1.
Se gaseste in arhive cum ca profetul Ieremia le-a poruncit celor ce plecau in robie sa ia foc, asa cum s'a aratat, 1
2Mac 1:19
2.
si cum profetul, dandu-le sulul legii, le-a poruncit sa nu uite poruncile Domnului si sa nu-si rataceasca mintea atunci cand vor vedea chipuri de argint si de aur, cu podoabele lor.
3.
Si, printre alte spuse asemanatoare, ii indemna sa nu-si indeparteze legea de la inima.
4.
In aceasta scriere se afla si aceea ca, instiintat printr'o descoperire, profetul a luat cu el cortul si chivotul, atunci cand a plecat in muntele unde Moise, urcat pe el, a vazut mostenirea lui Dumnezeu. 2
Dt 34:1
5.
Cand a sosit, Ieremia a gasit un loc in chip de pestera, unde a pus cortul, chivotul si jertfelnicul tamaierii, dupa care a astupat intrarea.
6.
Iar unii din cei care-l insotisera au venit mai pe urma ca sa insemne drumul, dar nu l-au mai gasit.
7.
Cand a aflat Ieremia, i-a ocarat, zicand: "Locul acela va ramane necunoscut pana cand Dumnezeu Isi va fi adunat din nou poporul si Se va arata milostiv.
8.
Atunci Domnul va arata din nou acele lucruri, cand si slava Domnului se va arata asemenea norului, asa cum s'a aratat ea in vremea lui Moise si atunci cand Solomon a cerut ca locasul sa fie sfintit cu marire".
Ies 40:31, Ies 40:34, 3Rg 8:22-23, 2Par 6:14
9.
Se spunea, de asemenea, ca acesta, fiind inzestrat cu intelepciune, a adus jertfe de sfintire si ispravire a templului.
10.
Asa cum Moise I s'a rugat lui Dumnezeu, iar din cer s'a pogorat un foc care a mistuit jertfa, tot astfel s'a rugat si Solomon, iar focul s'a pogorat si a mistuit arderile-de-tot.
Lv 9:24, 2Par 5:14, 2Par 6:14, 2Par 7:1, 2Mac 1:29
11.
Moise a zis: "De vreme ce jertfa pentru pacat n'a fost mancata, a fost mistuita".
Lv 10:16-17
12.
In acelasi fel, Solomon a praznuit cele opt zile ale sarbatorii. 3
13.
Aceleasi fapte erau istorisite in Arhive si in Amintirile lui Neemia si cum acesta, intemeind o biblioteca, a adunat in ea cartile privitoare la regi si la profeti si cele privitoare la David, precum si scrisori regale cu privire la sfintele prinoase. 4
14.
In acelasi fel, Iuda a adunat toate scrierile risipite din pricina razboiului pe care l-am avut, iar ele se afla la noi;
15.
asadar, daca aveti trebuinta de ele, trimiteti oameni care sa vi le aduca.
16.
Si cum noi suntem pe cale de a sarbatori curatirea templului, va scriem: bine veti face daca si voi veti sarbatori aceste zile.
17.
Dumnezeu, Cel ce Si-a mantuit intregul popor si Care le-a dat tuturor mostenirea, regalitatea, preotia si sfintenia, 5
18.
asa cum fagaduise prin lege, acest Dumnezeu - nadajduim noi - in curand Se va milostivi de noi si ne va aduna de peste tot de sub cer in Locul cel sfant; caci El ne-a smuls din marile necazuri si a curatit Locul.
Dt 30:4, Ne 1:9
19.
Despre Iuda Macabeul si fratii sai, despre curatirea marelui templu si sfintirea jertfelnicului,
20.
ca si despre razboaiele impotriva lui Antioh Epifan si a fiului sau Eupator,
21.
despre aratarile venite din cer celor ce barbateste s'au nevoit pentru iudaism in asa fel incat, in pofida numarului lor mic, au coplesit tara si au alungat hoardele barbare,
22.
au redobandit templul renumit in toata lumea, au eliberat cetatea si au reasezat legile care fusesera desfiintate - Domnul, in marea Sa bunatate, fiindu-le milostiv -,
23.
pe acestea toate, istorisite de catre Iason din Cirene in cinci carti, noi vom incerca sa le prescurtam in una singura.
24.
Caci, luand seama la sumedenia de numere, la nevointa pe care o incearca cei ce vor sa urmareasca, in curgerea lor, povestirile acestei istorii - aceasta, din pricina multimii materiei -,
25.
ne-am ingrijit sa facem ceva pe placul celor ce doresc sa citeasca si spre usurinta celor ce si-au pus la inima sa treaca faptele pe seama tinerii lor de minte, ceva folositor pentru toti, oricare ar fi ei. 6
26.
Pentru noi, cei ce am luat asupra-ne truda acestei prescurtari, treaba nu e deloc usoara; ea cere sudoare si nesomn,
27.
asa cum nu-i deloc usor celui ce pregateste un ospat si cauta multumirea celorlalti. Cu toate acestea, pentru multumirea obsteasca ne-am impovarat de bunavoie cu aceasta truda,
28.
lasand autorului cercetarea amanuntita a fiecarui fapt, pentru ca noi sa ne sfortam a urma regulile prescurtarii.
29.
Ca precum mesterul unei case noi trebuie sa se ingrijeasca de toata cladirea, iar cel ce se apuca s'o infrumuseteze cu zugraveli trebuie sa cerceteze tot ceea ce e potrivit pentru podoaba, tot asa cred eu ca se intampla cu noi.
30.
A zabovi asupra fiecarui fapt, a povesti pe larg despre toate, a-si bate capul cu fiecare amanunt, aceasta e treaba celui care scrie istoria;
31.
dar a urmari strangerea istorisirii si a lasa deoparte dorinta de a o povesti in toata intinderea ei, iata sarcina celui ce face o prescurtare.
32.
Asadar, sa incepem aici istorisirea noastra, fara sa adaugam ceva la cele de mai sus; caci lucru prostesc ar fi sa te arati lung in precuvantare, in timp ce istoria in sine o scurtezi.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate.
Va puteti administra preferintele in .
Pentru a continua utilizarea serviciilor oferite de site-ul CrestinOrtodox.ro, avem nevoie de acordul dumneavoastra la modificarile aduse la Termeni si Conditii.