie precis determinata, riscam sa-l golim de caracterul care noua ni se pare esential, care e acela de-a fi un soi de viata
Cine sunt eu? De fapt este o intrebare proprie omului, pe care nici un animal nu o poate exprima. Este intrebarea care ne face umani si arata ca fiintarea personala reprezinta o calitate exclusiva a fiintei , umane in lumea animala. Chiar si atunci cand nu este formulata in mod constient (precum in...
Problema omului si vietii umane ocupa un loc central in filosofiile si religiile tuturor timpurilor. Dar de-a lungul vremii viata umana in complexitatea ei a fost inteleasa tot atat de diferit pe cat de diferite au fost ideologiile si credintele religioase
Moartea constituie variabila independenta a lumii neincetat schimbatoare. Toate fiintele vii mor. Numai omul, insa, este numit muritor. Si este numit astfel nu doar pentru ca moare, ci si deoarece cunoaste ca moare
Daca un cercetator venit dinspre aria ortodoxa a crestinismului este izbit, dincolo de unitatea substantiala a acestora, de evolutia in timp - din Evul mediu pana in modernitate - a ideilor despre om influente in catolicismul roman, si mai ales de jocul dintre accentele naturaliste
Scopul fundamental al Bisericii Ortodoxe este acela al indumnezeirii omului, deci al ipostasului uman prin harul lui Iisus Hristos, sub ascultarea episcopului, aflat in recunoastere reciproca si in comuniune harica si euharistica cu episcopii unui teritoriu canonic local, care are succesiune apost...
Orice institutie publica vizeaza in mod direct sau indirect omul. Prin formele sale institutionalizate, religia este o institutie publica. Spre deosebire de alte institutii, ea vizeaza omul in globalitatea lui, nu partial. Indeosebi, doua sunt aspectele majore pe care religia le are
Exprimandu-si punctul de vedere cu privire la avort, Sfanta Biserica face acest lucru in conformitate cu invatatura ei privind aparitia vietii in general si a vietii umane, in special.
Dupa cum se stie, problematica protologica si eshatologica privind inceputul si sfarsitul lumii este prezenta in toate culturile, incepand cu omul arhaic si sfarsind cu omul modern si postmodern. La inceput, imaginatia mitologica si speculatia
Fericirea este una dintre cele mai vechi idei ale omenirii, una dintre temele clasice ale filosofiei. Oamenii o cauta si astazi ca intotdeauna, iar pentru filosofie ea a ramas un subiect generos, sarcina filosofiei fiind, dupa cum spunea cineva, aceea de a pune intrebari, si nu de a gasi raspunsuri...