De ce spune Hristos ca n-a venit sa aduca pace, ci sabie?

De ce spune Hristos ca n-a venit sa aduca pace, ci sabie?

"Nu socotiti ca am venit sa aduc pace pe pamant; n-am venit sa aduc pace, ci sabie". Matei 10, 34

Cuvintele "Nu socotiti ca am venit sa aduc pace pe pamant; n-am venit sa aduc pace, ci sabie", ridica in noi semne de intrebare. Cunoastem ca Hristos ne-a indemnat sa fim tot timpul in pace cu semenii, a rostit de multe ori ca ne daruieste pacea Sa, iar acum spune ca nu a venit sa aduca pacea, ci sabia. Ca sa nu ne tulburam si sa intelegem corect aceste cuvinte, vom lua in discutie talcuirile Sfintilor.

Sfantul Ioan Gura de Aur spune ca prin aceste cuvinte Domnul ii mangaie pe ucenicii Sai, spunandu-le: "Sa nu socotiti ca voi sunteti pricina dezbinarii dintre oameni; Eu sunt Cel Ce fac aceasta, pentru ca sufletul oamenilor e asa! Nu va tulburati, dar, ca lucrurile se intampla impotriva asteptarilor voastre. Pentru aceasta am venit ca sa aduc razboi. Aceasta-i vointa Mea. Nu va tulburati, dar, daca pamantul este plin de razboaie si de intrigi. Cand va fi dat la o parte ceea ce-i mai rau, atunci cerul se va uni cu ceea ce-i mai bun".

Deci, sabia despre care vorbeste Mantuitorul este sabia persecutorilor impotriva adevarului mantuitor. Asadar, cel ce crede in Hristos si Ii urmeaza nu poate avea viata linistita alaturi de cei care nu cred sau nu Ii urmeaza.

In astfel de situatii, suntem chemati sa ridicam mana asa cum a ridicat-o Sfantul Apostol Petru cand se afunda in mare si sa strigam lui Hristos din toata fiinta noastra: "Doamne, ajuta-ma!". Si Mantuitorul ne va lua de mana si ne va izbavi de orice lupta si nedreptate.

Deci, nu Mantuitorul naste conflictul, insa venirea sa in lume genereaza acest conflict pentru ca lumea se afla sub o alta stapanire, a celui rau.

In alte talcuiri, sabia despre care vorbeste Hristos este sabia Duhului, care desparte adevarul de minciuna. In acest sens, Sfantul Nicolae Velimirovici spune:

"Asa a grait Domnul. A se citi: Nu am venit sa impac adevarul cu minciuna, intelepciunea si prostia, binele si raul, dreptatea si silnicia, bestialitatea si omenia, inocenta si desfranarea, pe Dumnezeu si pe mamona: ci am adus sabie, ca sa tai si sa le despart, incat sa nu se amestece. Cu ce sa le desparti, Doamne? Cu sabia adevarului. Ori cu sabia cuvantului Lui Dumnezeu, ceea ce e totuna: fiindca adevarul este cuvantul Lui Dumnezeu, si cuvantul Lui Dumnezeu este adevarul".

Daca in Evanghelia dupa Luca, capitolul al XXII-lea, versetul 36, Mantuitorul isi sfatuieste discipolii sa se inarmeze cu sabii: "cel care nu are sabie, sa-si vanda haina si sa-si cumpere", o face in sensul de a-i ridica pe cei ce lenevesc sa se inarmeze impotriva raului. Aici este vorba de sabia duhovniceasca. Sfantul Apostol Pavel indeamna crestinii sa aiba credinta drept aparatoare in lupta cu cel rau, zicand: "in toate luati pavaza credintei, cu care veti putea sa stingeti toate sagetile cele arzatoare ale vicleanului. Luati si coiful mantuirii si sabia Duhului, care este cuvantul lui Dumnezeu" (Efeseni 6, 16-17).

In concluzie, cel care crede in Hristos nu este chemat sa foloseasca sabia in numele Sau. Sa nu uitam ca in Gradina Ghetsimani, atunci cand Domnul a fost prins spre a fi dat mortii, Mantuitorul ii spune lui Petru ca "toti cei care scot sabia, de sabie vor pieri" (Matei 26, 52). Deci, nu raspunzand la rau cu rau, vom iesi biruitori. Din acest motiv, Biserica ne indeamna sa ne iubim unii pe altii si sa zicem fratilor si celor ce ne urasc pe noi.

Adrian Cocosila

 

23 Ianuarie 2019

Vizualizari: 3332

Voteaza:

De ce spune Hristos ca n-a venit sa aduca pace, ci sabie? 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Dumnezeu sa pazeasca iubirea. Taine care schimba familia si viata
Dumnezeu sa pazeasca iubirea. Taine care schimba familia si viata Tradiţia noastră bisericească îl vede pe om în perspectiva relaţiei cu Dumnezeu mai înainte de toate ca Tată. Aceeaşi nevoie de filiaţie o are fiecare dintre noi şi în relaţiile lui cu aproapele şi desigur cu cei dragi lui. Unii dintre noi suntem chemaţi 10.00 Lei
Asteptand pe Mirele Hristos. Sfinte femei care au mucenicit pentru Hristos
Asteptand pe Mirele Hristos. Sfinte femei care au mucenicit pentru Hristos Aici vei întâlni fete care au avut o viaţă diferită, care ardeau de dragoste dumnezeiască şi îşi doreau cu râvnă să plece la mănăstire şi cineva nu le lăsa să facă asta. Oamenii răi chinuiesc, lovesc sau constrâng. Aici vei sta cu basmaua băgată între 16.00 Lei
Dumnezeu si singuratatea
Dumnezeu si singuratatea Singurătatea are multe fețe și, negreșit, fiecare dintre noi se va regăsi în portretele și scenele de viață pe care părintele Haralambos Papadopoulos le reunește în acest volum, în care se întrețes tainic și gingaș tensiunea înfruntării și secretul 18.00 Lei
Mai presus decat armele
Mai presus decat armele O poveste despre dragoste și război, despre întâlnirea omului cu Dumnezeu „Scopul principal al cărților mele este de a trezi în inimile cititorilor mei capacitatea de a iubi, fără de care întâlnirea cu Dumnezeu va conduce nu la unirea cu El, ci la 32.00 Lei
Credinta ortodoxa si viata in Hristos
Credinta ortodoxa si viata in Hristos “Această sfântă carte e plină de mare înţelepciune. Ea este o tainică vistierie de înţelegere ascunsă a înţelepciunii lui Dumnezeu. Nu oriunde, nu oricine o poate pricepe. Totuşi, pe măsura fiecăruia dintre cei ce caută să o înţeleagă, conţine toate cele 18.00 Lei
Vinovatia - cea inchipuita si cea adevarata
Vinovatia - cea inchipuita si cea adevarata Cartea de faţă ne învaţă să vedem distincția – atât de delicată şi importantă – dintre vinovăţia nevrotică, autodevoratoare, distructivă, şi cea sănătoasă, care duce la însănătoşirea sufletească, la pocăinţă, la regăsirea de sine şi la apropierea de 25.00 Lei
Canonul de chilie al unui patriarh isihast - Sfantul Filotei Kokkinos al Constantinopolului
Canonul de chilie al unui patriarh isihast - Sfantul Filotei Kokkinos al Constantinopolului Preasfântul patriarh kyr Filotei Kokkinos către unul din frații sârguincioși care l-a întrebat cum să-și ducă viața în chilia sa; Scrisoarea bătrânului Teoctist către un frate care l-a întrebat stăruitor cum să-și țină canonul/regula de rugăciune, fiind 13.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact