Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
In tainica Sa convorbire cu invatatul Nicodim, care dorea sa afle drumul spre mantuire, Domnul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu intrupat, i-a spus ca: De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in imparatia lui Dumnezeu
Omul nu poate trai inchis in nici o clipa in prezent El nu e satisfacut niciodata de ceea ce ii da prezentul. El spera la ceva mai mult de la viitor. El spera ca poate scapa de greutatile prezente, in viitorul mai apropiat sau mai departat
Dupa invatatura Bisericii, omul provine, ca si celelalte fapturi, de la Dumnezeu, prin creatie. Cartea Facerii descrie creatia omului astfel : "Si a zis Dumnezeu : Sa facem om dupa chipul si asemanarea Noastra
Una din provocarile majore ale omului contemporan pare a fi aceea a libertatii individuale fara limite, exprimata prin dreptul la orice. Omul se crede indreptatit sa aiba tot ceea ce isi doreste. Legislatiile sunt fortate in directia indulcirii sau chiar a eliminarii
Sfantul Maxim impartaseste convingerea crestina generala ca Dumnezeu nu l-a influentat pe om sa cada. Pacatul originar este greseala omului, dar ea a fost cauzata si de atacurile persuasive ale diavolului. Sfantul Maxim se refera explicit si la intrebuintarea gresita a libertatii naturale a omului...
"Timpul nu mai are rabdare cu noi", este o expresie pe care o auzim astazi tot mai des. O rosteste omul care, in goana sa, ajunge sa vada in mod deformat lucrurile. In virtutea inertiei, omul zilelor noastre nu mai constientizeaza cursul lin al timpului, acelasi dintru-nceput.
Intreaga istorie a mantuirii a aratat ca Dumnezeu crede in om, mai mult decat omul crede in el insusi sau chiar decat omul crede in El. Dumnezeu a crezut in om, aducandu-l la existenta dupa “Chipul Sau” si chemandu-l la asemanarea cu Sine, ca un “partener vesnic de dialog”.
De nimic nu are nevoie omul, pentru a cunoaste pe Dumnezeu, decat de vointa. Dupa cum spun Parintii, omul sa dea vointa pentru a lua putere. Puterea de a cunoaste pe Dumnezeu este imprimata in insasi chipul dumnezeiesc al omului, ca persoana apta de a intra in comuniune si dependent de alte...
Stim cu totii ca omul este un univers deschis, limitele acestui univers fiind aceleasi dintotdeauna: abisurile tenebroase ale caderii, ale pacatului si ale patimilor si inaltimile sau piscurile senine ale virtutilor. Pacatele, patimile, ca fiind isbucnirile cele mai violente si grosiere ale...
Din zorii modernitatii si pana in zilele noastre omul a incercat sa-si gaseasca o definitie a sa. Este intr-o continua cautare a identitatii sale, pe care nu si-o poate gasi decat in Dumnezeu.De aceia unii teologi il numesc pe om un animal indumnezeit.
Omul n-a fost creat ca o fiinta despartita de Dumnezeu, aruncat in lume cu dispret de dumnezeu, asa cum condidera Heidegger. In om a binevoit sa Se altoiasca Dumnezeu, ca omul insusi sa fie altoit in Dumnezeu. Insusirile omului sunt capabile sa fie mijloace folosite de Dumnezeu pentru manifestarea...
Când părăsim păcatul, frica dispare, zice Sfântul Maxim. Și unde nu mai există groază, poate să crească dragostea. Este un proces de abandonare. Renunțăm la neglijență, la vanitate, la mândrie, la excentricități. Omul nu mai este îngrijorat nici de lungimea Căii, nici de oboseala...
Ajung acum la ultima şi cea mai importantă întrebare pusă teologiei ortodoxe de teoria modernă a evoluţiei: firea omului şi îndeosebi firea omului întâi-zidit, Adam. Spun că aceasta este cea mai importantă întrebare pusă de evoluţie fiindcă doctrina despre om, antropologia, se...
Credinta sincera ne duce inevitabil la frica de Dumnezeu. Credinta sincera ne ajuta sa ne punem serios problema vietii duhovnicesti. Solomon ne spune ca frica de Dumnezeu este inceputul intelepciunii
Uitat de Dumnezeu se spune despre un om foarte batran, despre un om parca uitat in viata, iesit de sub randuiala obisnuita a mortii. Unui astfel de om i s-a dus rostul, vremea lui a trecut, cu toate ale ei si cu toti ai sai. Moartea intra in firescul existentei
In rugaciunea "Tatal nostru” spunem la un moment dat "si nu ne duce pe noi in ispita". Au fost persoane care au atribuit termenului "ispita", sensul de "pacat". Dar "a ispiti” nu inseamna a pacatui, ci a ademeni, a tenta. Scopul ispitei este acela de a pune la incercare, de a verifica credinta...
Suferinta, intristare, suspin, neputinta, frustrare, deznadajduire, dezamagire, sunt un pachet de sentimente, cu care omul nu vrea sa aiba de-a face si se fereste cat poate sa nu intre in contact cu ele.
Duminica ce urmeaza, prima dupa Pogorarea Duhului Sfant, este inchinata tuturor sfintilor. Biserica a ales sa comunice si astfel, adica liturgic, faptul ca o conlucrare a Duhului Sfant cu omul are drept roada sfintenia.
Părinte Constantin Coman, două corăbii pline cu peşti pe un lac care fusese, să zicem aşa, sterp, înainte cu câteva ore. Două corăbii pline cu peşte, în faţa cărora omul pescar
Exista trei conditii necesare ale vindecarii sau ale izbavirii (mantuirii) noastre: 1) a nu invinui pe absolut nimeni si nimic pentru cele ce patimim; 2) a ne asuma intru totul boala sau suferinta, ca fiind ale noastre, chiar daca ele nu sunt urmare a unor pacate personale; 3) a insista, daca nu ni...