INDRACIREA


INDRACIREA

1001. -Indracirea este o boala in primul rand de natura spirituala dar care poate deveni si trupeasca, adica psihofizica. Diavolul nu se poate atinge de om fara voia lui Dumnezeu si numai in masura in care i se ingaduie (Iov. 1,6-12; 2,2-8). El lucreaza prin oamenii rai (Iov. 2, 9-10; III Reg. 22, 20-23; Ioan 4, 41). In Evanghelie se face deosebire intre indraciti, lunatici, epileptici (Matei 4,4, 24). Diavolul se atinge de om in diferite forme; ii ia avutul care este prelungirea vietii ca la Iov; il loveste cu boala vrajbei si a dusmaniei (Jud. 9, 23; I Regi 16,14; 18-10), el raneste trupeste pe om ca pe Iov; se atinge de sanatatea sufletului ca la Saul. Adevarata indracire se manifesta cand diavolul raneste si trupul si sufletul in proportii diferite asa cum se constata in Scriptura (I Cor. 21,1; II Regi 24,1; Zah. 3,1-2; Matei 8, 26-32; 17,14-18; Marcu 123-26; 7, 25-30; Luca 8,27-32; 9, 23-42; 11,14; 3,11-13; F. Ap. 16,16).

1002. -Indracirea are mai multe infatisari si variate lucrari. Diavolul poate sa insufle oricarui om ganduri rele si sa-l puna in situatie de a pacatui (Fac. 3, 1-7; Matei 4, 7-12; II Cor. 11, 3-4; Efes. 4, 14; 6, 6-12; II Petru 3,17). Omul care se invoieste cu pacatul si-l cultiva cu stiinta si cu vointa, contrar legilor Domnului, ajunge sa i se stapaneasca mintea si faptele pana la pierzare ca si vrajitorii (iov. 8, 44; Ex. 7, 22; F. Ap. l, 10; I Tim. 3, 7). Omul care ajunge sa fie posedat de diavolul, sub diferite forme huleste pe Dumnezeu si cele sfinte (Marcu I, 23-27; Luca 8, 27-37), care nu poate fi primit la nici-o taina a Bisericii (Cartag. 18; Timotei 2, 3-13) decat la rugaciunile SfantuJui Vasile (Luca 11, 24-26; Marcu 9,17-29). Sunt cazuri de slobozire a ispitei diavolului, oranduite de providenta ca sa preintampine alte pacate mai mari, iar omul ramane mai mult sau mai putin evlavios (Luca 19, 14- 23; 13,16; II Cor. 12, 7; Tim. canon 2, 3, 4, 15).

1003. -Biserica osandeste pe cei ce se prefac ca sunt indraciti (VI ec. 60). Pentru vindecarea indracitilor, pe langa rugaciunile Bisericii se recomanda si doctorii trupesti caci si ele sunt de Ia Dumnezeu. Cel ce se vindeca poate fi chiar hirotonit (Apost. 79) prin asemanarea cu Maria Magdalena din care s-a scos sapte draci (Marcu 16, 9; Luca 8, 2-3).

Carti Ortodoxe

Cuprins