Sarpele de arama.

  • 1. Auzind insa regele canaaneean din Arad, care locuia Neghebul, ca Israel vine pe drumul dinspre Atarim, a ridicat razboi asupra lui Israel si multa robime dintre ei a robit.
    Nm 33:40

  • 2. Atunci Israel I-a facut Domnului fagaduinta si a zis: "Daca-mi vei da pe poporul acesta sub mana mea, Ti-l voi aduce'n dar 1, pe el si cetatile lui".

  • 3. Si a ascultat Domnul glasul lui Israel si i-a dat pe Canaaneeni sub mana lui, iar el i-a adus in dar Domnului, pe ei si orasele lor, si i-a pus locului aceluia numele Horma 2.

  • 4. De la muntele Hor au apucat pe calea cea dinspre Marea Rosie, ca sa ocoleasca tara lui Edom. Dar pe drum poporul a inceput sa-si piarda rabdarea.
    Dt 2:1

  • 5. Si graia poporul impotriva lui Dumnezeu si impotriva lui Moise, zicand: "Ne-ai scos din Egipt ca sa ne omori in pustie? Ca aici nu este nici paine, nici apa, si sufletul ni s'a scarbit de aceasta hrana saracacioasa 3".

  • 6. Atunci a trimis Domnul asupra poporului serpii ucigasi 4 care muscau poporul; si mult popor a murit dintre fiii lui Israel.
    Sol 16:5, 1Co 10:9

  • 7. Si ducandu-se poporul la Moise, a zis: "Pacatuit-am vorbind impotriva Domnului si'mpotriva ta; roaga-te tu Domnului, ca sa'ndeparteze serpii de la noi". Si Moise I s'a rugat Domnului pentru popor.
    Ies 8:8

  • 8. Iar Domnul a zis catre Moise: "Fa-ti un sarpe si pune-l pe un stalp 5; si va fi ca tot omul atins de muscatura serpeasca, de se va uita la el, va trai".

  • 9. Si a facut Moise un sarpe de arama si l-a pus pe un stalp; si cand un sarpe musca vreun om, acela privea la sarpele cel de arama si traia.
    4Rg 18:4, Sol 16:7, In 3:14

  • 10. Fiii lui Israel s'au ridicat apoi de acolo si si-au pus tabara la Obot.
    Nm 33:43-44

  • 11. Iar dupa ce s'au ridicat si din Obot, si-au asezat tabara la Iie-Abarim, dincolo, in pustia din fata Moabului, catre soare-rasare.
    Nm 33:43-44

  • 12. De acolo s'au ridicat si si-au pus tabara in valea Zared.
    Dt 2:13

  • 13. Ridicandu-se apoi si de acolo, si-au asezat tabara dincolo de Arnon, in pustia care e in afara hotarelor Amoreilor; caci Arnonul este hotarul Moabului, intre Moab si Amorei.
    Jd 11:18

  • 14. De aceea se si zice la carte:

  • 15. "Razboiul Domnului a'nvapaiat Zoobul si curgerile Arnonului,
    iar curgerile le-a dus in locasul Arului si le-a facut vecine cu hotarul Moabului" 6.

  • 16. De acolo s'au indreptat spre Beer. Aceasta-i fantana 7 despre care a zis Domnul lui Moise: "Aduna poporul si le voi da apa sa bea".
    Nm 20:8

  • 17. Atunci a cantat Israel la fantana cantarea aceasta:"Cantati-i:

  • 18. Fantana pe care voievozii au sapat-o,
    pe care'mparatii neamurilor au deschis-o
    intru'mparatia lor,
    intru stapania lor".

  • 19. Din Beer [au mers] la Matana, de la Matana la Nahaliel, de la Nahaliel la Bamot;

  • 20. iar de la Bamot la dumbrava din campia Moabului, spre varful muntelui Fazga, cel ce cata spre fata pustiei.

  • 21. De acolo a trimis Moise soli la Sihon, regele Amoreilor, cu vorbe de pace, zicand:
    Dt 2:26, Jd 11:19, Ne 9:22

  • 22. "Vom trece prin tara ta. Pe cale vom trece, nu ne vom abate nici in tarina, nici in vie, nici apa din fantana ta nu vom bea; pe calea'mparateasca vom merge, pana ce vom trece de hotarele tale".
    Nm 20:17

  • 23. Dar Sihon nu l-a lasat pe Israel sa treaca prin hotarele lui; si-a adunat Sihon tot poporul si a iesit in pustie sa stea'mpotriva lui Israel si, ajungand la Iahat, s'a luptat cu Israel.
    Dt 2:32

  • 24. Dar Israel l-a batut macelarindu-l cu sabia, si i-a cuprins tara de la Arnon pana la Iaboc, pana la fiii lui Amon, caci Iazir este hotarul fiilor lui Amon.
    Dt 2:33, Dt 31:4, Ios 9:10, Jd 11:13, Jd 11:21, Ne 9:22, Ps 134:10-12, Ps 135:18-19, Am 2:9

  • 25. Si a luat Israel toate cetatile acestea si s'a asezat in toate cetatile Amoreilor, in Hesbon si in toate satele ce tineau de el.

  • 26. Caci Hesbonul era cetatea lui Sihon, regele Amoreilor. Acesta se luptase cu fostul rege al Moabului si-i luase toata tara, de la Aroer pana la Arnon.

  • 27. De aceea si zic poetii 8:"Veniti la Hesbon,
    ca sa se zideasca si sa se intareasca
    cetatea lui Sihon.

  • 28. Ca foc a iesit din Hesbon
    si flacara din cetatea lui Sihon
    si a'nghitit pana la Moab
    si a mistuit zavoaiele 9 Arnonului.
    Ir 48:45-46

  • 29. Vai tie, Moab!
    Pierit-a poporul lui Chemos!
    Feciorii lui s'au risipit,
    fetele lui ajuns-au roabe
    la Sihon, regele Amoreilor!
    Ir 48:45-46

  • 30. De la Hesbon pierit-au pruncii pana la Dibon,
    chiar si femeile-au fost arse de foc in Moab" 10.

  • 31. Si asa s'a asezat Israel in toate cetatile Amoreilor.

  • 32. De acolo a trimis Moise sa iscodeasca Iazirul, pe care l-a luat impreuna cu satele lui si i-a alungat pe Amoreii care locuiau acolo.

  • 33. Si intorcandu-se, s'a suit in cale spre Vasan. Iar Og, regele Vasanului, le-a iesit inainte la Edrei, cu tot poporul sau, ca sa se razboiasca cu ei.
    Dt 3:1, Dt 29:7

  • 34. Si a zis Domnul catre Moise: "Sa nu te temi de el, ca'n mainile tale l-am dat, pe el si tot poporul lui si toata tara lui, si vei face cu el asa cum ai facut cu Sihon, regele Amoreilor, cel ce locuia in Hesbon".
    Dt 3:2

  • 35. Si l-a batut, pe el, pe fiii lui si tot poporul lui, de n'a lasat viu pe nici unul din ai lui, si le-a cuprins tara.
    Dt 3:3

Biblia Ortodoxa

Sfantul Vasile al Ostrogului. Viata si minunile. Tamaduitorul celor cu mintile bolnave
Sfantul Vasile al Ostrogului. Viata si minunile. Tamaduitorul celor cu mintile bolnave La adăpostul culmilor nepătrunse ale Muntenegrului, departe de zgomotul şi vâltoarea marilor oraşe şi a staţiunilor turistice, se află Mănăstirea Sfântului Vasile al Ostrogului, un mărgăritar nepreţuit de credinţă vie, ortodoxă, în mijlocul lumii de 28.00 Lei
Elogii. Imnele vietii
Elogii. Imnele vietii „Am numit aceste pagini Elogii nu ca pe o formă de laudă goală, ci ca pe o încercare de a ridica, prin cuvânt, imne către acele realități de dincolo de noi. Elogiul, în forma lui lui originară, nu este o superficială flatațiune, ci este o rară înălțare: 80.00 Lei
Un condamnat la moarte ascet
Un condamnat la moarte ascet Un condamnat la moarte ascet - Corespondența cu Anthony și Sarah Atwood a Mitropolitului Ierotheos al Nafpaktosului. Un criminal în ochii lumii, dar în ochii lui Dumnezeu, fiul care „pierdut era și s-a aflat” și a primit haina cea dintâi 37.00 Lei
Oameni care vor fi mereu cu mine
Oameni care vor fi mereu cu mine Un roman învăluitor și liric care reconstituie destinul unei familii armene de-a lungul mai multor generații. Între trecut și prezent, între durerea pierderii și lumina mereu nouă a speranței, romanul ne amintește că la temelia inimii noastre stau cei 58.14 Lei
Fenomenul erosului
Fenomenul erosului Rezultat al unei reflecții profunde și radicale, redactate într-un stil impecabil, meditațiile asupra fenomenului erosului (amour) ale lui Jean-Luc Marion sunt o amplă analiză și regândire a unei teme fundamentale a culturii europene. La trei veacuri și 42.29 Lei
Omul recent
Omul recent Ilustrații de Mircea Cantor „Omul recent este o meditaţie despre lumea de azi a unui modern nesatisfăcut de propria sa modernitate. Este o critică a modernităţii care nu se mulţumește nici cu proclamaţiile suficiente ale postmodernităţii, nici cu 100.43 Lei
Sa oprim timpul! Pledoarie pentru tinerete
Sa oprim timpul! Pledoarie pentru tinerete Scopul nostru este ca toti oamenii sa-si propuna inversarea procesului de imbatranire. - Autorii A gasi caile de optimizare a propriei noastre biologii inseamna a deveni propriul nostru Demiurg. - Dumitru Constantin-Dulcan Noi zicem ca si longevitatea se 105.71 Lei
Jurnalul unui psihiatru si nu numai (1997-2007)
Jurnalul unui psihiatru si nu numai (1997-2007) Cartea dr. Galina Răduleanu evocă momente din activitatea Spitalului Clinic de Psihiatrie „Profesor Doctor Alexandru Obregia”. Cum, în acea perioadă, am colaborat îndeaproape cu domnia sa, am citit acest jurnal cu atenție și cu o justificată curiozitate. 50.74 Lei
Sfintii Parinti despre Moartea si Invierea Domnului
Sfintii Parinti despre Moartea si Invierea Domnului Vazut‑ai ca de acum moartea se numeste pretutindeni „adormire” si „somn” si ca ceea ce mai‑nainte de aceasta îsi avea fata înfricosata s‑a facut lesne defaimata acum, dupa învierea lui Hristos? Vazut‑ai cît de stralucita este biruinta învierii?! Pentru în 52.86 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact