Paradoxuri romanesti

Paradoxuri romanesti

In urma cu o luna, o cercetare sociologica data publicitatii, indica faptul ca institutia in care romanii au cea mai mare incredere este cea a casatoriei. Conform studiului, nu mai putin de 81% dintre romanii intervievati au sustinut ca au incredere in aceasta institutie, pe locul urmator clasandu-se Biserica, cu o incredere din partea populatiei de 72%.

Mi-ar fi placut sa cred in rezultatul studiului si as fi fost tare bucuros daca, intr-adevar, realitatea ar demonstra acest lucru, anume ca in tara noastra se traieste potrivit normelor morale. Din pacate, nu am motive intemeiate pentru a da crezare statisticii iar ceea ce ma face sa fiu sceptic este tocmai ceea ce putem observa cu totii in jurul nostru, zi de zi, in viata cotidiana. Certuri, scandaluri, divorturi, agresiuni de toate felurile si sub toate formele, saracie, imoralitate, toate aceste ”maladii” ale societatii fiind mai mult decat suficiente pentru a contrazice dur concluzia principala a analizei sociologice respective.

Pentru ultimii doi ani (2009 si 2010), statisticile INS au evidentiat faptul ca, dimpotriva, familia traditionala romaneasca este intr-un regres accentuat, ea destramandu-se pe fondul saraciei, violentei domestice, separarii partenerilor ca urmare obtinerii unor job-uri in afara tarii, a educatiei precare si a consumului excesiv de alcool. Numarul divorturilor pronuntate anul trecut a fost superior celui pronuntat in urma cu doi ani iar tendinta este, in continuare, de crestere. Mai mult, statisticile au indicat ca in 2009, aproape 30 % dintre nou-nascuti aveau mame necasatorite iar tara noastra se situeaza, de mai mult timp, pe un loc fruntas in privinta mamelor-minore.

Toate aceste date, extrem de ingrijoratoare si alarmante pentru sanatatea morala a unei natiuni, ar trebui sa puna pe ganduri clasa politica, guvernantii, conducatorii. Care insa, ce fac? Vorba unei reclame: ”Mai nimic”. Dimpotriva, isi aduc contributia la aceasta degradare permanenta prin tot felul de taieri aberante ale alocatiilor pentru copii, a indemnizatiilor pentru mame sau durata concediului post-natal ori trimiteri in somaj.

In plus, statul aproape ca incurajeaza divorturile prin introducerea acelor "divorturi administrative" pronuntate la primarie, astfel incat fara prea mare bataie de cap, cuplurile sa se desparta rapid. Cu alte cuvinte, in loc sa dezvolte si sa intareasca o institutie a mediatorului, care sa intervina la nevoie pentru a ajuta cuplurile care trec prin perioade mai dificile, administratia creeaza facilitati mai mult in directia separarii, lucru de-a dreptul aberant.

Cred ca si implicarea Bisericii in aceste aspecte trebuie sa fie mult mai pronuntata, mult mai activa. Ma gandesc ca in parohii, poate nu ar fi rau ca preotul sa vina in familiile credinciosilor nu doar cu ocazia diverselor momente religioase (Nasterea, Boboteaza etc), ci mult mai des, pentru a sta de vorba cu membrii familiei pe diverse subiecte, pe diverse probleme, sa devina un fel de sfatuitor, de sfetnic si indrumator.

Si ma uit din nou la Biserica Catolica, acolo unde daca nu este imposibil, este extrem de anevois si dificil sa divortezi, deoarece Biserica Catolica nu ingaduie acest lucru. Ei spun ca o casatorie trebuie sa fie indisolubila, adica nu se desface decat prin moartea unuia dintre soti. Se argumenteaza aici cu raspunsul lui Iisus cand a fost intrebat daca ii este permis unui barbat sa-si lase sotia: "De aceea va lasa omul pe tatal si pe mama sa si se va lipi de nevasata sa si cei doi vor fi un singur trup (...) Eu va spun ca oricine isi lasa nevasta, afara de pricina de desfrau, si ia pe alta este adulter si cine ia de nevasta pe cea lasata de barbat este adulter (Matei 19, 3-9). La noi, exista persoane care au divortat si recasatorit, inclusiv religios, de vreo 4-5 ori, fara ca Biserica Ortodoxa sa-si puna vreo intrebare, daca un asemenea lucru nu seamana mai mult cu desfraul, fara a avea nimic in comun cu Sfanta Taina a Casatoriei.

Toate acestea sunt lucruri alarmante dar trebuie insa privite in fata si intervenit pe toate caile cat mai este inca timp, pentru a reaseza familia romaneasca pe cale vietii crestine. Altfel, am putea ajunge prima natiune care dispare nu in urma unui razboi, ci inecata in propria mizerie si mocirla morala.

Adi Ionescu

Despre autor

Adi Ionescu Adi Ionescu

Colaborator
21 articole postate
Publica din 12 Mai 2011

Pe aceeaşi temă

06 Iulie 2012

Vizualizari: 2182

Voteaza:

Paradoxuri romanesti 0 / 5 din 0 voturi.

Cuvinte cheie:

casatoria nunta cununia

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Dumnezeu sa pazeasca iubirea. Taine care schimba familia si viata
Dumnezeu sa pazeasca iubirea. Taine care schimba familia si viata Tradiţia noastră bisericească îl vede pe om în perspectiva relaţiei cu Dumnezeu mai înainte de toate ca Tată. Aceeaşi nevoie de filiaţie o are fiecare dintre noi şi în relaţiile lui cu aproapele şi desigur cu cei dragi lui. Unii dintre noi suntem chemaţi 10.00 Lei
Asteptand pe Mirele Hristos. Sfinte femei care au mucenicit pentru Hristos
Asteptand pe Mirele Hristos. Sfinte femei care au mucenicit pentru Hristos Aici vei întâlni fete care au avut o viaţă diferită, care ardeau de dragoste dumnezeiască şi îşi doreau cu râvnă să plece la mănăstire şi cineva nu le lăsa să facă asta. Oamenii răi chinuiesc, lovesc sau constrâng. Aici vei sta cu basmaua băgată între 16.00 Lei
Dumnezeu si singuratatea
Dumnezeu si singuratatea Singurătatea are multe fețe și, negreșit, fiecare dintre noi se va regăsi în portretele și scenele de viață pe care părintele Haralambos Papadopoulos le reunește în acest volum, în care se întrețes tainic și gingaș tensiunea înfruntării și secretul 18.00 Lei
Mai presus decat armele
Mai presus decat armele O poveste despre dragoste și război, despre întâlnirea omului cu Dumnezeu „Scopul principal al cărților mele este de a trezi în inimile cititorilor mei capacitatea de a iubi, fără de care întâlnirea cu Dumnezeu va conduce nu la unirea cu El, ci la 32.00 Lei
Credinta ortodoxa si viata in Hristos
Credinta ortodoxa si viata in Hristos “Această sfântă carte e plină de mare înţelepciune. Ea este o tainică vistierie de înţelegere ascunsă a înţelepciunii lui Dumnezeu. Nu oriunde, nu oricine o poate pricepe. Totuşi, pe măsura fiecăruia dintre cei ce caută să o înţeleagă, conţine toate cele 18.00 Lei
Vinovatia - cea inchipuita si cea adevarata
Vinovatia - cea inchipuita si cea adevarata Cartea de faţă ne învaţă să vedem distincția – atât de delicată şi importantă – dintre vinovăţia nevrotică, autodevoratoare, distructivă, şi cea sănătoasă, care duce la însănătoşirea sufletească, la pocăinţă, la regăsirea de sine şi la apropierea de 25.00 Lei
Canonul de chilie al unui patriarh isihast - Sfantul Filotei Kokkinos al Constantinopolului
Canonul de chilie al unui patriarh isihast - Sfantul Filotei Kokkinos al Constantinopolului Preasfântul patriarh kyr Filotei Kokkinos către unul din frații sârguincioși care l-a întrebat cum să-și ducă viața în chilia sa; Scrisoarea bătrânului Teoctist către un frate care l-a întrebat stăruitor cum să-și țină canonul/regula de rugăciune, fiind 13.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact