SFANTUL IGNATIE AL ANTIOHIEI

Sfantul Ignatie al Antiohiei

Viata.

Ignatie este considerat ca fiind "unul din caracterele cele mai originale ale Bisericii primare". Toate informatiile despre el provin din cele "sapte scrisori" autentice ale sale (certificate de Irineu, Origen, Eusebiu si Ieronim). Ne este descris pe larg, in trasaturi de foc, ceea ce a facut ca numele sau de Ignatie sa fie derivat din cuvantul latin "ignis" (foc). In toate formulele de adresare din introducerile celor sapte scrisori, el se numeste "Teoforul". Sfantul Ignatie a fost al treilea episcop al Antiohiei (daca Petru a fost primul) sau al doilea (daca Evodiu a fost primul). Martiriul Sfantului Ignatie este un lucru cert, el fiind condamnat sa fie sfasiat de fiare si, de la Antiohia la Roma, a mers sub escorta a 10 soldati - numiti de el "leoparzi" (Romani, V, 1). Spre Roma, a mers parte pe mare, parte pe uscat (prin Asia Mica si prin Europa).

Cu ocazia acestui drum si-a redactat si scrisorile sale. S-a oprit la Smirna, unde a fost oaspetele Sfantului Policarp si unde a primit delegatiile si episcopii Bisericilor din Efes, Magnesia (pe Meandur si Tralli) carora, la despartire, le-a dat o scrisoare de multumire si de sfaturi adresate comunitatilor lor. Tot de aici, el scrie si crestinilor din Roma, pentru a-i ruga sa nu intervina la autoritati spre a-1 salva de la moarte. La Troada afla vestea fericita a incetarii persecutiei in Biserica Antiohiei; tot de aici trimitand scrisori crestinilor din Filadelfia, celor din Smirna si lui Policarp insusi. A traversat apoi Macedonia (pe via Ignatia), pana la Dyrrachium (Durazzo), trecand pnn Filipi si Tesalonic. Filipenii l-au primit cu multa dragoste, scriind antiohienilor prin Sfantul Policarp si rugandu-l pe acesta sa le trimita scrisorile Sfantului Ignatie, pe care le avea. Aceasta cerere a provocat scrisoarea Sfantului Policarp catre filipeni.

Dupa relatarea antiohiana, Sfantul Ignatie a suferit moartea prin fiare (animale) in amfiteatru, catre sfarsitul spectacolelor date de Traian in cinstea victoriei acestuia impotriva dacilor (apectacolele tinand un an - 107). Din trupul sau n-au ramas decat oasele cele mai tari, pe care crestinii, ridicandu-le, le-au dus in Antiohia, unde ele au primit inca de la inceput un adevarat cult.

Biserica ortodoxa praznuieste pe Sfantul Ignatie la 20 decembrie, iar cea catolica la 1 februarie.

Opera.

Sfantului Ignatie i s-au atribuit mai multe opere decat a scris aceste in realitate. Autentice sunt. numai cele sapte scrisori adresate:
     1. efesenilor
     2. magnesienilor
     3. trallienilor
     4. romanilor
     5. filadelfienilor
     6. smirnenilor
     7. Sfantului Policarp.

Autenticitatea acestor opere e garantata de scrisoarea Sfantului Policarp catre filipeni, de Eusebiu si de Ieronim.

Doctrina.

Hristologia - centru al teologiei ignatiene; Hristos, pe care el tine sa-L fereasca, in Biserica, de fiarele eretice, de ierburile diavolului, de plantele parazite si de imputiciunile diavolului, care sunt ereziile.

Hristos, Cel din afara timpului si invizibil, S-a facut pentru noi vizibil. El, Cel ce nu putea fi niciodata atins si era nepatimitor, S-a facut patimitor, suferind in tot chipul pentru noi. Hristos este Marele Preot, mai presus de toti preotii (si ei sunt buni). Lui I s-au incredintat sfintele sfintilor, singurul Caruia I s-au descoperit cele ascunse ale lui Dumnezeu. Hristos este usa Tatalui prin care intra Avraam, Isaac, Iacob, profetii, Apostolii si Biserica. Toate acestea sunt spre unirea cu Dumnezeu.

Sfanta Euharistie - doctrina nemuririi, antidotul de a scapa de moarte si de a trai vesnic in Hristos. Euharistia este trupul Mantuitorului Hristos, trup care a suferit pentru pacatele noastre si pe care Tatal, in bunatatea Lui, L-a inviat.

Biserica - este numita altar. Ignatie intrebuinteaza, pentru prima data in istoria literaturii crestine, expresia de "Biserica universala" (katholiki Ekklisia). Biserica universala care se afla acolo unde e Hristos.

Ierarhia bisericeasca - prezentata precis si amanuntit. Comunitatile sunt conduse de cate un episcop si episcopii sunt asezati pana la marginile pamantului. Fara episcop nu se poate face nimic, cu toate ca el nu concentreaza in sine exclusiv intreaga ierarhie si intreaga Biserica. Sfantul Ignatie precizeaza: "Va indemn, straduiti-va sa faceti totul in acelasi gand cu Dumnezeu, sub presedintia episcopului in locul lui Dumnezeu si a preotilor in locul colegiului apostolic si a diaconilor foarte dulci mie si carora li s-a incredintat slujirea lui lisus Hristos". Este o viata de obste in care toate sunt impreuna si toate se fac impreuna. Sfantul Ignatie recomanda Sfantului Policarp: "colaborati unii cu altii, luptati impreuna, mergeti impreuna, suferiti impreuna, dormiti impreuna, sculati-va impreuna, ca iconomi, asistenti si slujitori ai lui Dumnezeu".

Sclavii - sunt tratati cu dulceata. In Biserica lui Hristos, toti suntem egali, insa cu acest gand, ei sa nu se ingamfe, ci sa slujeasca slavei lui Dumnezeu, pentru ca sa obtina de la Acesta o libertate mai mare. Ei sa nu doreasca a fi eliberati cu bani din fondul comun, ca sa nu ajunga sclavi ai poftei.

Carti Ortodoxe

Cuprins

Plante tamaduitoare. Remedii naturale pentru cele mai intalnite boli
Plante tamaduitoare. Remedii naturale pentru cele mai intalnite boli După 30 de ani petrecuți în comuniune cu natura, Nicolae Onu și Mihaela Onu îți arată care sunt plantele tămăduitoare ce alină durerile trupului și suferințele sufletului. De la roinița care liniștește creierul și sufletul, la ciupercile care se luptă cu 73.89 Lei
Icoana Sfintei Treimi a cuviosului Andrei Rubliov sau Celalalt Paraclet
Icoana Sfintei Treimi a cuviosului Andrei Rubliov sau Celalalt Paraclet În acest volum, părintele schimarhimandrit Gabriel Bunge ne oferă tulburătoarea poveste a celei mai faimoase icoane a Ortodoxiei: Troița Cuviosului iconar Andrei Rubliov. Uitat sau deformat în interpretările moderne, secretul teologic și duhovnicesc al 37.00 Lei
Cuvioasa Parascheva. Viata, minunile, acatistul
Cuvioasa Parascheva. Viata, minunile, acatistul Troparul Cuvioasei Întru tine, Maică, cu osârdie s-a mântuit cel după chip, că luând CRucea ai urmat lui Hristos și lucrând ai învățat să nu se uite la trup căci este trecător, ci să poarte grijă de suflet, de lucrul cel nemuritor. Pentru acesta și cu în 16.91 Lei
Mangaiere pentru bolnavi
Mangaiere pentru bolnavi În Condacul al 8-lea din Acatistul Slavă lui Dumnezeu pentru toate putem citi: Cât de apropiat ești de noi în ziua bolii! Tu Însuți îi cercetezei pe cei bolnavi, Tu Însuți Te apleci spre patul celui suferind. Și inima lui stă de vorbă cu Tine. Tu luminezi 31.71 Lei
Viata Maicii Domnului in traditia bizantina
Viata Maicii Domnului in traditia bizantina Relativa puținătate a episoadelor evanghelice care o au în centru pe Maica Domnului reflectă atât centralitatea hristologică a Evangheliei Bisericii, cât și discreția și smerenia exemplară care au caracterizat întreaga existență pământească a Fecioarei 37.00 Lei
Despre Maica Domnului si sfinti
Despre Maica Domnului si sfinti Cuvintele Sfântului Nectarie sunt ­descoperire a învățăturii celei adevărate și ­drept‑slăvitoare și, totodată, izvod de rugăciune necontenită, înăl­țân­du‑ne inimile și cugetele la Dumnezeu spre a primi vindecare, luminare și întărire.  15.86 Lei
File de Pateric din imparatia monahilor, Sfantul Munte Athos
File de Pateric din imparatia monahilor, Sfantul Munte Athos Sfântul Munte se aseamănă unui stup. Așa cum în acesta există cuiburi de albine, tot astfel şi în Athos – multe chilii monahale. Şi, precum în stup fără încetare zumzăie albinele, tot la fel şi în Athos monahii, ziua şi noaptea, rostesc psalmi şi imnuri 47.57 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact