Moise primeste darurile poporului. Facerea cortului sfant.

  • 1. Asadar, Betaleel, Oholiab si toti priceputii carora Domnul le daduse intelepciune si iscusinta intru a sti sa faca tot felul de lucruri pentru locasul cel sfant, au facut totul dupa cum le poruncise Domnul.
    Ies 31:2-11, Ies 35:30

  • 2. Iar Moise i-a chemat pe Betaleel, pe Oholiab si pe toti priceputii carora le daduse Domnul iscusinta, ca si pe toti cei pe care-i tragea inima sa vina si sa lucreze de bunavoie.

  • 3. Si au luat ei de la Moise, ca sa le lucreze, toate prinoasele pe care fiii lui Israel le adusesera pentru lucrarile sfantului locas; la acea vreme inca se mai primeau prinoase de la cei ce le aduceau dis-de-dimineata.

  • 4. Atunci toti mesterii care lucrau la sfantul locas, lasandu-si fiecare lucrul cu care se'ndeletnicea, au venit 1 si i-au spus lui Moise: "Poporul aduce mult mai mult decat trebuie pentru lucrarile poruncite de Domnul sa fie facute".

  • 5. Atunci Moise a dat porunci si s'a strigat in tabara: - Nici barbat si nici femeie sa nu mai aduca daruri pentru sfantul locas!... Iar poporul s'a oprit si n'a mai adus.

  • 6. Caci material era destul pentru toate lucrarile ce trebuiau facute; ba mai si prisosea.

  • 7. Atunci toti mesterii care lucrau la cort au facut pentru cort zece scoarte de in topit si de matase violeta, purpurie si stacojie; si'n tesatura lor au facut heruvimi, lucrati cu iscusinta.
    Ies 26:1

  • 8. Lungimea unei scoarte era de douazeci si opt de coti, iar latimea unei scoarte era de patru coti. Toate scoartele aveau aceeasi masura.

  • 9. Cinci scoarte au fost prinse una de alta de-o parte, iar celelalte cinci au fost prinse una de alta in cealalta parte.
    Ies 26:3-5

  • 10. Apoi au facut cheotori de matase violeta pe marginea scoartei din marginea jumatatii intai de acoperis, unde trebuia unita cu jumatatea a doua; de asemenea, au facut si pe marginea jumatatii a doua, unde aceasta trebuia unita cu cea dintai; cincizeci de cheotori au facut la o jumatate de acoperamant si cincizeci de cheotori au facut la cealalta, si cheotorile acestea erau unele in dreptul altora.
    Ies 26:3-5

  • 11. Au mai facut cincizeci de copci de aur, si cu copcile acestea au unit scoartele cele impreunate, si astfel s'a alcatuit acoperisul cortului.

  • 12. Apoi au facut unsprezece invelisuri de par de capra, care sa acopere cortul pe deasupra.
    Ies 26:7

  • 13. Lungimea unui invelis era de treizeci de coti, iar latimea de patru coti; toate cele unsprezece invelisuri aveau aceeasi masura; cinci invelisuri erau unite de-o parte, iar celelalte sase erau unite de cealalta parte.
    Ies 26:9

  • 14. Au facut cincizeci de cheotori la un invelis, pe marginea ingemanarii cu celalalt, si tot cincizeci de cheotori au facut pe marginea celuilalt invelis, care se unea cu primul.
    Ies 26:5

  • 15. Si au facut cincizeci de copci de arama; copcile le-au prins de cheotori si au impreunat invelisurile, care s'au facut una.
    Ies 26:11

  • 16. Apoi i-au facut cortului un acoperis din piei de berbec vopsite'n rosu, iar deasupra acestuia, un acoperis din piei de culoarea iachintului.
    Ies 26:14-16

  • 17. I-au facut cortului pilastri din lemn de salcam.
    Ies 26:14-16

  • 18. Fiecare pilastru avea lungimea de zece coti, iar latimea de un cot si jumatate.
    Ies 26:14-16

  • 19. Fiecare pilastru avea doua cepuri, asezate unul in dreptul celuilalt.

  • 20. Asa au facut toti pilastrii cortului: douazeci de pilastri pentru latura de miazazi; sub acesti douazeci de pilastri au facut patruzeci de talpice de argint,
    Ies 26:18

  • 21. cate doua talpice la fiecare pilastru, pentru cele doua cepuri ale lui.

  • 22. Pentru latura a doua, cea dinspre miazanoapte, au facut alti douazeci de pilastri, iar acestora le-au facut patruzeci de talpice de argint, cate doua talpice de fiecare pilastru, pentru cele doua cepuri ale lui;
    Ies 26:20-23

  • 23. iar pentru partea dindarat a cortului, cea dinspre asfintit, au facut sase pilastri.
    Ies 26:20-23

  • 24. Au mai facut doi pilastri pentru cele doua unghiuri din spate ale cortului.
    Ies 26:20-23

  • 25. Acestea erau unite jos si sus, asa incat alcatuiau un intreg.

  • 26. Si asa, cu cei doi pilastri de la cele doua unghiuri din partea de dindarat a cortului s'au facut opt pilastri, iar acestia aveau intru totul saisprezece talpice de argint, cate doua talpice sub fiecare pilastru.

  • 27. Apoi au facut cinci barne din lemn de salcam pentru pilastrii de pe o latura a cortului,
    Ies 26:26

  • 28. si cinci barne pentru pilastrii de pe cealalta latura;

  • 29. si cinci barne pentru pilastrii din partea de dinapoi a cortului, cea dinspre asfintit,

  • 30. iar barna din mijloc trecea prin pilastri de la un capat la celalalt [al pereteluii.

  • 31. Pilastrii i-au imbracat cu aur.

  • 32. Inelele, prin care se varau barnele, le-au facut de aur; si tot cu aur au imbracat si barnele.

  • 33. Dupa aceea au facut o perdea de in topit, tesut in violet, purpuriu si stacojiu, iar pe ea au facut chipuri de heruvimi, alese cu iscusinta;
    Ies 26:31, Ies 26:33

  • 34. si au atarnat-o de patru stalpi din lemn de salcam, imbracati cu aur, cu varfurile de aur si cu talpicile, patru, de argint.
    Ies 26:32

  • 35. Pentru intrarea cortului au facut un val tesut in violet, purpuriu si stacojiu, in in topit, cu alesaturi.

  • 36. Pentru ea au facut cinci stalpi, cu varfurile imbracate'n aur.

  • 37. Iar pentru ei au turnat cinci talpice de arama.

Biblia Ortodoxa

Creierul inselator. Experimente literare in epoca neurostiintelor
Creierul inselator. Experimente literare in epoca neurostiintelor Pornind de la operele unor autori care explorează psihicul așa-numiților „neurodivergenți“ sau fac ei înșiși parte din această categorie, Jason Tougaw pune în scenă un dialog mai puțin obișnuit, cel dintre neuroștiințe și literatură. 58.00 Lei
Noul Razboi Mondial al vechilor orgolii (in care vom cadea cu totii prizonieri)
Noul Razboi Mondial al vechilor orgolii (in care vom cadea cu totii prizonieri) Singura dorință pe care am avut-o pentru coperta acestui volum a fost aceea de a găsi o imagine care să lege, subtil, trecutul de viitor – și a rezultat acel cadru în care se văd, iată, un militar și un băiețel. Pentru că textul dintre coperte vorbește de 62.00 Lei
Dumnezeu sa pazeasca iubirea. Taine care schimba familia si viata
Dumnezeu sa pazeasca iubirea. Taine care schimba familia si viata Tradiţia noastră bisericească îl vede pe om în perspectiva relaţiei cu Dumnezeu mai înainte de toate ca Tată. Aceeaşi nevoie de filiaţie o are fiecare dintre noi şi în relaţiile lui cu aproapele şi desigur cu cei dragi lui. Unii dintre noi suntem chemaţi 10.00 Lei
Asteptand pe Mirele Hristos. Sfinte femei care au mucenicit pentru Hristos
Asteptand pe Mirele Hristos. Sfinte femei care au mucenicit pentru Hristos Aici vei întâlni fete care au avut o viaţă diferită, care ardeau de dragoste dumnezeiască şi îşi doreau cu râvnă să plece la mănăstire şi cineva nu le lăsa să facă asta. Oamenii răi chinuiesc, lovesc sau constrâng. Aici vei sta cu basmaua băgată între 16.00 Lei
Dumnezeu si singuratatea
Dumnezeu si singuratatea Singurătatea are multe fețe și, negreșit, fiecare dintre noi se va regăsi în portretele și scenele de viață pe care părintele Haralambos Papadopoulos le reunește în acest volum, în care se întrețes tainic și gingaș tensiunea înfruntării și secretul 18.00 Lei
Mai presus decat armele
Mai presus decat armele O poveste despre dragoste și război, despre întâlnirea omului cu Dumnezeu „Scopul principal al cărților mele este de a trezi în inimile cititorilor mei capacitatea de a iubi, fără de care întâlnirea cu Dumnezeu va conduce nu la unirea cu El, ci la 32.00 Lei
Credinta ortodoxa si viata in Hristos
Credinta ortodoxa si viata in Hristos “Această sfântă carte e plină de mare înţelepciune. Ea este o tainică vistierie de înţelegere ascunsă a înţelepciunii lui Dumnezeu. Nu oriunde, nu oricine o poate pricepe. Totuşi, pe măsura fiecăruia dintre cei ce caută să o înţeleagă, conţine toate cele 18.00 Lei
Vinovatia - cea inchipuita si cea adevarata
Vinovatia - cea inchipuita si cea adevarata Cartea de faţă ne învaţă să vedem distincția – atât de delicată şi importantă – dintre vinovăţia nevrotică, autodevoratoare, distructivă, şi cea sănătoasă, care duce la însănătoşirea sufletească, la pocăinţă, la regăsirea de sine şi la apropierea de 25.00 Lei
Canonul de chilie al unui patriarh isihast - Sfantul Filotei Kokkinos al Constantinopolului
Canonul de chilie al unui patriarh isihast - Sfantul Filotei Kokkinos al Constantinopolului Preasfântul patriarh kyr Filotei Kokkinos către unul din frații sârguincioși care l-a întrebat cum să-și ducă viața în chilia sa; Scrisoarea bătrânului Teoctist către un frate care l-a întrebat stăruitor cum să-și țină canonul/regula de rugăciune, fiind 13.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact