Despre legea lui Dumnezeu si legea pacatului


CAPITOLUL XXII

Despre legea lui Dumnezeu si legea pacatului

Fiinta dumnezeiasca si vointa Lui este buna si mai presus de bunatate. Aceea este bun ceea ce vrea Dumnezeu. Legea este porunca care invata aceasta, pentru ca ramanand in ea sa fim in lumina. Calcarea acestei porunci este pacatul. Pacatul se naste prin ispita diavolului si prin acceptarea noastra nesilita si libera. Pacatul se numeste si lege (Romani VII, 23.).

Legea lui Dumnezeu (Roamni VII, 25.), urcandu-se in mintea noastra, ne atrage spre ea si excita constiinta noastra. Constiinta noastra se numeste "legea mintii noastre"( Romani VII, 23.). Ispita celui rau, adica legea pacatului, urcandu-se in madularele trupului nostru, ne ispiteste prin trup. Daca am calcat o data de bunavoie legea lui Dumnezeu si am acceptat ispita diavolului, atunci i-a dat ispitei intrare, vanzandu-ne pe noi insine pacatului. Pentru aceea corpul nostru este dus cu usurinta spre pacat. Mirosul si simtirea pacatului care se gaseste in trupul nostru, adica pofta si placerea trupului, se numeste si "legea din madularele trupului nostru".

Asadar "legea mintii mele", adica constiinta, se bucura de legea lui Dumnezeu, adica de porunca (Romani VII, 22.) si o voieste. Legea pacatului, insa, adica ispita care vine prin legea cea din madulare, adica prin pofta corpului, prin inclinatia, prin miscarea si prin partea irationala a sufletului, lupta, in virtutea firii mele compuse, contra legii mintii mele, adica a constiintei si ma face prizonier pe mine, care voiesc legea lui Dumnezeu si care o iubesc si care nu vreau pacatul (Romani VII, 23.). Prin dulceata placerii si prin pofta trupului si a partii irationale a sufletului, dupa cum am spus, rataceste si este convins sa slujeasca pacatului. "Dar ceea ce era cu neputinta legii, intrucat era neputinciosa din pricina carnii, aceea a facut Dumnezeu, trimitand pe Fiul Lui in asemanarea trupului pacatului"( Romani VIII, 3.) - caci a luat trup, dar nici intr-un caz pacatul - "a osandit pacatul in trup ca sa fie implinita dreptatea legii in aceia care nu umbla potrivit trupului, ci potrivit Duhului"( Ropmani VIII, 3-4.). Caci "Duhul vine in ajutor slabiciunii noastre" (Romani VIII, 26.) si da putere legii mintii noastre contra legii din madularele noastre. Caci cuvintele: "Nu stim sa ne rugam cum trebuie, dar insusi Duhul se roaga pentru noi cu suspinuri negraite", arata ca ne invata ce vom cere in rugaciune. Prin urmare este cu neputinta sa indeplinim poruncile Domnului fara de rabdare si rugaciune.

Carti Ortodoxe

Cuprins

Plante tamaduitoare. Remedii naturale pentru cele mai intalnite boli
Plante tamaduitoare. Remedii naturale pentru cele mai intalnite boli După 30 de ani petrecuți în comuniune cu natura, Nicolae Onu și Mihaela Onu îți arată care sunt plantele tămăduitoare ce alină durerile trupului și suferințele sufletului. De la roinița care liniștește creierul și sufletul, la ciupercile care se luptă cu 73.89 Lei
Icoana Sfintei Treimi a cuviosului Andrei Rubliov sau Celalalt Paraclet
Icoana Sfintei Treimi a cuviosului Andrei Rubliov sau Celalalt Paraclet În acest volum, părintele schimarhimandrit Gabriel Bunge ne oferă tulburătoarea poveste a celei mai faimoase icoane a Ortodoxiei: Troița Cuviosului iconar Andrei Rubliov. Uitat sau deformat în interpretările moderne, secretul teologic și duhovnicesc al 37.00 Lei
Cuvioasa Parascheva. Viata, minunile, acatistul
Cuvioasa Parascheva. Viata, minunile, acatistul Troparul Cuvioasei Întru tine, Maică, cu osârdie s-a mântuit cel după chip, că luând CRucea ai urmat lui Hristos și lucrând ai învățat să nu se uite la trup căci este trecător, ci să poarte grijă de suflet, de lucrul cel nemuritor. Pentru acesta și cu în 16.91 Lei
Mangaiere pentru bolnavi
Mangaiere pentru bolnavi În Condacul al 8-lea din Acatistul Slavă lui Dumnezeu pentru toate putem citi: Cât de apropiat ești de noi în ziua bolii! Tu Însuți îi cercetezei pe cei bolnavi, Tu Însuți Te apleci spre patul celui suferind. Și inima lui stă de vorbă cu Tine. Tu luminezi 31.71 Lei
Viata Maicii Domnului in traditia bizantina
Viata Maicii Domnului in traditia bizantina Relativa puținătate a episoadelor evanghelice care o au în centru pe Maica Domnului reflectă atât centralitatea hristologică a Evangheliei Bisericii, cât și discreția și smerenia exemplară care au caracterizat întreaga existență pământească a Fecioarei 37.00 Lei
Despre Maica Domnului si sfinti
Despre Maica Domnului si sfinti Cuvintele Sfântului Nectarie sunt ­descoperire a învățăturii celei adevărate și ­drept‑slăvitoare și, totodată, izvod de rugăciune necontenită, înăl­țân­du‑ne inimile și cugetele la Dumnezeu spre a primi vindecare, luminare și întărire.  15.86 Lei
File de Pateric din imparatia monahilor, Sfantul Munte Athos
File de Pateric din imparatia monahilor, Sfantul Munte Athos Sfântul Munte se aseamănă unui stup. Așa cum în acesta există cuiburi de albine, tot astfel şi în Athos – multe chilii monahale. Şi, precum în stup fără încetare zumzăie albinele, tot la fel şi în Athos monahii, ziua şi noaptea, rostesc psalmi şi imnuri 47.57 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact