Pelerinaj in Etiopia Ortodoxa

Pelerinaj in Etiopia Ortodoxa Mareste imaginea.

17 - 30 ianuarie 2010

2.299 Euro / grup de 26 persoane
Bonus pentru clienti fideli: 150 euro.

Etiopia este una dintre cele mai interesante destinatii crestine, pe care insa foarte putini oameni le viziteaza. Munti inalti (Addis Ababa este a treia capitala din lume ca altitudine, 2.408 metri), ape foarte albastre si savane. Se spune ca ca acesta este locul originii omenirii. Etiopia este o tara cu un trecut antic, a carei istorie scrisa dateaza de acum 2000 de ani.

Regina din Saba si Regele Solomon nu sunt doar personaje legendare. In secolul al IV-lea, in timpul Imperiului Axum, a luat nastere Biserica Ortodoxa Etiopiana, aceasta ramanand un pilon al culturii etiopiene, si astazi 51% din populatie apartinad acestei biserici.

Insula de ortodoxie intr-o Africa musulmana sau pagana, Etiopia este acum, cu cei aproape 37 milioane de ortodocsi, a doua tara ortodoxa din lume dupa Rusia. Doar ca saisprezece secole de izolare totala, determinate de conjunctura istorica in care a evoluat, au facut ca Biserica Ortodoxa Etiopiana sa aiba caracteristici pe alocuri ciudate, absolut proprii.

Etiopia Ortodoxa

Festivalul Timket este o ceremonie etiopiana fastuoasa, sute de calugari imbracati in robe viu colorate aducand replici ale Chivotului Legii de le bisericile proprii in Addis Ababa, pentru a fi slujite si stropite cu apa sfintita.

Ziua 1- 17 ianuarie: Sosire la Addis Ababa
Intalnire la aeroportul Otopeni la ora 8.30 dimineata, zbor la ora 10.50. cu escala 6 ore in Istambul. Sosire la Aeroportul International Bale (Addis Ababa) la ora 1.10 noaptea, unde ne vom intalni cu ghidul etiopian , transfer la hotel de 4 * (mic dejun inclus).

Regina din Saba este amintita nu doar in Vechiul Testament ( III Regi, cap10 si II Paralipomena, cap 9) dar si in Coran si in legendele etiopiene. Numita Makeda in traditia etiopiana, regina din Saba a ajuns pe tron in secolul zece inainte de Hristos. Simtindu-se nepregatita pentru demnitatea sa, a calatorit la Ierusalim, pentru a observa si a invata regulile statului evreu si pentru a-I pune vestitului, inteleptului Rege Solomon multe intrebari, pe care el le-a dezlegat pe rand, nelasand nimic necunoscut.

Impresionata de intelepciunea si bogatia marelui rege, regina din Saba i-a daruit acestuia 4,5 tone de aur, pietre pretioase si aromate, iar el i-a promis ca ii va da orice lucru pe care aceasta il doreste. Traditia spune ca din relatia celor doi s-a nascut un fiu, regele Menelik I, care s-a intors la Ierusalim de doua ori, prima data cand a implinit 22 de ani si a aflat cine este tatal sau – marele rege Solomon primindu-l cu mare fast, iar doua oara pentru a fi uns rege al Etiopiei de catre chiar tatal sau.

Etiopia Ortodoxa

Se pare ca la intoarcere Menelik I a adus in Etiopia nu doar pe fiul marelui preot evreu cu o escorta extrem de numeroasa de nobili evrei, dar a adus si Chivotul Legamantului ( in care se aflau Tablele Legii date de Dumnezeu lui Moise), pe care Statul Etiopian pretinde ca il detine, in original, pana astazi.

Datorita acestor evenimente, etiopienii ajung sa fie "popor ales", onoare intarita prin acceptarea crestinismului ca religie de stat inca din secolul 4, in timpul Regatului de la Axum a carui fondator este insasi Regele Menelik I. O serie de victorii impotriva musulmanilor a dat Regatului cu capitala la Axum control asupra drumurilor comerciale spre Marea Rosie, devenind cel mai puternic stat intre Imperiul Roman de Rasarit si Persia, cu legaturi comerciale cu Grecia, India, Arabia, Roma, Egipt.

Realizarile politice si economice ale acestei dinastii crestine care are descendenti in linie dreapta de la regele Solomon si fiul sau Menelik I continua pana in epoca moderna, pana in anul 1974, cand progresistul rege Haile Selassie a fost inlaturat printr-o sangeroasa lovitura de stat.

Ziua 2: 18 ianuarie: Addis Abeba (ajunul Festivalului Timket - Ajunul Bobotezii)
Addis Ababa - "Floare Noua". Cu o populatie de 2,7 milioane de locuitori (in 2007), Addis Abeba este centrul politic, economic si social al Etiopiei. Fondata de catre imparatul Menelik al II-lea in 1887, acest mare, dezordonat, dar ospitalier oras inca mai poarta marca exuberantei personalitati a intemeietorului sau. Addis Abeba este situata la poalele Muntilor Entoto (peste 3000 m), ceea ce o face sa fie a treia capitala din lume ca altitudine ( dupa La Paz - Bolivia si Quito - Ecuator).

Cu un climat montan sub-tropical, capitala Etiopiei are o medie anuala a temperaturilor de zi de 230 C si 80C noaptea. Temperaturile medii ale lunii ianuarie sunt de 240 C ziua si 60 C noaptea, cu sanse foarte reduse de precipitatii ( lunile cele mai ploioase sunt iulie - septembrie, cand temperatura scade la 210 C ziua / 100C noaptea).

Etiopia Ortodoxa

Addis Abeba este la fel de cosmopolita ca oricare dintre marile metropole ale lumii, arhitectura sa fiind foarte variata. Cladiri inalte de birouri, vile elegante, bungalouri functionale, hoteluri moderne, sali de conferinte si teatre – stralucind in marmura si aluminiu, stau alaturi de de case traditionale cu gard de nuiele, inconjurate de vite, oi, capre si pui. Addis Abeba pur si simplu a crescut intr-un mod natural, organic, aspectul sau actual reflectand acesta evolutie nestructurata.

Dupa micul dejun, facem turul orasului Addis Abeba, care include: Muzeul National, in interiorul caruia sunt expuse descoperiri arheologice si istorice, inclusiv faimosul complet hominid fosili cunoscut cu numele de "Lucy" - denumirea locala "Dinknesh" insemnand "tu esti minunata". Lucy, descoperita in 1974, este cea mai veche si totodata cea mai bine reconstituita fosila umanoida bipeda din lume, care apartine unei female care a trait acum 3,2 milioane de ani in Etiopia de astazi. O vizita la acest muzeu este o introducere pentru vizita care va urma in zona istorica a Etiopiei.

Muzeul Etnologic, care se afla in campusul principal al Universitatii Addis Ababa si este legat de Institutul de Studii Etiopiene, cu scopul de a pastra resursele culturale si istorice ale ecestei tari. Muzeul contine colectii complete, care descriu aproape toate grupurile tribal din Etiopia, prezentand astfel o vedere de ansamblu asupra istoriei, culturii si traditiilor poporului etiopian. Colectiile includ si grupurile triburilor nomade, stramosi ai omului cu mii de ani in urma.
Dupa-amiaza, participam la Festivalul Timket din Addis Abeba. Ajunul Bobotezii.
Cazare la Addis Ababa, hotel**** (cu mic dejun).

Faptele Apostolilor (cap 8, 26-39) arata cum famenul etiopian a fost luminat de Sfantul Apopstol Filip, cel care i-a talcuit proorocirile lui Isaia si i-a vorbit despre Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu intrupat. Etiopianul a crezut si a cerut botezul atunci, in apa aflata pe cale. La aceasta se adauga propovaduirea Evangheliei de catre Sfantul Apostol si Evanghelist Matei, cel care a primit moartea martirica in Etiopia, unde a fost ars pe rug, potrivit unor istorisiri pioase.

Etiopia Ortodoxa

Multi etiopieni sustin ca la acel moment istoric, relatat in Noul Testament, s-a produs increstinarea lor, dar recunoasterea oficiala a crestinismul ca religie de stat s-a produs in anul 341, cand regele Ezana a fost convertit la adevarata credinta de catre doi crestini sirieni, Frumentius si Aedissius. Frumentius a fost uns episcop de catre Atanasie, Patriarhul Alexandriei, in anul 346 si apoi s-a intors ca intaiul episcop crestin sub numele de Abuna Selama (Episcop al Pacii), fondand Biserica Ortodoxa Etiopiana.

Misiunea sa a fost de success avand sustinerea regelui Ezana, care la botez a primit numele de Abreha ("El a luminat"), Etiopia devenind o natiune crestina. Legatura dintre Biserica Etiopiana si Biserica Copta Egipteana este neintrerupta de 16 secole, numirea fiecarui patriarh etiopian facandu-se din strainatate, de catre Patriarhia Copta din Alexandria, pana in anul 1951, anul dobandirii autocefaliei.

Catre finalul secolului V, noua calugari au sosit din orient, probabil tot din Siria, trecand prin Egipt si au introdus monahismul in Etiopia. Pana in zilele noastre, monahismul este o trasatura dominanta a crestinismului etiopian. Cei noua calugari au incurajat traducerea Bibliei in limba Ge’ez, limba vorbita in aceale timpuri ( limba in care poporul etiopian are scrieri vechi de 2000 de ani). Si in prezent limbajul liturgic foloseste aceasta limba, care de multa vreme a fost abandonata de catre populatie.

Ziua 3: 19 ianuarie: Addis Abeba (Timket Festival, Boboteaza)
Dupa micul dejun participam la Festivalul Timket / Boboteaza etiopiana, un festival plin de culoare, in Addis Abeba. Dupa-amiaza, urcam pe Muntele Entoto pentru o vedere panoramica a orasului.

Muntele Entoto este cel mai inalt varf din Addis, cu o altitudine de 3200 de metri. Aici este locul primului palat al imparatului Menelik-al II-lea, fondator al orasului Addis Abeba. In biserica Sf. Maria a fost incoronat imparatul Menelik I. Tot de aici se poate admira capitala, inconjurata de campiile minunate din jur si conuri vulcanice, un loc unde poti respira aer tare, curat.
Cazare la Addis Ababa, hotel**** (cu mic dejun).

Etiopia Ortodoxa

Ziua 4: 20 ianuarie 2010: catre Debremarkos
Ne indreptam spre nord si vizitam Manastirea Debre Libanos din sec al 13 lea A fost ctitorita de catre Abuna Tekle Haymanot, un sfant care s-a nevoit stand intr un picior timp de 7 ani intr-o pestera, la Debre Libanos. Si astazi, daca un crestin doreste sa isi "mortifice trupul", participa la Sfanta Liturghie stand intr-un picior!

Apoi vom merge prin Cheile Nilului Albastru la Debre Markos. Nilul Albastru izvoraste din Lacul Tana din Etiopia, la o altitudine de 2150 m peste nivelul marii. Se varsa in Nilul Alb, ca afluent al Nilului. Debre Markos ( Sf. Marcu), o localitate la 2446 m altitudine, pe culmile defileului Nilului Albastru. Este bine cunoscut ca locul in care, in aprilie 1941, o mica armata de doar 300 de soldati etiopieni si aliati au infrant armata de 1400 italieni, eveniment marcant in caderea ocupatiei italiene.
Cazare la Shebel Hotel*** (mic dejun, dejun si cina)

Ziua 5: 21 ianuarie 2010: Bahir Dar
Dupa micul dejun, dimineata plecam spre Bahir Dar (250 km), un oras de pe malul lacului Tana, sursa Nilului Albastru si cel mai mare lac din Etiopia (3.600 km). Lacul Tana are treizeci si sapte de insule dintre care douazeci adapostesc biserici cu un semnificativ interes cultural si istoric. Pe insula Tana Cherqos traditia spune ca s-a odihnit Fecioara Maria la intoarcerea din Egipt; deasemenea se spune ca Frumentius, care a introdus crestinismul in Etiopia este ingropat in Tana Cherqos.

Dupa pranz, mergem la 32 km sud de Bahir Dar pentru a vizita celebra Cascada a Nilului Albastru, botezata de localnici cu numele Tis Isat (Fum De Foc). Apoi vom reveni la Bahir Dar si ne vom plimba,a dmirand pasarile din jurul Lacului Tana.
Cazare la Tana Hotel*** sau similar (mic dejun, dejun si cina)

Etiopia Ortodoxa

Ziua 6: 22 ianuarie 2010 : Pe Lacul Tana, Insula Bahir Dar, Manastirile Gorgora-Gondar
Dupa micul dejun de la hotel traversam cu barca Lacul Tana, cel mai mare lac etiopian si unul dintre cele mai mari lacuri situate la mare altitudine din lume. Etiopia este o tara a bisericilor. Bisericile de sat sunt de regula rotunde sau octogonale, cu un acoperis conic de iarba. Bisericile manastirilor sau vechile biserici sunt mai mari, rectangulare. Acest lucru reflecta faptul ca arhitectura bisericilor a preluat solutiile arhitecturale tipic africane; desi in centrul Sfintei Liturghii sunt Sfintele Taine si Chivotul Legamantului, insa participarea numeroasa, activa, cu muzica si tobe, a preotilor la Sfanta Liturghie "functioneaza" mult mai bine intr-un spatiu traditional, specific rotund. Iar Dumnezeu primeste slujba, dupa curatia inimii lor.

Mai intai vizitam Narga Silassie, biserica rotunda de pe insula Dek, cea mai mare insula de pe Lacul Tana. Biserica a fost construita in sec 18 de catre imparatul Mentwab si are multe fresce foarte bine pastrate. Exista, de asemenea, doua remarcabile si pitoresti "porti de apa" pe tarmurile opuse, spre partea de vest si cea de est, cu piete, turnuri cu doua etaje, in stilul Castelului Gondar, drumul pietruit ducand de la apa pana la biserica.

Continuam drumul spre Peninsula Zege; aici sunt caracteristice culturile de cafea, dar – ca si pe celelalte insule de pe lacul Tana – se pastreaza si o vegetatie naturala bogata. Exista sapte biserici pe peninsula, din care vizitam doua: Kidane Mihret si Azewa Mariam, celebre pentru frescele cu scene biblice viu colorate, elaborat pictate pe plafoane si peretii laterali.

Patrundem in partea de sud a lacului in forma de inima, pe insula cu Manastirea Kebran Gabriel, care cuprinde o mare si importanta biserica dedicata Sf.Arh. Gavariil. Cladirea construita in stilul Gondar este rotunda, cu doisprezece stalpi de piatra rosie Danqaz, legati prin arcuri. Frescele si icoanele pe panza ale acestei bieserici sunte renumite. Biserica este faimoasa mai ales datorita manuscriselor sale – unele foarte vechi si de mare valoare ( o reproducere a unui asemenea manuscris a fost preluata intr-un album UNESCO). Izolarea insulei a ajutat la salvarea acestor comori crestine, aceasta manastire fiind considerata loc sigur pentru manuscrisele trimise aici de catre alte biserici, aflate in calea lui Ahmed Gragn, conducatorul musulman din sec 16 care a pornit un adevarat jihad / razboi impotriva Imperiului Crestin Etiopian. Femeilor nu le e permis sa intre in manastirea Kibran Gabriel.

Etiopia Ortodoxa

Pe coasta de este a Lacului Tana vizitam Tana Cherkos. Traditia ne spune ca Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu si Pururea Fecioara Maria s-a odihnit sub un zid in timpul calatoriei spre Egipt a Sfintei Familii, ramnand aici trei luni si zece zile..Calugarii sustin ca detin un colier al Sf Maria, pe care aceasta l-lasat cand a plecat. Se spune, de asemenea, ca cesta a fost un loc sacru al evreilor. Menelik I si nobilii evrei, dupa ce fug de la regele Solomon, aduc Chivotul Legii la aceasta manastire si au construit un templu decorat cu oase intregi si pietre pretioase. Sase sute de ani mai tarziu, Chivotul Legii a fost adusa la Axum.

Biserica Etiopiana, mai mult decat oricare alta biserica crestina, a pastrat pana astazi multe practici evreiesti, traditia atenstand astfel originea legendara de "popor ales". Fiecare crestin etiopian este circumcise, crestinii foarte evlaviosi pastreaza atat sabatul cat si duminica, un Chivot al Legamantului este o parte esentiala a absolut fiecari biserici etiopiene si este scos in procesiuni la festivaluri ( marile sarbatori), preotii sacrifica o capra sau un mile pentru bolnavi.

Postul insa este ortodox, dupa aceleasi reguli si cu aceeasi intindere ca in Biserica Ortodoxa traditionala. Sarbatorile sunt aceleasi ca cele ale noastre, doar ca se serbeaza dupa calandarul etiopian. Parasim vaporul si vom merge la Gondar peste noapte, cazare in hotel 3*, pensiune completa.

Ziua 7: 23 ianuarie 2010: Turul orasului Gondar
Tur al orasului Gondar - in sec 17 si al 18-lea capitala Etiopiei. Pana in secolul 16, imparatii Imperiului Solomonic/Crestin Etiopian nu aveau capitala in locatii fixe, ci locuiau in corturi in campusuri temporare, mutandu-si familiile, suita, soldatii. Incepand cu Imparatul Menas, la 1559, imparatii au inceput sa petreaca sezonul polios ( de vara) langa Lacul Tana, revenind pe aceleasi locatii mereu. Gondar a fost intemeiat de catre Imparatul Fasilidas la anul 1635 si s-a dezvoltat ca asezare agricola si comerciala. Situata la 2.133 m altitudine, este in present un oras vizitat de turisti, datorita ruinelor palatelor regale si a bisericilor.
Turul include:

''ROYAL COMPOUND " ("Combinatia Regala"), cu multe castele majestuoase, construite in stilul architectural al Evului Mediu european, cum ar fi: cele doua castele etajate apartinand imparatului Fasiledes (1632 -1667), Biblioteca lui Fasilidas - fiul imparatului Yohannes (1667-1682; castelul in forma de sa a fiului lui Yohannes, imparatul Iyasu I (1682-1706)); sala mare sau "casa cantecului" a Imparatului Dawit III (1716-1721), in care au avut loc multe ceremonii; lungul V, forma ce cuprinde cele doua etaje din palat ce au apartinut sotiei celui din urma, craiasa Mentewab. Baia lui Fasiladas (Palatul Baii). Un plan dreptunghiular, cu pereti ingrijiti, care este umplut cu apa o data pe an, pentru festivitatile de Timket (Boboteaza); popular cunoscut ca "Palatul Bobotezei / Palatul imbaierii".

Cea mai frumoasa biserica a Gondarului este Debre Birhan Silassie sau "Treimea de pe Muntele Luminii / Muntele Schimbarii la Fata". Construita in timpul domniei imparatului Iyasu (1682-1706), biserica n a fost niciodata distrusa. Se spune ca atunci cand au musulmanii au incercat sa-I dea foc in 1881, acestia au fost atacati de albine si au fugit. Biserica este de plan dreptunghiular, similar cu cele ale arhitecturii antice Axumite. Zidurile din interior ale camerei din fata sunt acoperite cu picturi pe panza, lipite pe pereti. Plafonul este construit din grinzi groase si decorat cu serafimi ce privesc in jos.
Debre Tsahay Maryam, biserica rotunda Maryam a lui Debre Sahay Qwesqwam, ai carei pereti sunt alcatuiti din usi patrate si turnuri . Camerele de la nivelul superior apartin monahilor si au fost consolidate, renovate.
Cazare la Goha Hotel (3 * hotel) (mic dejun, dejun, cina).

Ziua 8: 24 ianuarie 2010: Spre Axum
Dupa micul dejun, in drum spre Axum vom trece prin cheile raului Tekeze. Axum este vechea capitala a Etiopiei si leagan al civilizatiei etiopiene. Axum este renumit si datorita obeliscurilor sale mai vechi de 2000 de ani, unele masurand pana la 33m inaltime, precum si datorita obiectivelor sale unice: baia si palatul reginei din Saba, mormintul imparatului Kaleb si ale altor imparati, muzeul arheologic, care este in general evaluat ca fiind cel mai bun din Etiopia, biserica Sf. Maria din Sion, unde se afla Chivotul Legii. Legenda spune ca fiul Reginei din Saba si al Regelui Solomon din Israel, regele Menelik a adus Chivotul Legii din Israel in Axum. Cazare la Yeha Hotel (3 * hotel) (B, L, D)

Ziua 9: 25 ianuarie 2010: tur Axum
In aceasta zi vizitam Muzeul Arheologic din Axum, Catedrala Sf. Maria din Sion - care este considerata a fi ultimul loc de pastrare al Chivotului Legii original. Dupa amiaza vizitam la celebrul "camp al obeliscului" (din sec 4 AD, sit inscris in Patrimoniul Mondial UNESCO), cu ruinele palatului si mormantul regelui Kaleb si al Regelui Gebre Meskel si resedinta legendarei Regine Sheba (9 lea i.Hr.). Cazare la Yeha Hotel (3 * hotel) (3 mese).

Ziua 10: 26 ianuarie 2010: Axum - Yeha Temple - DebreDamo - Adigrat
Dupa micul dejun mergem in oraselul Yeha pentru a vizita ruinele templului lui Yeha din sec. 5 i.Hr care desi fara acoperis, inca rezista. A fost un mare templu precrestin, alcatuit dintr-o singura camera alungita.. Templul este considerat a fi cea mai veche cladire din tara. Se viziteaza de asemenea si biserica Aba-Afse ( sec 6 d. Hr), care are acelasi corp cu templul si este in forma dreptunghiulara.

Dupa masa de pranz de la Adigrat mergem spre orasul Wukro dupa care, spre dreapta, mergem sa vizitam biserica Abraha Atsbeha ( 15km pe un drum de tara). Interiorul este decorat cu migala: crucea impunatoare pe planul bazilical, 13 piloni imensi sustin tavanul in forma dreptunghiulara. Biserica este decorata cu splendide picturi murale si picturi ilustrand Scene biblice si Vietile Sfintilor pictate ulterior sec 17. De asemenea, biserica detine multe sfintenii, cea mai importanta fiind fiind crucea care a apartinut lui Frumentius - primul episcop al Etiopiei ecleziastice ( sec 4) al carui nume a fost Abba Salama (Tatal pacii).

Ne intoarcem pe acelasi drum si vizitam biserica in piatra Wukro Cherkos, construita in sec 4 DH si vom admira plafonul si picturile. Interiorul bisericii este decorat simetric, cu generozitate Cazare la Géza Geressa sau Hohomma hotel (B, L, D)

Ziua 11: 27 ianuarie 2010: spre LALIBELA !!!

Astazi vom avea cea mai lunga calatorie de-a lungul unui drumul dur, creat de natura, dar va fi o frumoasa experienta, traversand un peisaj magnific (arii vaste, suisuri si coborasuri pitoresti). Veti avea ocazia sa vizitati Lacul Ashenge plin de pasari. Drumul continua spre Lalibela, iar cina si cazarea se vor face la Hotelul Ierusalim sau Roha 3* ( 3 mese)

Ziua 12: 28 ianuarie 2010: Lalibela
Localitatea Lalibela se afla peo stanca vulcanica si a fost initial cunoscuta sub numele de Roha. Orasul a fost mai tarziu numit Lalibela, atunci cand regele Lalibela i a construit bisericile din piatra ( sfarsitul sec 12, inceputul sec 13). In prezent, este considerata ca fiind una dintre cele mai mari minuni arhitecturale etiopiene si este pe locul al optulea in lume, in topul UNESCO al celor mai incredibile situri ale istoriei. Sunt peste 200 de biserici in Regiunea Lalibela, unele ascunse in pesteri adanci, si este de exceptie sa gasesti 11 biserici monolit intr-un singur areal geografic restrans. Aceste geniale bijuterii arhitecturale si inginesresti sunt adesea numite si "a opta minune a lumii". In aceasta zi se va explora complexul de pasaje subterane si cele 11 remarcabile biserici sapate in piatra din primul, al doilea si al treilea grup de biserici din Lalibela inclusiv Bete Giorgis (Sf. Gheorghe), care este cea mai frumoasa si completa biserica in forma de cruce, sapata in bloc monolithic de piatra, simbolizand Arca lui Noe. Cazare la hotelul Ierusalim sau Roha hotel (3 mese).

Biserica Ortodoxa (Tewahedo) Etiopiana, alaturi de Bisericile Copta Egipteana, Armeana, Siriana si Indiana face parte din Biserica Orientala Veche, ne-calcedoniana, care in prezent are dialog cu Biserica Ortodoxa Rasariteana in scopul intoarcerii la unitate. Ramasa ca o insula ortodoxa in mijlocul lumii musulmane, agresive, atacata si persecutata ulterior si de catolicismul portughez si de fascismul italian, timp de secole singura legatura cu crestinatatea a Bisericii Ortodoxe Etiopiene a fost Biserica Copta Egipteana, ceea ce explica izolarea si evolutia oarecum singulara, ciudata, a crestinismului etiopian.

In present in Etiopia 62% dintre locuitori sunt crestini – 51% din populatie fiind ortodoxa. Cu cei peste 37 milioane de membri, Biserica Ortodoxa Etiopiana este cea mai mare dintre bisericile orientale ortodoxe, fiind intrecuta, in intreaga arie a ortodoxiei, doar de Biserica Rusa.

Ziua 13: 29 ianuarie 2010: Lalibela - Dessie
Dupa un mic dejun matinal, plecam spre Dessie, trecand prin frumoasa zona Dib, vizitam Manastirea Hayik, fondata in sec 9 de catre Iyesus Mo’a, localizata pe plaja lacului Hayik. Mergem mai departe, pentru cazare la Dessie, Fasika Hotel.

Ziua 14: 30 ianuarie 2010: Addis Abeba
Ne intoarcem la Addis Abeba, de-a lungul partii drepte a Marelui Rift African. Seara grupul va fi invitat la o cina de ramas bun, petrecere ce va avea loc intr-unul din restaurantele traditionale unde se poate gusta din bucataria etiopiana si unde lumea se bucura de dansurile traditionale etiopiene. Transfer la aeroport pentru revenirea in Romania.

Preturile sunt calculate in functie de marimea grupului:

Pers/grup: 26 - 30, 21 - 25, 16 - 20; 11 - 15.
EURO: 2.299, 2.350, 2.450, 2.700.
Supliment pentru camera single: 290 euro.

Pretul include:


Biletul de avion
Loc in camera dubla, hotel***
Masa – mic dejun la Addis Abeba, 3 mese/zi in restul teritoriului
Toate transferurile si serviciile turistice indicate in program
Transportul in Etiopia
Ghid local, vorbitor de limba engleza,
Toate taxele de intrare, de bagaje etc
Inchirierea vaporului, a magarului (daca este cazul)
Taxe guvernamentale

Pretul nu include:


Viza de intrare ( 20 USD)
Pranzul si cina la Addis Abeba
Bauturile alcoolice
Bacsisurile
Cheltuielile personale ( cumparaturi)
Orice alte cheltuieli care nu sunt incluse in lista celor cuprinse in prêt

Informatii si inscrieri la: Agentia de turism „MIRIAM TURISM" Covasna
Mobil: 0723.645.180 (Maria Chirculescu).
Site: www.miriamturism.ro

11 Aprilie 2014

Vizualizari: 11653

Voteaza:

Pelerinaj in Etiopia Ortodoxa 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

Apologetikos
Asculta colinde de craciun

RETELE SOCIALE