Templul.

  • 1. Si m'a dus in templu; si a masurat pridvorul: sase coti latime intr'o latura si sase coti in cealalta.

  • 2. Iar largimea portalului era de zece coti; canaturile portii erau de cinci coti intr'o parte si de cinci coti in cealalta. Si i-a masurat lungimea: patruzeci de coti; si latimea: douazeci de coti.

  • 3. Si m'a dus in curtea interioara; si a masurat stalpul usii: doi coti; usa: sase coti; canaturile usii: sapte coti de-o parte si sapte coti de cealalta.

  • 4. Si a masurat lungimea usilor: patruzeci de coti; iar latimea: douazeci de coti, in partea de dinainte a templului. Si mi-a zis: "Aceasta e sfanta-sfintelor".
    Ies 26:33, Lv 16:2, Iz 43:12

  • 5. Si a masurat peretele casei: sase coti; si largimea fiecarei odai laturalnice: patru coti, de jur-imprejur.

  • 6. Odaile laturalnice - un rand de odai peste alt rand de odai - erau de doua ori cate treizeci si trei; si era o anume departare in peretele casei, spre odaile laturalnice, de jur-imprejur, asa incat cei ce le aveau in grija sa vada ca ele nu se atingeau de peretii casei.

  • 7. Largimea odaii laturalnice de deasupra [era socotita] pe potriva iesiturii peretelui spre partea de sus, de jur-imprejurul casei, asa ca ea sa poata fi largita deasupra si sa se poata merge de la cele de jos spre cele de sus si de la cele din mijloc spre catul al treilea.
    3Rg 6:8

  • 8. Inaltimea casei, de jur-imprejur: fiece departare dintre camerele laturalnice era egala cu o prajina de sase coti;

  • 9. largimea peretelui fiecarei odai laturalnice, pe dinafara, era de cinci coti; iar golurile ce fusesera lasate intre odaile laturalnice ale casei

  • 10. si'ntre odaile propriu-zise aveau o latime de douazeci de coti, de jur-imprejurul casei.

  • 11. Si usile odailor erau cu fata spre golul lasat de o usa ce cata spre miazanoapte - era si o usa ce cata spre miazazi; iar largimea luminii celeilalte era de cinci coti, de jur-imprejur.

  • 12. Peretele despartitor ce se afla in fata golului lasat, oarecum spre apus, era lat de saptezeci de coti; latimea peretelui despartitor era de cinci coti, de jur-imprejur, iar largimea ii era de nouazeci.

  • 13. Si a masurat in fata casei o lungime de o suta de coti; iar golurile lasate si despartitura si peretii de acolo aveau o lungime de o suta de coti.

  • 14. Largimea din fata casei si golurile ramase dinaintea ei erau de o suta de coti.

  • 15. Si a masurat lungimea despartiturii din fata golului lasat de partile de dinapoi ale casei, precum si golurile lasate intr'o parte si in alta: o suta de coti in lungime; iar templul si unghiurile si pridvorul exterior erau captusite, in partea de jos, cu scanduri de lemn.

  • 16. Iar ferestrele erau zabrelite, luminand de jur-imprejur spre cele trei caturi, ca sa se poata vedea prin ele. Casa si cele ce se tineau de ea erau toate captusite cu scanduri de jur-imprejur; tot asa era dusumeaua si de la dusumea pana la ferestre; iar ferestrele se deschideau in trei feluri, ca sa se poata privi prin ele.
    3Rg 6:4

  • 17. Si aproape de-a lungul intregului drum spre partea de dinlauntru, si aproape de partea de dinafara, si pe toti peretii de jur-imprejur, atat pe dinlauntru, cat si pe dinafara

  • 18. erau sapati heruvimi si arbori de finic, cate un arbore de finic intre doi heruvimi; si fiecare heruvim avea doua fete.
    3Rg 6:32, Iz 10:14

  • 19. Fata de om spre arborele de finic, de-o parte si de alta, si fata de leu spre urmatorul arbore de finic, de-o parte si de alta; asa avea casa sapaturi pe tot imprejurul.
    Iz 1:10, Iz 10:14

  • 20. Heruvimi si arbori de finic erau sapati de la dusumea pan'la tavan.

  • 21. Locul cel sfant si templul se deschideau pe patru laturi; in fata locurilor sfinte, infatisarea era ca si cum ai fi vazut

  • 22. un jertfelnic de lemn; inaltimea ii era de trei coti; lungimea de doi coti; iar latimea, de doi coti; si avea coarne; iar temelia si laturile ii erau de lemn. Si el mi-a zis: "Aceasta este masa, cea de dinaintea fetei Domnului".

  • 23. Templul avea doua usi; sfanta-sfintelor avea doua usi;
    3Rg 6:34

  • 24. iar intre acele doua usi se aflau cate doua canaturi, de amandoua partile, care se deschideau una catre alta, ca doua canaturi erau la una si doua la cealalta.
    3Rg 6:34

  • 25. Iar peste ele erau sapaturi; si heruvimi pe peretii templului, si arbori de finic pe potriva sapaturilor in lemn din sfanta; iar in fata pridvorului exterior era o pardoseala de lemn.

  • 26. Si erau ferestre ascunse; si a masurat el, dintr'o latura in alta, spre acoperisul pridvorului; si odaile laterale ale casei erau captusite cu scanduri.
    Iz 40:16

Biblia Ortodoxa

Bucuria convorbirii. Interviuri realizate de Costion Nicolescu
Bucuria convorbirii. Interviuri realizate de Costion Nicolescu Două sunt întâlnirile care m-au fascinat totdeauna: cea cu Nicodim (Ioan 3,1-21) și cea cu femeia samarineancă (Ioan 4,5-26). Una se petrece în miez de noapte, cealaltă în plină zi. Una este cu un fruntaș al iudeilor, alta cu o femeie simplă. Amândouă 20.00 Lei
Osebirea care tine laolalta. In memoriam acad. Sorin Dumitrescu
Osebirea care tine laolalta. In memoriam acad. Sorin Dumitrescu „Iar el este un iconar care a scris studii științifice, un ziarist care a pictat abstract, un orator care organiza expoziții, un editor care producea happeninguri, un profesor care intervieva sfinți, un librar care cânta la pian și chitară, un familist 60.00 Lei
Arsenie Boca. Sfantul cu inima cat cerul
Arsenie Boca. Sfantul cu inima cat cerul Despre el se vorbește adesea în șoaptă, cu evlavie sau cu întrebări. Se pomenesc minunile și mulțimile, dar mai rar osteneala lui de o viață: setea de a-L înțelege pe Hristos, grija față de oameni și față de tineri, puterea de a rămâne demn în mijlocul 60.00 Lei
Duhul Sfant si unitatea Bisericii. „Jurnal” de Conciliu
Duhul Sfant si unitatea Bisericii. „Jurnal” de Conciliu Ce altceva reprezintă reflecția sa teologică, pledoaria pentru dialog, efortul de a face posibile întâlniri și de a transmite chipul lăuntric al Ortodoxiei în lumea care-l ignora, decât o mărturie a celui care ascultă planul lui Dumnezeu? Viața tânărului 50.00 Lei
„Regula de aur” in religiile abrahamice. Perspective etice si ecumenice
„Regula de aur” in religiile abrahamice. Perspective etice si ecumenice Ce este „regula de aur”? Este o normă etică, o idee, o recomandare și chiar o poruncă care se regăsește în multe mitologii, religii și filosofii ale lumii. Părintele Dumitru Beșliu invocă în cartea sa în primul rând creștinismul. Trimiterile precise sunt 79.29 Lei
Din invataturile Ortodoxiei
Din invataturile Ortodoxiei Cartea de fata aduce in fata cititorilor ei cateva teme foarte importante si necesare pentru viata crestinului ortodox. Viata spirituala a fiecarui credincios trebuie sa fie impodobita, pe langa virtuti, si de o cunoastere temeinica a invataturii de 52.86 Lei
In singuratatea mintii mele
In singuratatea mintii mele „Bucuria de a te exprima, trufia pe care ți-o dă cuvântul domesticit, gata să și se supună, senzația că el este treapta care te poartă în locul acela înalt, la care îți faci uneori iluzia că doar tu poți ajunge. Știu, desigur, că prin cuvânt noi despărțim 78.23 Lei
Vinovatia. O introducere contemporana
Vinovatia. O introducere contemporana Ce este vinovăția? O povară inutilă, sau o resursă fundamentală pentru sănătatea noastră psihică și morală?Într-o societate în care rușinea a luat locul vinovăției, iar autocritica e tot mai des înlocuită de victimizare, Donald L. Carveth ne propune o 42.18 Lei
Inteligenta artificiala. Cum ne ajuta si cum ne ameninta o creatie superioara omului
Inteligenta artificiala. Cum ne ajuta si cum ne ameninta o creatie superioara omului Manfred Spitzer este un expert recunoscut în rețelele neuronale – fundamentul inteligenței artificiale. Cartea de față adună toate informațiile relevante existente pe această temă, punându-le într-o perspectivă realistă: se pot face multe speculații cu 67.66 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact